Toon posts:

[javascript/css] background-image van div wordt soms getoond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een hidden div met daarin een andere div die een background-image heeft ingesteld. Op het moment dat de eerste div visible wordt gemaakt (dmv javascript), wordt de tweede div getoond maar het background image niet. Ja, de css correct, evenals het pad naar het image :)
Nu het rare: als ik daarna naar een volgende pagina ga, en op de back button van internet explorer klik wordt het background image opeens wel getoond.
Ook als ik bijv de code onclick="this.style.color='red';" toevoeg aan mijn div, en er dan op klik, wordt de background ook opeens zichtbaar.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Als je het mij vraagt ligt het aan IE die het image om de een of andere reden niet goed laad.

De code (versimpeld):
code:
1
2
3
<div style="visibility: hidden;" onclick="this.style.visibility='visible';">
    <div style="background-image: url('/cms/img/btn-bg.gif');">$text</div>
</div>

Browser info: ie 6.0.800.1106 met sp1 onder windows 2000

Edit: ohjah, fixes die ik al geprobeerd heb maar niets hielpen: z-index verhogen, table gebruiken ipv div, image met javascript preloaden, image ook ergens anders op pagina zetten (wordt dan wel als plaatje getoond maar niet als background)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 11:55 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

1 ding begrijp ik niet: als iets op visibility: hidden staat kun je er ook niet op klikken?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, das een foutje inderdaad. Het is de bedoeling dat als je elders op de pagina klikt, deze div visible wordt.

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21

tombo_inc

uhuh

je kunt sowieso beter met het display attribuut spelen. dus display: none; of display: block;
en wat je zou kunnen proberen is om ook de geneste div expliciet zichtbaar te maken.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition