Toon posts:

[W2K3/Remote Desktop] Vier concurrent users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben een server met daarop Windows Server 2003 Standard Edition. We beheren onze applicaties hierop via Remote Desktop. Echter, er kunnen dan twee users tegelijkertijd een verbinding hebben met de server. Wat we zouden willen is vier concurrent connections naar de server, zodat we met z'n vieren tegelijkertijd onze applicaties kunnen beheren.

Ik weet dat er via Terminal Server Licensing CALs geïnstalleerd kunnen worden, maar gelden deze ook voor Remote Desktop (for Administration)? Het is namelijk niet de bedoeling om een Terminal Server op te zetten.

Wat ik tot nu toe op Google heb kunnen vinden is dat het volgens mij wel mogelijk is, maar het lastige is dat er daarnaast ook over Terminal Server gesproken wordt, iets wat bij ons juist niet de bedoeling is, wat mij weer in twijfel brengt...

Alvast bedankt.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:11:Wat we zouden willen is vier concurrent connections naar de server, zodat we met z'n vieren tegelijkertijd onze applicaties kunnen beheren.
Dit kan ik me niet voorstellen.

Weet je zeker dat je niet bedoelt "Wat we zouden willen is vier concurrent connections naar de server, zodat we met z'n vieren tegelijkertijd onze applicaties kunnen gebruiken."?

Verder kan je bij Terminal Server gewoon Administrator rechten toekennen aan alle gebruikers, als je dat zou willen.

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 21-12-2005 10:15 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee - je zal echt een terminal server moeten opzetten. Waarom stel je deze vraag overigens niet in je vorige topic ? :)

Verwijderd

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:14:
Weet je zeker dat je niet bedoelt "Wat we zouden willen is vier concurrent connections naar de server, zodat we met z'n vieren tegelijkertijd onze applicaties kunnen gebruiken."?

Verder kan je bij Terminal Server gewoon Administrator rechten toekennen aan alle gebruikers, als je dat zou willen.
Ja, het is eigenlijk een combinatie van beiden. We willen dat de server vier concurrent connections accepteert en dat we de applicaties kunnen beheren en gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:17:
Nee - je zal echt een terminal server moeten opzetten. Waarom stel je deze vraag overigens niet in je vorige topic ? :)
Ik heb getwijfeld, het topic was al weggezakt en daarnaast betrof het W2K3 Web Edition, niet Standard. Vandaar... :)

Maar is het met Terminal Server niet zo dat je dan voor elke user opnieuw software moet installeren? Want de applicatie die gebruikt/beheerd moet worden maakt gebruik van een "database in bestanden", zeg maar. Het is niet de bedoeling dat elke user zijn eigen database heeft natuurlijk :).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27

mutsje

Certified Prutser

Ik zou eerst testen op een testserver met Terminal Server erop geinstalleerd of de applicatie uberhaupt geschikt is om in een multi-user environment te werken. Je kan 90 dagen testen voordat de Terminal Server niet meer benaderbaar is!

Om welk pakket gaat het misschien dat Terminal Server / Citrix beheerders je alvast e.e.a kunnen vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Het pakket kan werken in een multi-user omgeving.
Ik heb het e.e.a. op een testserver geïnstalleerd. Alles werkt tot nu toe naar behoren en ik kan genoeg TS connecties maken naar de server. Nu nog wat doortesten en als het naar behoren functioneert, de juiste CALs aanschaffen. Mocht ik hier toch nog problemen mee krijgen, dan weet ik dit topic weer te vinden :).

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1