[swat / samba] smbd draait volgens swat niet*

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:20

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met Samba te configureren mbv Swat.

Voordat ik Swat gebruik starte ik eerst Samba op als demon. Ik ga dan naar het IP adres met :901 erachter, dit gaan allemaal goed etc,
Maar volgens de status van SWAT draaid smbd niet, terwijl als ik
code:
1
ps aux | grep smbd

uitvoer hij hem wel correct ziet. Samba werkt ook wel, alleen het probleem is nu dat als ik iets wil wijzigen in SWAT dit moet resetten via de 'status' pagina en dan de 'herstart knop'. Echter dit werkt niet. Hij geeft geen foutmeldingen tijdens dit.

Ik draaid Debian met nieuwste kernel (2.6.x) geloof ik. en met samba 3.0.20.
Ik kan gewoon verbinding maken via netwerk locaties etc, maar als ik nu bijvoorbeeld de serverstring oid bij global wil wijzigen en dan wil restarten dan voert ie de wijzigen niet door.

Ik heb al geprobeerd alle smbd en nmbd processen via SWAT te killen, ook geprobeerd deze via Commando te killen.
Dit werkt dan maar als ik dan weer start dan geeft Commando doodleuk aan dat het draaid, maar swat niet.
Ik ben ookal opnieuw begonnen met samba te installeren.

Iemand enig idee wat hier fout kan zitten
bvd _/-\o_

EDIT:
SWAT geeft trouwens wel goed aan dat nmbd draaid

[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 21-12-2005 10:56 ]

Verwijderd

hey NFS racer :P, als ik je snel help open je dan het niuwe NFS topic :P

, zoals ik al zei in het NFS topic, werkt swat niet lekker vind ik.

ik ben er ook mee begonnen maar heb het snel links laten liggen, om samba echt te begrijpen moet je gewoon alle variabeles in de smb,conf ontdekken.

je kan samba gewoon herstarten door:

-killall nmbd
-killall smbd
-smbd
-nmbd

als het goed is moet swat dan gewoon aan blijven.

* het is btw Daemon en geen demon

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
swat gaan wij wel gebruiken hier op stage, dit is gewoon een eis van de baas/klant.

Maar ik ga nu even met 2.2.12 verder. Hier hebben we namelijk een goede howto voor. en de server moet vrijdag weg :P

Verwijderd

hmm ok dan.

maar ik snap het niet echt, je killt hem en dan startt je hem en draait swat niet, maar in swat zie je dat nmbd wel draait? hoe kan je dan in swat als die niet draait?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:32:
hmm ok dan.

maar ik snap het niet echt, je killt hem en dan startt je hem en draait swat niet, maar in swat zie je dat nmbd wel draait? hoe kan je dan in swat als die niet draait?
Volgens zijn SWAT draait SMBD niet en NMBD wel. Terwijl volgens commandline tools beiden wel draaien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Alles draaid nu goed.
Even een andere versie erop, en PDC werkt ook.
Maar op een of andere manier zit er ergens rechten in de weg.
Want als ik met Root op een werkstation inlog wordt er bij profiles mooi een USER PROFILE map aangemaakt voor die user die inlogd.
Maar doe ik dit met mijn account (fgriffioen) dan maakt die de map wel aan maar hij kan niet in die map schrijven oid.
Ik heb heel samba op 777 als rechten gezet. Ook de mappen die gemaakt worden door de user zelf staat op 777.
Mijn user staat bij samba ook ingevuld als ADMIN user dus dat kan het ook niet zijn.
Ik heb gister al 1 uur zitten turen op de rechten maar kan het niet vinden.
Enig idee waar het aan kan liggen?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

wat is de output van ls -l op de relevante mappen? En wat gebeurt er als je eerst die user profile map maakt met de juiste rechten en dan pas inlogt?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:23:
je kan samba gewoon herstarten door:

-killall nmbd
-killall smbd
-smbd
-nmbd
maar slimmer is om "/etc/init.d/samba restart" uit te voeren :) reload of force-reload is ook goed, al is force-reload stiekem hetzelfde als restart :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ atlex.
Net chown fgriffioen.fgriffioen fgriffioen uitgevoerd (in de betreffende map) en het werkt.

Het werkt nu dus goed :D
Pagina: 1