[SBS2003] Shutdown door sbscrexe.exe

Pagina: 1
Acties:

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:07
Sinds gisteren heb ik een een Windows 2003 SBS server in gebruik voor onze e-mail toepassing, Lotus Domino. Deze server is standaard geïnstalleerd als een domaincontroller, maar heb deze domaincontroller 'af' gemaak en bevindt zich nu in een workgroup.

Echter, de server sluit zich automatisch af na een aantal uur. Ik krijg de volgende melding in mijn logboek:
Bron: USER32
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Gebeurtenis-id: 1074

Het proces sbscrexe.exe heeft het afsluiten van computer servernaam namens NT AUTHORITY\SYSTEM geïnitialiseerd. Reden: Er is geen titel voor deze reden gevonden
Code 0x0
Type afsluiting: afsluiten
Na wat gezoek op o.a. Google, is mij duidelijk geworden dat de server niet in een workgroup wil zitten en als domaincontroller wil fungeren en zichzelf na een aantal uur afsluit, maar geen duidelijk antwoord gevonden om dit probleem te verhelpen. Op microsoft is niets te vinden wanneer ik zoek op sbscrexe.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 17:49
SBS server kan niet als member server of workgroup machine geinstalleerd worden SBS moet DC zijn... limitatie door microsoft ingebouwd....
voor dit soort doeleinden alleen standard of enterprise server gebruiken...

ga met google eens zoeken op "sbscrexe.exe" dan vind je genoeg info hierover...

[ Voor 17% gewijzigd door Plopeye op 21-12-2005 09:20 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

De server weer domain controller maken ? als dat een eis is van SBS zit er denk ik niet veel anders op ...

Verwijderd

Zoek eens op google met sbscrexe.exe, ik krijg dan heel veel hits op jouw probleem

• Kroontje
Na het submitten van dit topic ben ik uitgekomen via Google op een Duits forum. Hier werd ook uitgelegd dat 2003 SBS niet als standalone kan werken. Waardeloos, laat de problemen maar weer beginnen vandaag.. :(

Mensen die roepen om Google, check de TS.

Edit: Dus iets te snel geweest met het openen van een topic, excuses.

[ Voor 14% gewijzigd door Kroontje op 21-12-2005 09:27 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:10
Kroontje schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:23:
Na het submitten van dit topic ben ik uitgekomen via Google op een Duits forum. Hier werd ook uitgelegd dat 2003 SBS niet als standalone kan werken. Waardeloos, laat de problemen maar weer beginnen vandaag.. :(

Mensen die roepen om Google, check de TS.

Edit: Dus iets te snel geweest met het openen van een topic, excuses.
heeft niks met waardeloos te maken, zo werken die SBS versies nu eenmaal.

Hij is niet voor niets zo goedkoop.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, dit had je kunnen weten IMHO, het is bekend dat SBS een shitload aan software voor weinig heeft, maar daarvoor wel enkele limieten kent.

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Kroontje
Grolsch schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:59:
[...]

heeft niks met waardeloos te maken, zo werken die SBS versies nu eenmaal.

Hij is niet voor niets zo goedkoop.
Ik bedoelde meer waardeloos in de trant van, we maken er maar weer een domaincontroller van en dat zal wel niet vlekkeloos verlopen. En dat klopt dus ook.

Maar wanneer ik de server kan degraderen, waarom krijg ik dan geen melding dat er een domaincontroller aanwezig moet zijn? Ik ben verder geen Microsoft-guru, maar zou het wel op prijs stellen als ik daar van op de hoogte zou worden gebracht tijdens de degradatie. Het is mij in ieder geval niet opgevallen.

Maar ja, ben nu bezig om de vorige server te herstellen en de data weer aan het kopiëren. Eenmaal gedegradeerd, is het lastig om de server weer als DC te krijgen. :(

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Is niet zo lastig hoor om er weer een DC van te maken, gewoon dcpromo draaien
Pagina: 1