[MCE 2005] Hybride tuner wil alleen digitaal

Pagina: 1
Acties:

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:31

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Ik heb een MCE 2005 systeem met een TwinHam hybride (DVB-T of PAL) tuner. Wanneer ik de tv-signaal instellen wizard van MCE doorloop wordt eerst aangegeven dat hij als bron 'antenne' kiest (die bron kan ik overigens niet zelf aanpassen) waarna hij bij de keuzemogelijkheden alleen Digitenne of Digitale TV van kpn aangeeft, geen analoge kabeltv dus.

Als ik op internet zoek vindt ik vooral opmerkingen van mensen die het jammer vinden dat ze niet beide tuners tegelijk kunnen gebruiken. Uit de beschrijving maak ik op dat ze normaal gezien bij het rijtje dus digitale en analoge signalen kunnen kiezen. Klopt dit, en zo ja, waarom zie ik ze dan niet? ;)

Ik heb al de nieuwste drivers geinstalleerd, maar daar zit verder geen instelmogelijkheid bij waarmee je zou kunnen kiezen tussen digitaal en analoog. Ook in de MCE instellingen kan ik verder niets vinden.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Als hij alleen voor DVB-T kiest heb je waarschijnlijk ook alleen nederland 2 als zender.
Ik heb laatst contact met twinhan gehad over hun DVB-t producten en daar werd mij te kennen gegeven dat deze hier en daar nog niet probleemloos werkten, tenzij met de eigen meegeleverde software.
voorlopig geen oplossing voor MCE volgens mij.
heb je wel alle drivers geinstalleerd? ook de BDA drivers voor MCE?

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:50:
Als hij alleen voor DVB-T kiest heb je waarschijnlijk ook alleen nederland 2 als zender.
Ik heb laatst contact met twinhan gehad over hun DVB-t producten en daar werd mij te kennen gegeven dat deze hier en daar nog niet probleemloos werkten, tenzij met de eigen meegeleverde software.
voorlopig geen oplossing voor MCE volgens mij.
heb je wel alle drivers geinstalleerd? ook de BDA drivers voor MCE?
Die heb ik inderdaad geinstalleerd ja. Ze zeggen dus gewoon zelf dat het nog niet met MCE werkt? Dat is wel heel leuk, aangezien de kaart hier in een speciaal voor MCE gemaakt systeem zit..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Voor de search: na contact met de leverancier heb ik nieuwe drivers en een paar .ax bestanden gekregen. Die installeren, in een bepaalde volgorde, loste het probleem op.

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik zit hier met een zelfde probleem op mijn notebook, met AverMedia Hybrid Cardbus geval. In MCE kan het tv-signaal niet aangepast worden, staat standaard op tv-antenne (DVB-T). Ik heb bij Avermedia gezocht, zag net zoiets bij andere kaart daar werd gesuggereerd dat het komt doordat het analoge signaal niet MPEG-2 is en daardoor niet in MCE kan. Dit is bij de cardbus niet zo want de avermedia software zelf kan het analoge signaal wel als mpeg-2 draaien/opslaan. Support van Avermedia melden me dat het niet mogelijk was. Ik heb misschien een ander idee, wat nou als ik een driver van een analoge kaart installeer die wel in MCE werkt, zou dat dan ook werken met mijn kaart (die dus niet overeen komt met de driver) of zou dit te risico vol zijn (ivm schade oid)?

• zjobke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03-2023

zjobke

dus.....

ik heb een mce 2005 systeem en heb een zelfde probleem als hiervoor beschreven, ik heb een philips hybryd capture device 7134 met de laaste updates.

ik heb mce 2005 net opnieuw geïnstalleerd vanwege wat andere problemen. ook heb ik alle windows updates geïnstalleerd. Voorheen werkte tv prima, kon ook gewoon kabel, antenne of settopbox kiezen. nu kan ik deze keuze niet meer maken en staat hij standaard op antenne.
maar ik wil kabel!!

vreemde is dat tie voorheen wel heeft gewerkt.???

enig idee? dit probleem op te lossen

realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol!

Pagina: 1