Toon posts:

[LAN] Autom. tijd- en datumaanpassingen data netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik in mijn netwerkje thuis een Maxtor netwerkschijf hangen (UTP). Hierop staat al mijn data, zodat ik van mijn beide PC's deze data kan benaderen. Op zich erg handig.

Het probleem is echter dat continu de datum en tijd van de bestanden worden bijgewerkt.Zoeken op datum naar bestanden is daardoor onmogelijk, zeker bijvoorbeeld met foto's e.d. (al kan je dan weer de datum opvragen waarop het bestand oorspronkelijk is gemaakt...). Nero denkt bijvoorbeeld telkens dat alle foto's nieuw zijn, waardoor ik mijn Backup-DVD's niet meer automatisch kan laten vullen met de nieuw toegevoegde bestanden.

Weet iemand hoe ik dat aanpassen van de datum en tijd ongedaan kan maken? Het lijkt wel of die schijf slim wil zijn, maar ik wil gewoon een domme schijf.

PC's werken allebei met XP-Pro SP2.
Synchronisatie e.d. is allemaal al uitgezet, maar dat werkte niet.

Alvast bedankt,
Rolf

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:42
Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet zogoed.

Een schijf gaan niet uit zichzelf alle bestands tijden aanpassen. Dat gebeurt alleen als het bestand wordt overschreven oid.

Er zal toch software (backup oid) actief zijn die steeds de bestanden vervangt.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
hesselbeertje schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:53:
Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet zogoed.

Een schijf gaan niet uit zichzelf alle bestands tijden aanpassen. Dat gebeurt alleen als het bestand wordt overschreven oid.

Er zal toch software (backup oid) actief zijn die steeds de bestanden vervangt.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ik ook "Mijn documenten" gekoppeld heb aan de een map op deze netwerk-schijf. Echter, weer niet aan bijvoorbeeld de mappen met foto's en muziek. Toch worden ook deze bijgewerkt.

Rolf