[JAVA] JAlbum 6.1, Laad foto's niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

• Robvdlooy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik heb met JAlbum 6.1 een foto album gemaakt maar als ik op volgende foto klik voordat de volledige foto geladen is dan blijft een deel van de foto niet zichtbaar (ook als ik de foto opnieuw laad) Pas als ik de temp i-net bestanden verwijder dan doet hij het wel weer. Wat kan ik hieraan doen?

Hier is een voorbeeld: http://84.30.9.140/fotos/lsd2002/LSD2002.htm

edit:
Hmm sever ligt er tijdelijk uit }:O , vanavond doet de link het weer....

edit2:
Server is weer up :7 , hij doet het wel goed als ik thus via het netwerk doe. ik zal morgen eens testen als ik het scherm full screen maak enzo. thnx!

[ Voor 26% gewijzigd door Robvdlooy op 21-12-2005 18:11 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik gok dat dit wordt veroorzaakt doordat het scherm (de window die er gebruikt wordt) niet gerefresht wordt (zo zonder voorbeeld). Laad hij hem wel door als je bijvoorbeeld de window full screen maakt of resized? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Robvdlooy
the_shadow schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:39:
Ik gok dat dit wordt veroorzaakt doordat het scherm (de window die er gebruikt wordt) niet gerefresht wordt (zo zonder voorbeeld). Laad hij hem wel door als je bijvoorbeeld de window full screen maakt of resized? :)
Nee werkt ook niet als ik het scherm groter of kleiner maak, zelf als ik de koppeling in een nieuw scherm open of de afbeelding opsla dat zie ik nog een grijze vlak aan de onderkant :?
Kan dat eraan liggen dat het java is misschien?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik zie op jouw voorbeeld een keurig werkend fotoalbum? Zou je misschien een screenshot kunnen maken van je probleem? Tevens kan het nooit kwaad om de nieuwste versie van de Java Runtime Environment te downloaden :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Robvdlooy
Hier zijn 2 screenshots van een
foto die niet helemaal laad

Dezelfde afbeelding die ik heb opgeslagen op hdd:

Ik zal eens proberen om de nieuwste java te downloaden.

Edit: Nope dit werkt ook niet :'(

[ Voor 61% gewijzigd door Robvdlooy op 22-12-2005 11:27 ]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:16
Dit lijkt een fout in de JPEG file. Misschien is er wat fout gegaan met het verkleinen van de afbeelding toen je het album aanmaakte. Simpele oplossing is zelf even de afbeelding (vanaf origineel) resizen, de filename identiek maken aan de Jalbum bestanden en via FTP alleen deze foto even vervangen. Daarna moet een F5 in je browser het wel kunnen oplossen.

Alternatief is in Jalbum het gehele album opnieuw laten maken, en dan kijken of de foto er wel juist inzit.

[ Voor 14% gewijzigd door Archer_VC10 op 22-12-2005 13:17 ]

• Robvdlooy
Archer_VC10 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:17:
Dit lijkt een fout in de JPEG file. Misschien is er wat fout gegaan met het verkleinen van de afbeelding toen je het album aanmaakte. Simpele oplossing is zelf even de afbeelding (vanaf origineel) resizen, de filename identiek maken aan de Jalbum bestanden en via FTP alleen deze foto even vervangen. Daarna moet een F5 in je browser het wel kunnen oplossen.

Alternatief is in Jalbum het gehele album opnieuw laten maken, en dan kijken of de foto er wel juist inzit.
Maar als ik de tijdelijke internet files verwijder en dan laat ik die foto opnieuw dan doet hij het wel, en bij mij thuis via het netwerk werkt hij perfect. Het kan toch niks uitmaken dat ik windows XP of 2000 gebruik ofwel?

• Archer_VC10
Right, ik heb je originele post nog eens gelezen, en realiseerde me dat je dit specifiek krijgt als je tijdens het laden van de foto op de volgende klikt. Ik kan me nu ineens herinneren dat het laden van een pagina (of foto) op sommige browsers afgebroken wordt als jij je browser weer iets nieuws te doen geeft. Op mijn site bijvoorbeeld werden thumbnails niet meer verder geladen als je er eentje aanklikte om de grote foto te laden. Dit was alleen weer te verhelpen door de pagina opnieuw te laden.

Op jouw systeem lijkt nu deze refresh niet goed te werken. Dit kan aan je settings of aan je software liggen, maar misschien ook wel aan je internet verbinding (vreemde proxy settings ofzo). Een echte expert ben ik hier ook niet in, dus ik denk niet dat ik daar een oplossing voor heb. Het doet mij denken aan een Java probleem dat ik op een vorige XP installatie ooit had en dat heb ik nooit echt op kunnen lossen. Het is pas verdwenen na een volledige (kale) reinstall.

• Robvdlooy
Archer_VC10 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:08:
Right, ik heb je originele post nog eens gelezen, en realiseerde me dat je dit specifiek krijgt als je tijdens het laden van de foto op de volgende klikt. Ik kan me nu ineens herinneren dat het laden van een pagina (of foto) op sommige browsers afgebroken wordt als jij je browser weer iets nieuws te doen geeft. Op mijn site bijvoorbeeld werden thumbnails niet meer verder geladen als je er eentje aanklikte om de grote foto te laden. Dit was alleen weer te verhelpen door de pagina opnieuw te laden.

Op jouw systeem lijkt nu deze refresh niet goed te werken. Dit kan aan je settings of aan je software liggen, maar misschien ook wel aan je internet verbinding (vreemde proxy settings ofzo). Een echte expert ben ik hier ook niet in, dus ik denk niet dat ik daar een oplossing voor heb. Het doet mij denken aan een Java probleem dat ik op een vorige XP installatie ooit had en dat heb ik nooit echt op kunnen lossen. Het is pas verdwenen na een volledige (kale) reinstall.
Dat klopt dat dacht ik eerst ook, maar nu ben ik erachter gekomen dat als ik een foto helemaal laat laden ik hetzelfde probleem heb (met een windows 2000 maschine in mijn eigen netwerk)
Maar is er misschien een alternatief voor een foto album te maken (ander programma, HTML...)
Anders ben ik bang dat ik de hoop op moet gegen en het hier maar mee moet doen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!! :)

• Archer_VC10
Robvdlooy schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:53:
[...]

Anders ben ik bang dat ik de hoop op moet geven en het hier maar mee moet doen.
Tja, dan denk ik dat mijn tip zou zijn: test het nog eens uitgebreid op een aantal machines buiten jouw netwerk, want als (wat ik denk) daar de zaak wel werkt, is het helemaal nog niet zo'n ramp als het op jouw computer niet helemaal netjes draait. Ik denk in ieder geval niet dat het probleem in Jalbum zit, dit levert juist redelijk 'schone' files af. ACDSee kan ook mooie albumpjes maken, maar de output hiervan is vooral Java-gebaseerd en kan daarom alleen nog maar voor meer problemen zorgen.

Verwijderd

Ik heb eenzelfde probleem met JAlbum, mijn webhost ziet niet in dat de links in m'n HTML code's naar mappen op de FTP server wijzen. Ik moet dus alles in 1 en dezelfde map zetten op het werkend te krijgen. JAlbum doet dit niet, die zet thumbnails en foto's in verschillende mappen en linkt daarnaar. Dit is nogal een probleem omdat JAlbum alles (thumbnails en foto's) dezelfde naam geeft, ik zou dus alles handmatig moeten re-namen. Is er misschien een oplossing in JAlbum zelf of zie ik iets doms over het hoofd? :)

Verwijderd

*schopje*
Pagina: 1