Toon posts:

Diamondmax 300 GB wordt niet herkent door Sata-controller 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen, ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een raid1 configuratie op 2 onboardsata-controllers dat prima
draaid. Ik heb sinds kort een nieuwe sata-schijf gekocht die ik wil
aansluiten op een pci-controller van Promise (Promise SATA2 150 tx4).
Deze controller roept echter bij het detecteren dat hij geen schijf
heeft gevonden. Wat ik volgens de documentatie kan vinden kan ik niet
in een bepaalde bios van deze controller komen. In windows wordt alleen
de controller gevonden en niet de schijf (lijkt me logisch). De kabels
zijn goed aangesloten (de schijf hoor je starten) en de schijf wordt
wel gedetecteerd op de onboard-controller (kabels heb ik overigens ook
Promise Duitsland kon mij niet helpen (slecht support)
Laatste bios is geïnstalleerd.
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag eindelijk contact gehad met Promise (ze waren er een keer).
Om het samen te vatten:
Promise kan niet garanderen dat schijven die niet letterlijk op hun compatibiliteits-lijst staan gaan werken op deze controller. De betreffende kaart wordt niet meer geupdate op firmware-gebied omdat deze al te "oud" is. Ze verwijzen ze je naar je leverancier om te kijken of zij een duurdere kaart voor de zelfde prijs kunnen aanbieden (wat natuurlijk niet gedaan wordt). Ze geven in dit geval aan om de Sata 300 Tx4 kaart aan te schaffen. Maar de compatibiliteit met de diamondmax 300 Gb is ook weer niet gegarandeerd omdat de schijven die nu in de winkel liggen een modelnr hebben van : 3L300S0, en hun lijst staat de 3B300S0.
Kortom een controller die niet werkt met de schijven van Maxtor die nu in de winkel liggen. De schijven van maxtor hebben zelf al de laatste firmware overigens.
Typisch weer zo`n verhaal dat in een zogenaamd grijs gebied valt tussen : Leverancier en de makers van verschillende soorten hardware waar de klant geen alternatief wordt geboden door geen van allen !

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ten eerst had je hier niet een extra topic voor hoeven te openen. :) Maar heb je de firmware van de Promise kaart al gecontroleerd? Probeer trouwens ook eens een andere S-ATA kabel, deze kabeltjes willen ook wel eens dwars liggen en zijn naar mijn idee ook niet altijd even degelijk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen, ja klopt mijn excuses voor het opnieuw openen.

Kabels zijn gecontroleerd en de laatste firmware draait op de kaart.

Pitchdown