JPG bestanden invoegen in Outlook, 2mb wel, 40kb niet

Pagina: 1
Acties:

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Hey,

Na lang rond te kijken op GOT, nu me toch maar even aangemeld, omdat ik een groot probleem heb.

Ik heb de laatste 2 weken last van de volgende foutmelding in Outlook van Windows 98.

Het gaat om deze foutmelding:

"De beschikbare hoeveelheid geheugen of systeembronnen is te klein. Sluit een of meer vensters of programma's en probeer het opnieuw"

Opzich niks aan de hand, kan voorkomen neem ik aan. Ik sluit mijn programma's en probeer het opnieuw. Weer dezelfde melding. Het is vreemde is echter dat ik sommige foto's dus wel kan invoegen en anderen niet. Als voorbeeld in 1 e-mail: een foto van 2mb kreeg ik wel toegevoegd, maar een foto van 40 kb niet :?

Daarna alle jpg bestanden van de C: naar de server verplaatst en het opnieuw geprobeerd. Weer dezelfde melding en ook nog steeds dezelfde onregelmatigheid wanneer het gebeurt.

Toen ben ik naar een andere pc gegaan en heb het daar ook geprobeerd, weer hetzelfde..

Het moet haast wel een bepaalde instelling zijn in Outlook?, maar de onregelmatigheid wanneer het gebeurt en de onafhankelijk van de grootte van de foto's maakt het zo raar.

Ik kan excel, word, Zipfiles, pdf etc. allemaal invoegen, behalve dus met veel te grote regelmaat JPG/JPEG bestanden.

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Thanks alvast :)

Bazzan

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het met álle bestanden van ~40KB? Of alleen bij specifieke bestanden? Misschien dat het betreffende jpeg-bestand corrupt is waardoor ie niet door Outlook geaccepteerd wordt?

• Bazzan
Palomar schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:29:
Is het met álle bestanden van ~40KB? Of alleen bij specifieke bestanden? Misschien dat het betreffende jpeg-bestand corrupt is waardoor ie niet door Outlook geaccepteerd wordt?
het zijn meerdere foto's(heb er nu meer met foutmeldingen dan zonder (+/- 100 verschillende al gebprobeerd), en de grootte varieert. Dat was puur ter illustratie die 40 kb.

Bazzan

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 20:37
Kan idd zijn dat het bestand corupt is. maar al gekeken wat er fysiek vrij is??

volgende ff doen en hier resultaten posten!!

start => run (uitvoeren)
command enter

in de dos box type je mem enter
hierin kan je presies zien hoeveel geheugen er gebruikt is en hoeveel je nog over hebt!!

doe dit dan wel op moment dat je desze fout krijgt en op het moment dat het wel goed gaat!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Bazzan
To_Tall schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:43:
Kan idd zijn dat het bestand corupt is. maar al gekeken wat er fysiek vrij is??

volgende ff doen en hier resultaten posten!!

start => run (uitvoeren)
command enter

in de dos box type je mem enter
hierin kan je presies zien hoeveel geheugen er gebruikt is en hoeveel je nog over hebt!!

doe dit dan wel op moment dat je desze fout krijgt en op het moment dat het wel goed gaat!!
bij het mem intypen gebeurt er niks:

zowel niet bij C:\windows\desktop\mem
als C:\windows\mem
als
C:\mem

Bazzan

• Palomar
  • Niet online
Kijk anders met ctrl+shift+escape wat de PF-usage is. Ik vermoed dat dit verder wel goed zit. Een melding over te weinig geheugen enzo krijg je vaak als je een corrupt bestand probeert te openen.

Probeer het bestand eens te openen in een fotobewerkingsprogramma (of met paint ofzo) en het dan opnieuw op te slaan. Dan zou het bestand iig niet meer corrupt moeten zijn.

En als het plaatje geen top-secret info is kun je het hier ook wel even posten, misschien dat iemand wel kan zien of er wat mis mee is.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 21-12-2005 12:02 ]

• To_Tall
mem is een DOS tooltje!! en moet werken!!

Probeer eens in de windows dir te zoeken naar mem*.* deze zou in system directroy moeten zitten.

probeer anders chkdsk in de command promt

[ Voor 12% gewijzigd door To_Tall op 21-12-2005 12:04 ]

• Bazzan
Palomar schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:00:
Kijk anders met ctrl+shift+escape wat de PF-usage is. Ik vermoed dat dit verder wel goed zit. Een melding over te weinig geheugen enzo krijg je vaak als je een corrupt bestand probeert te openen.

Probeer het bestand eens te openen in een fotobewerkingsprogramma (of met paint ofzo) en het dan opnieuw op te slaan. Dan zou het bestand iig niet meer corrupt moeten zijn.

En als het plaatje geen top-secret info is kun je het hier ook wel even posten, misschien dat iemand wel kan zien of er wat mis mee is.
Bedankt voor jullie hulp tot nu toe.

Het gaat dus niet om 1 plaatje, maar wel 100 die niet openen. Ik kan de foto's hier niet posten i.v.m. copyrights en verspreiding via internet zonder watermerk. T zijn allemaal foto's van professionele fotografen voor een commercieel project.

Ik heb een aantal titels aangepast, maar zonder resultaat.

Bazzan

• Bazzan
To_Tall schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:03:
mem is een DOS tooltje!! en moet werken!!

Probeer eens in de windows dir te zoeken naar mem*.* deze zou in system directroy moeten zitten.

probeer anders chkdsk in de command promt
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/Philipjintes/foutmelding.jpg

Bazzan

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Probeer de volgende twee commando's eens indezelfde dos-box.

code:
1
mem

code:
1
dir mem*.*

wat geeft de eerst en wat geeft de tweede?

Ik vermoed trouwens niet dat hier de fout zit.
Ik ga wel even googlen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• To_Tall
hmm je mist wat DOS bestanden!! das niet zo best lijkt mij.

het kan vanalles zijn op dit moment!!

1 we weten niet hoeveel mem je nog vrij hebt
2 DOS comand list is incompleet

kan virus zijn. kan zijn perongeluk onderdelenn zijn verwijderd!! denk wel dat dit nagekeken moet worden!!

• Palomar
  • Niet online
Doe dan iig "dir /s mem*"

Al lijkt me het niet echt interessant wat hier uitkomt, want er is ws. niks mis met het genheugengebruik (als geheugen/pagefile echt vol zit dan krijg je wel meer problemen dan alleen een 40KB jpegje niet kunnen openen... :z).

Het zou verder nog een virus kunnen zijn, maar ik neem aan dat de TS een uptodate virusscanner heeft?

Ik heb nog niet gelezen dat je de bestanden in een tekenprogramma hebt geopend en opnieuw hebt opgeslagen. Dat zou wel eens kunnen helpen (sla dan wel even op als nieuw bestand, want jpeg's opnieuw opslaan geeft in theorie wat kwaliteitsverlies).

• Bazzan
Ik heb t opnieuw opslaan al geprobeerd, zie een eerdere post :)

Maar wat dan overblijft is dat ik het op een andere pc ook heb..??..??

We hebben bij t bedrijf vorige week net een compleet nieuwe virusscanner gekregen die elke ochtend geupdate wordt.
Ik zal de virusscanner nog ns er op los laten gaan en de overige tips doorlopen.

optie 1: werkt niet

optie 2:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/Philipjintes/dos1.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Bazzan op 21-12-2005 13:05 ]

Bazzan

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

To_Tall schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:47:
hmm je mist wat DOS bestanden!! das niet zo best lijkt mij.

het kan vanalles zijn op dit moment!!

1 we weten niet hoeveel mem je nog vrij hebt
2 DOS comand list is incompleet

kan virus zijn. kan zijn perongeluk onderdelenn zijn verwijderd!! denk wel dat dit nagekeken moet worden!!
Niet zo'n paniek ;). Mem staat bij een standaardinstall in [system]\command, is een msdos gevalletje en absoluut niet nodig in windows98.
@ topic:
- 'outlook van windows 98'. wat bedoel je daarmee? Outlook98, OE wat bijgeleverd is met W98 of een andere outlook onder windows98?
- systeem gescand op malware en virussen?
- wat gebeurt er als je dubbelklikt op een foto? Wordt hij dan wel probleemloos geopend?
- kun je de foto's bijvoegen als bijlage ipv invoegen?
- kun je de foto's als bijlage invoegen als je bv de extensie verandert?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Bazzan
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/Philipjintes/dos2.jpg

Bazzan

• Bazzan
Niesje schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:08:
[...]

@ topic:
- 'outlook van windows 98'. wat bedoel je daarmee? Outlook98, OE wat bijgeleverd is met W98 of een andere outlook onder windows98?

OUTLOOK 98

- systeem gescand op malware en virussen?

MEE BEZIG

- wat gebeurt er als je dubbelklikt op een foto? Wordt hij dan wel probleemloos geopend?

NEE

- kun je de foto's bijvoegen als bijlage ipv invoegen?

NEE

- kun je de foto's als bijlage invoegen als je bv de extensie verandert?
NEE, WERKT DAN OOK NIET MEER

Bazzan

Verwijderd

mem geeft geen goede voorstelling van zaken, je moet de taskmanager gebruiken. Mem is bedoeld voor DOS programma's die daar info uit willen halen, niet om in windows te kijken hoeveel geheugen er nog vrij is onder windows

• Palomar
  • Niet online
Bazzan schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:00:
Ik heb t opnieuw opslaan al geprobeerd, zie een eerdere post :)
Ja, ik zie dat je de titels hebt aangepast, maar dat is wat anders dan het plaatje opnieuw opslaan. Als je hem in een programma laadt en opnieuw opslaat dan wordt de JPEG opnieuw opgebouwd, waardoor het bestand niet meer corrupt/beschadigd is.

• To_Tall
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:17:
mem geeft geen goede voorstelling van zaken, je moet de taskmanager gebruiken. Mem is bedoeld voor DOS programma's die daar info uit willen halen, niet om in windows te kijken hoeveel geheugen er nog vrij is onder windows
Windows 98 is niks anders dan DOS met een shell eroverheen!! dus isn MEM kan je wel degelijk zien hoeveel geheugen er nog vrij is..
TM op windows 98 werkte niet zo denderent. kon je alleen zien wat er nog openstond. en dan werd nog niet alles getoond..

2mb kan wel (word gebruikt van swap files)
40kb kan niet (bestand net te klein om een swapfile aan te maken??)

[ Voor 10% gewijzigd door To_Tall op 21-12-2005 13:27 ]

• Bazzan
Office 2000 er overheen geknald en nu is t opgelost :)

Bedankt voor de tips!

Bazzan

Pagina: 1