Linksys WAP 11

Pagina: 1
Acties:

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Beste mensen,

Ik heb een tijdje terug een een Linksys WAP11 Access Point gekocht. Ik had al een ADSL modem liggen en een Linksys BEFSR41 bedrade router. Dus ik heb mijn Access Point aangesloten op de 4e poort van de router, namelijk de uplink. Nu werken de 3 bedrade computers nog steeds goed, maar de 2 draadloze laptops werken niet goed.
Het lijkt haast wel alsof er maar 1 draadloze laptop tegelijk kan internetten? Dit is toch raar want er hangt toch een router achter het access point die ze allebei een ip verschaft?
Als bijvoorbeeld de ene laptop 's middags op internet heeft gezeten en 's avonds de andere dan heeft de laptop die er 's middags aanhing problemen met het verbinding maken met internet. Alleen een reset van access point voldoet. (Er is wel verbinding met het draadloze netwerk, maar niet met het internet)
Tevens gebeurt het ook wel eens dat ik boven wel kan msn'en, maar niet op internet kan terwijl beneden wel wordt ge-internet.
Ik heb de firmware al geupgrade en verder lijkt het me alsof dit access point niet geschikt is voor meerdere computers?
Moet ik nog iets anders instellen?

Access Point:
http://www.linksys.com/se...&sp_prodsku=1121194967171
Laatst in de aanbieding bij Paradigit voor 16,95.

Bij voorbaat dank voor de reacties!! 8)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-04 20:26
Hang de acces point gewoon op een normale poort van je router. niet een uplink.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
m3gA schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:43:
Hang de acces point gewoon op een normale poort van je router. niet een uplink.
Idd, wat je reden om het AP op de uplink aan te sluiten ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Arion Rufus
Geen idee waarom ik hem op die poort heb gedaan, ik heb het access point volgens mij ook al op een andere poort gehad en ook hetzelfde probleem gehad. Die 4e poort is niet specifiek een uplink poort zoals daar vroeger altijd een extra poort opzat. 5poorten zitten er achterop. 1 die van de modem naar de router gaat --> internet en dan 4 voor naar andere pc's. De 4e, stond in het boekje, kan ook als uplink dienen.
Mijn router ziet er zo uit: http://home.skyaccess.nl/d2burk00/linksys.JPG

Ik heb het access point nu in de 1e poort van de router zitten, ik ga het wel even testen.
Bedankt alvast! :)

• Arion Rufus
Vind het nog steeds een beetje vreemd, soms als er dan 2 laptops wireless aan het internetten zijn, kan de een geen internet verbinding meer maken. Na power down, power up van het access point doet deze het meestal wel weer?
Enig idee?