Ik heb hier 2 IBM SurePOS 500 4840-541 staan. Nu wil windows 2000 erop installeren. Dit was ten eerste al een hele klus.
Maar nu zijn er problemen om het touchscreen aan de praat te krijgen.
Alles op een rijtje:
Touchscreen werkt op com 5, die op zijn beurt weer IRQ 15 gebruikt.
IDE controller gebruikt IRQ 14. Maar aangezien er voor elk IDE kanaal, in dit geval primair en secundair, een IRQ nodig is, telt het BIOS gewoon verder. Wat dus uitkomt om IRQ 15. Dezelfde als COM 5. En het primaire kanaal gebruikt dus gewoon kanaal 14.
Ik heb een BIOS update gedaan en ook een aantal mogelijke oplossingen van de IBM site gehaald en toegepast. Dit werkt echter niet. Ik heb ook andere IRQ vrij gemaakt, want volgens IBM zou dan alles kunnen opschuiven
. Dit werkt dus ook niet.
Er zitten op de de achterklant van die apparaat 3 compoorten. De 3e is standaard uitgeschakeld. Maar er staan ook nog 2 andere in het BIOS: 1 voor VFD en 1 voor MSR.
Hier de IRQ lijst:
IRQ0 - System Timer
IRQ1 - PS2 keyboard
IRQ2 - N/A, cascade IRQ controller
IRQ3 - Serial Port B
IRQ4 - Serial Port A
IRQ5 - PCI devices: Ethernet, USB, Audio, PCMCIA
IRQ6 - Floppy Disk controller
IRQ7 - Parallel Port
IRQ8 - RTC (Real Time Clock)
IRQ9 - ACPI (Advanced Configuration and Power Management Interface)
IRQ10 - MSR (Magnetic Stripe Reader)
IRQ11 - VFD (Customer Display)
IRQ12 - PS2 Mouse
IRQ13 - Math Coprocessor
IRQ14 - Hard Disk controller
IRQ15 - Touch Controller
Wie helpt me?
bvd
Maar nu zijn er problemen om het touchscreen aan de praat te krijgen.
Alles op een rijtje:
Touchscreen werkt op com 5, die op zijn beurt weer IRQ 15 gebruikt.
IDE controller gebruikt IRQ 14. Maar aangezien er voor elk IDE kanaal, in dit geval primair en secundair, een IRQ nodig is, telt het BIOS gewoon verder. Wat dus uitkomt om IRQ 15. Dezelfde als COM 5. En het primaire kanaal gebruikt dus gewoon kanaal 14.
Ik heb een BIOS update gedaan en ook een aantal mogelijke oplossingen van de IBM site gehaald en toegepast. Dit werkt echter niet. Ik heb ook andere IRQ vrij gemaakt, want volgens IBM zou dan alles kunnen opschuiven
Er zitten op de de achterklant van die apparaat 3 compoorten. De 3e is standaard uitgeschakeld. Maar er staan ook nog 2 andere in het BIOS: 1 voor VFD en 1 voor MSR.
Hier de IRQ lijst:
IRQ0 - System Timer
IRQ1 - PS2 keyboard
IRQ2 - N/A, cascade IRQ controller
IRQ3 - Serial Port B
IRQ4 - Serial Port A
IRQ5 - PCI devices: Ethernet, USB, Audio, PCMCIA
IRQ6 - Floppy Disk controller
IRQ7 - Parallel Port
IRQ8 - RTC (Real Time Clock)
IRQ9 - ACPI (Advanced Configuration and Power Management Interface)
IRQ10 - MSR (Magnetic Stripe Reader)
IRQ11 - VFD (Customer Display)
IRQ12 - PS2 Mouse
IRQ13 - Math Coprocessor
IRQ14 - Hard Disk controller
IRQ15 - Touch Controller
Wie helpt me?
bvd