Toon posts:

Wat zijn dit voor open banen?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Laatst heb ik een msi mobo gehaald, nu zie ik op verschillende plekken op banen lopen.
Deze zijn heel erg regelmatig en horen er dus waarschijnlijk gewoon op te zitten.
Na wat zoeken ben ik meerdere plaatjes tegen gekomen waar ze ook op zitten.
Mijn vraag is dus, waar dienen deze plekken toe?

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/1095/k8ndpmosfets5yv.jpg

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 22:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Heb je misschien een high res foto? want ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt volgens mij.

Je bedoelt plaatsen waar printbanen zouden kunnen lopen maar waar er geen lopen? Dat zou kunnen, net zoals de lege plekken die je weleens tegenkomt waar nog extra componenten kunnen worden geplaatst. Zodat een uitgebreidere versie van een bepaald moederbord dezelfde printplaat kan gebruiken..

Last.fm

Verwijderd

Misschien kan je hier iets mee:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Printplaat

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Je bedoelt zeker dat het lijkt dat een aantal van die baantjes op sommige plekken de isolerende laag missen?
Of niet?

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

_Ernst_ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:13:
Heb je misschien een high res foto? want ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt volgens mij.

Je bedoelt plaatsen waar printbanen zouden kunnen lopen maar waar er geen lopen? Dat zou kunnen, net zoals de lege plekken die je weleens tegenkomt waar nog extra componenten kunnen worden geplaatst. Zodat een uitgebreidere versie van een bepaald moederbord dezelfde printplaat kan gebruiken..
Hij bedoelt die banen op het moederbord. Je ziet boven de socket een pijltje die wijst naar die aluminium streepjes.

Meerdere MSI borden hebben dit. Waarom weet ik niet ;)

Op deze foto zie je de 'open banen' ook goed :o

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 21-12-2005 13:33 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Misschien koeling voor het overklokken ? :P

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Deze zijn heel erg regelmatig en horen er dus waarschijnlijk gewoon op te zitten.
Daar zitten ook gewoon banen alleen dan met isolatie er op. Meestal bestaat een moederbord uit 3 tot 5 lagen dus het kan best zijn dat je het effect ziet van een baan die lager in het moederbord ligt..

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Ik denk dat die open stukken voor het testen van de verbindingen naar de chip zijn. Aangezien beide foto's die spoortjes laten zien dicht in de buurt van een moeilijk te bereiken/te controleren chip zitten lijkt me het op dit moment het waarschijnlijkste. Misschien zijn er nog tweakers die er andere ideeen over hebben?

I like it red, with 150 bhp..

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 22:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Thandor schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:31:
[...]

Hij bedoelt die banen op het moederbord. Je ziet boven de socket een pijltje die wijst naar die aluminium streepjes.

Meerdere MSI borden hebben dit. Waarom weet ik niet ;)

Op deze foto zie je de 'open banen' ook goed :o
Aha nu snap ik het
Ik zou 2 dingen kunnen bedenken, of de blanken stukken zorgen voor extra koeling, maar dat lijkt me sterk eigenlijk. Of het zijn contact punten voor testdoeleinden, wat mij logischer lijkt :)

Wat XtremeNova boven mij dus ook zegt :P

[ Voor 5% gewijzigd door _Ernst_ op 21-12-2005 13:43 ]

Last.fm

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Nee, nee nee en nog eens nee...

allemaal fout.

Dit zijn heatpipes om de cpu te koelen en wel de onderliggende pcb van de cpu... :+

(hoe is het mogelijk dat iemand zo'n vraag .... nou ja.)

been there, done that, bought the T-shirt

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:46
Lijkt wel of ze er inderdaad expres een stukkie af hebben gelaten. Misschien om de voltages te kunnen meten of zo, ik kan me zo voorstellen dat dat een stuk lastiger is met de isolatie intact...

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59
Er lijkt gewoon een stukje soldeermasker weg gelaten te zijn. De sporen zijn verder ook gewoon vertint op de open plaatsen. Dus vrijwel zeker voor testdoeleinden.

Voor veel bedrijven is de aanschaf van een X-Ray machine waarmee ze geplaatste componenten kunnen controleren teveel van het goede. (machines van honderdduizenden euro`s). Door middel van de open stukjes kan er toch gecontroleerd worden of de banen goed contact maken met de componenten.

Verwijderd

En voor testen van de zooi en voor koelijng , dus misschien wel allebij , anders zou je msi kunnen bellen wat die erop doen ;)
Pagina: 1