Toon posts:

3com accesspoint valt niet te resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het probleem is als volgt, ik een netwerk met een speedtouch router die aangesloten zit op een 3com router en daarop weer een 3com accesspoint (11mbit).
Het probleem is dat ik de accesspoint dmv wep moest beveiligen, maar ik weet zo niet het ip van de accesspoint dus heb besloten om dat ding te resetten.

Even in de handleiding gekeken; stroom eraf, reset inhouden en tegelijkertijd stroom erin. als het "alert" lampje langzaam knippert (aan -2sec-uit enz.. ) de stroom eruit en dan weer de reset loslaten. Vervolgensweer de stroom erin en het ding is gereset volgens de manual. Maar niet dus.. :(
De accesspoint lijkt gewoon opnieuw op te starten maar ik krijg geen ip van het apparaat als ik hem gewoon met een straight utp kabel aansluit.

Ik heb hem 5x gereset en op meerdere pc's geprobeert en kabels. Maar ik krijg geen ip en de pc ziet dus ook geen accesspoint.

Iemand een oplossing? :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :(

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 15:33
al geprobeerd met een cross?
en eventueel ff vas IP instellen...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:23:
...
De accesspoint lijkt gewoon opnieuw op te starten maar ik krijg geen ip van het apparaat als ik hem gewoon met een straight utp kabel aansluit.

Ik heb hem 5x gereset en op meerdere pc's geprobeert en kabels. Maar ik krijg geen ip en de pc ziet dus ook geen accesspoint.

Iemand een oplossing? :)
Een accespoint heeft geen DHCP server en zal dus nooit IPs uitdelen.

Na factory-reset kun je m benaderen op http://<zie-handleiding-welk-IP>, dmv een crosscable tussen ap en pc direct. (wel je PC vast IP geven binnen dezelfde range)