Maxtor harde schijf stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ik heb mogelijk een groot probleem
toen ik afgelopen nacht de pc opstarten liep ie vast tijdens het opstarten van windows en kwam er een blauw scherm
met de welbekende medeling windows is gestopt bla bla bla
dit was wel een eerder voorgekomen dus ik dacht van nou oke ik zet ff de pc uit en probeer het later wel opnieuw maar weer dezelfde fout
ik denk nou dan moet ik maar ff goed lezen wat er staat

en hij zei dus dat er een probleem is met ntfs.sys
en hij bleef maar komen wat ik ook probeerde veilige modus
opstarten met laatst bekende juiste instellingen
mar niks kon helpen dus toen dacht van nou ja dan maar windows er opnieuw opzetten maar tot mijn grote schrik lukt dat dus ook niet zodra de installatie partitie moet kiezen komt ie weer met het blauwe scherm
met weer die zelfde melding
iemand enige idee of hier nog wat aan te doen is of dat ie kaduuk is??

owja misschien wel handig om te vermelden het is een Diamond Max 10 250GB van maxtor gekocht op 2-2-05

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Draai eens dat programmaatje van Maxtor, die bootdisk met test-tools. Die zou je normaal moeten kunnen vertellen of je HDD het beste van z'n leven achter zich heeft...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Mili
dat programmaatje heeft nooit gewerkt
hij heeft nooit mijn hdd schijf herkent
dus dat draaien zal me weinig vertellen

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 10:20
Programmatje hoort wel te werken natuurlijk :) loop je bekabeling eens na, maak een nieuw cdtje van die tools en probeer het nog een keer :?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
probeer met knoppix te booten

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 15:09
powermax zou elke schijf moeten herkennen.
heb je misschien een andere schijf die je ff in het systeem kan hangen om te kijken of hij dan wel verder gaat met installatie?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het een S-ATA schijf is en dat Powermax dus niet werkt. Powermax kan geen S-ATA schijven detecteren.
Note: PowerMax v 4.21 will not detect ATA or SATA hard disks connected to embedded or add in RAID controllers, NVIDIA Force 3, Force 4, VIA KT 600 and KT800 chipsets.
Kun je de schijf in een ander systeem hangen en daar controleren op bad sectors of andere narigheden?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 18:38
Kijk eens in de Event Viewer bij System. Misschien dat daar de oorzaak van je crashen gewoon instaat.

-edit- hmm als je niet in windows komt werkt dat natuurlijk niet 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Wim8282 op 21-12-2005 11:15 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
en even het geheugen testen met memtest

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter B)

[ Voor 47% gewijzigd door ascona op 21-12-2005 11:28 ]

• Sicko
Prutz0r schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:12:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het een S-ATA schijf is en dat Powermax dus niet werkt. Powermax kan geen S-ATA schijven detecteren.
[...]
Powermax kan wel S-ATA schijven detecteren alleen niet (en ook geen ATA) in raidconfig, of in Nforce3,4, KT600,800 chipsets. (wel goed lezen hé)

• Mili
ik heb een Diamond Max 10 250GB dus een s-ata op een asus a8n sli deluxe
dus maxblast werkt dan idd niet
ik heb er nu tijdelijk een oude 40 gig ide hdd in hangen en die draait wel
dus een geheugen probleem lijkt het me ook niet

ik kan vanavond dus nog knoppix proberen
en bij iemand anders er in hangen zal wel problemen gaan geven want zodra ik de s-ata kabel weer aansluit start de windows die geintalleerd is op de ide hd ook niet meer op
maar misschien dat als het een andere s-ata is dat het dan wel werkt

ik zit nu nog wel ff op school maar ik ga het vanavond wel weer aan de slag met jullie tips en laat mijn bevindingen wel horen

[ Voor 3% gewijzigd door Mili op 21-12-2005 14:41 ]

• Sicko
maxblast versie 4 werkt ook met S-ata schijven
Creates a bootable MaxBlast 4 installation diskette.

Compatible with Windows 98SE, Me, Windows 2000, and Windows XP.
Breaks the 528 MB, 2.1 GB, 4.2 GB, 8.4 GB, 32 GB, 64 GB and 137 GB capacity barriers.
Supports both FAT32 and NTFS drive partitions.
Easy to use, Graphical Interface (GUI) with mouse and printer support.
Supports up to four ATA devices in the same system*.
The copy feature lets you make an exact duplicate of your existing hard drive.
Fast ATA and Serial ATA compatible.
The installation tutorial option allows you to view the installation process before physically installing your Maxtor ATA hard drive.
Powermax moet ook werken, daar kun je de schijf dus mee testen

• Mili
hoe maak ik dat ook al weer bootable (op cd) met nero moet dat toch kunnen?

Edit:
ow leuk het is een floppy
ik heb geen floppy drive

[ Voor 30% gewijzigd door Mili op 22-12-2005 12:50 ]

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
En alweer een Maxtor....... :O

Modbreak:Laat dit soort replies gewoon achterwege, hiermee verkracht je alleen maar het topic :/

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 22-12-2005 15:30 ]

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Excuus. Je hebt gelijk.

• Mili
Ik heb zojuist maxblast en powermax geprobeerd en dit werkt ook niet. Hij herkent de harde schijf wel maar hij blijft vast lopen met hetzelfde probleem.

Ik las op een collega-site dat er een virus is dat je hardware uitschakeld en dat nog bijna geen anitvirus voor is. Het is virus heet W32/Sunk-A. Hier het bericht:

Sophos meldt het opduiken van de W32/Sunk-A worm, kortweg aangeduid als Skunk.exe, die zich verspreidt via P2P- en messenger programma’s. Daarnaast schijnt deze vernietigende, in VBA geschreven worm zich ook via mail te kunnen verspreiden.

Redelijk uniek aan Skunk.exe is dat ze ook in staat blijkt te zijn hardware aan te sturen en settings dusdanig te veranderen dat getroffen apparatuur onbruikbaar wordt. Zo worden muis- en toetsenbord onbestuurbaar gemaakt, wordt er gerommeld in de PCI enumeration en wordt apparaatbeheer uitgeschakeld.

Voorlopig wordt de W32/Sunk-A worm gedetecteerd door een aantal antivirus programma’s, maar is nog geen enkel programma in staat het programma onschadelijk te maken zonder ook legitieme bestanden te verwijderen. Veelal betekent dit dat alleen een format c: resteert.

• Mili
ik weet niet of ik het al gemaeldt had maar ik heb het systeem ook al met ander intern geheugen getest dus het geheugen is ook niet het probleem

ik ga zometeen ff de bios terugflashen naar een eerdere versie zodat mijn ide hardeschijf het weer gaat doen
(hij deed het ff ik vergat alleen de nieuwste nforce drivers erop te zetten die nodig zijn met de huidige bios versie die ik erop had staan)
ik krijg opdit moment iedere keer namelijk boot disk faillure

• Mili
Ik heb zojuist knoppix geprobeerd eb in kom nu dus zegmaar in windows en alle data staat er nog op. Alleen het bestand ntfc.sys mist. Dus het nu een kwestie van proberen het er weer op te krijgen. Mijn dank ik groot ascona _/-\o_

• Mili
na veel gekloot is alles nu opgelost heb in knoppix de belangrijkste bestanden op dvd's gebrand
in dos met efdisk de partitie verwijderd
de bios geflashed naar 1016(ga waarschijnlijk weer terug naar 1014 want deze is te instabiel)
windows cdtje geboot en geinstalleerd en het systeem draaid weer
dus wat mijn betrefd topic opgelost en dus gesloten
Pagina: 1