[pocketpc] database applicatie met centrale server

Pagina: 1
Acties:

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 17:11
Hey mensen,

Ik ben aan het werk met een applicatie voor de pocketpc, in visual basic.net, welke een centrale database nodig heeft.

Het is zo opgezet: er zijn meerdere pocket pc's met het programma, die het programma ook moeten kunnen gebruiken als ze onderweg zijn, maar als ze terug zijn moet het gesynchroniseerd kunnen worden. Als ze op kantoor zijn mag het rechtstreeks wat mij betreft.

Mijn eerste reactie was mssql en mssql ce, maar dat is me toch een pain in the ass om uit te zoeken hoe dat werkt en om te installeren.

Na verder zoeken kwam ik bij Vieka eSQL maar dat lijkt me niet te synchroniseren?

Iemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:18
Mijn eerste reactie was mssql en mssql ce, maar dat is me toch een pain in the ass om uit te zoeken hoe dat werkt en om te installeren.
dus, dan wil je dat wij dat voor jou uitzoeken ?
Zo'n 'pain in the ass' is Sql server nu ook weer niet.

https://fgheysels.github.io/

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
PocketVision is een .Net compact framework voorbeeld van Microsoft die precies doet wat jij wilt. Een lokale SQL CE database die synchroniseert met een centrale server. Ik denk dat je er wel wat aan hebt om dit voorbeeld eens te bekijken en te downloaden.

Ook zaken als conflictoplossing zitten er in. Het gaat niet heel diep maar je krijgt denk ik wel een goede indruk.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 17:11
whoami schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:23:
[...]

dus, dan wil je dat wij dat voor jou uitzoeken ?
Zo'n 'pain in the ass' is Sql server nu ook weer niet.
Nee, basicly vraag ik of mensen een alternatief weten :) want als ik sql ce inhoudelijke vragen heb weet ik wel hoe ik ze moet stellen.
P_de_B schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:26:
PocketVision is een .Net compact framework voorbeeld van Microsoft die precies doet wat jij wilt. Een lokale SQL CE database die synchroniseert met een centrale server. Ik denk dat je er wel wat aan hebt om dit voorbeeld eens te bekijken en te downloaden.

Ook zaken als conflictoplossing zitten er in. Het gaat niet heel diep maar je krijgt denk ik wel een goede indruk.
Hey dank je! Ik denk dat ik daar zeker wat aan heb!

[ Voor 48% gewijzigd door Y3PP3R op 21-12-2005 13:47 . Reden: ... ]

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
SQLite is een open source db voor de Pocket PC, en deze kan volgens mij ook synchroniseren met SQL Server.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09

JaQ

Oracle lite kan het ook prima. Wel enigzins lastig om te configureren als je dat nog nooit hebt gedaan, maar zeker goed mogelijk.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Pagina: 1