[InDesign]paginanummering aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-12 19:56
Ik ben bezig met een tijdschriftje in elkaar zetten, maar ik ben er nog niet helemaal achter hoe InDesign werkt. Het is me gelukt om automatische paginanummers in te voegen, maar hij begint op pagina 1 (de cover) al te tellen. En ik wil dus vanaf pagina 2 beginnen... Hoe kun je dat dan aanpassen?

zoeken op google met indesign page number geeft alleen aan hoe je pagina nummers erin zet...

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-12 11:43

cdl

In InDesign kun je 'masterpages' maken, zeg maar de basis layout die op elke pagina terug moet komen. Volgens mij heb je hierin al automatische paginanummers toegevoegd. Wat jouw probleem denk ik oplost is gewoon een nieuwe masterpage maken en daarin geen paginanummer zetten

Dat zeg ik!

• Paultje3181
dat heb ik gedaan voor de cover, maar blijkbaar pakt ie dat niet, hij telt gewoon het nummer van de pagina (wat dus niet klopt), ik zou zeggen dat hij alle pagina's pakt met autopage numbers gebaseerd op master A zeg maar... Maar dit lijkt ie niet te doen...

Ik heb nog eens een beetje gekeken en geklooid en ik kwam erachter dat ik een nieuwe sector kan beginnen, alleen dan begint ie weer als rechterpagina. Nu moet ik die pagina dus een facing page van maken...

Of die sector niet rechts laten beginnen zeg maar... Dat kan natuurlijk ook.

[ Voor 37% gewijzigd door Paultje3181 op 21-12-2005 13:16 ]

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-12 11:43

cdl

Oh, de eerste pagina waar paginanummering moet beginnen is niet de cover maar de 2e pagina?
Dus op de 2e pagina moet ie beginnen met nr. '1'?
Doe het als volgt:
- in het venster waar al je pagina's staan selecteer je pagina 2
- klik bovenin dit venster op het zwarte pijltje voor extra opties
- kies 'Nummerings- en sectie opties...'
- verander 'Automatische paginanummering' naar 'Paginanummering starten bij'
- en vul dan het gewenste startnummer in

*ik heb de Ned. versie van InDesign dus evt. even vertalen naar Engels

[ Voor 14% gewijzigd door cdl op 21-12-2005 13:20 ]

Dat zeg ik!

• Paultje3181
dat doet ie dus niet... hij maakt dan van pagina 1 (een facing page) een rechtse pagina, omdat je een nieuwe sectie begint. En dat wil ik dus helemaal niet...