[WLAN] Draadloos netwerken niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 23:03

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
- Windows XP
- Geïntegreerde Intel 2100 wlan kaart
- Toshiba laptop (sorry weet niet welk type)

De laptop van een vriend van een collega van me (en daar de broer zijn schoonbroer etc. ;)), vindt geen draadloze netwerken..
Nu weet ik al vrijwel zeker dat dit komt doordat er toshiba software opstaat die ervoor zorgt dat de standaard in XP geïnstalleerde wireless software deactiveerd.

Ik wil ze niet met de toshiba software laten werken dus die gaat eraf. Dan kun je natuurlijk de wireless kaart opnieuw installeren (en zal het misschien ook werken), maar ik weet dat er een kleine workout is waardoor het gelijk gaat werken.

Er moet in XP iets gewijzigd worden, zodat de XP software weer default gebruikt wordt..
Heb erop gezocht maar kon het niet vinden..Wie weet wat ik bedoel? Bvd

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31

Reinier

\o/

Ga naar de eigenschappen van de draadloze verbinding, kies het tweede tabblad "Draadloze netwerken" en seleceteer het vakje "Automatisch configureren" o.i.d.

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services -> Wireless Zero Configuration automatisch laten starten.

De software van toshiba deinstalleren of gewoon uitschakelen bij msconfig.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Dat was het dannyreuser..bedankt :)
Was een simpele vraag, maar kon het antwoord niet vinden..miljoenen hits met mijn zoektermen..

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31

Reinier

\o/

Waarom werkte mijn oplossing niet? Dat gaat op HP, Fujitsu en Asus laptops wél goed ;)

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Dat weet ik niet, heb hem niet getest :)
Die andere is iig degene die ik bedoelde en als is toegepast heb ;)
Pagina: 1