Toon posts:

Geen geluid :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kzit met een probleem,
Ik heb een Creative PCI Ensonique geluidskaart. Deze werkt onder W2000 wel (terwijl daar geen drivers voor zijn) maar onder W98se niet!!

Als ik opstart krijg ik de melding dat Windows een "PCI Multimedia Audio Device" heeft gevonden en dat ik die in moet stellen. Als ik hem dan laat zoeken naar drivers vindt hij niets.

Ik heb drivertjes gedownd. Dat is een .exe install file. En als ik die run zegt ie dat de installatie compleet is en dat de computer opnieuw opgestart moet worden. Maar zonder enig effect dus.

Iemand een ID??

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Je had waarschijnlijk eerst die "PCI Multimedia Audio Device" uit het configuratiepaneel moeten verwijderen alsvorens die setup te draaien. Bij herboot wordt dan weer automatisch die "PCI Multimedia Audio Device" herkent, maar vindt dan wel automatisch de zojuist geïnstalleerde drivers.

Mocht dit allemaal niet helpen, probeer hem eens te installeren als een Soundblaster 128 PCI.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb de install gedraaid terwijl de "PCI Multimedia Audio Device" verwijderd was.
Windows springt er daarna direct in dat er een "PCI Multimedia Audio Device" is ontdekt :o maar het helpt geen kont.
Ik heb ook een probleempje met m'n DVD . Misschien heeft het daar mee te maken??

ps. Zijn de Ensonique en de 128-PCI dan het zelfde??

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Volgens mij zijn Ensonique en de 128-PCI inderdaad het zelfde. Gewoon proberen.

Wat ik niet begrijp: komt windows met een "nieuwe hardware gevonden" mededeling wanneer je de computer herstart? Meestal heb je dan ook de optie het scherm te leiden naar een *.inf bestand van de drivers die bij die hardware horen of een bepaald type uit een lijst van drivers te kiezen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:37

Jag

Meestal heb je dan ook de optie het scherm te leiden naar een *.inf bestand van de drivers die bij die hardware horen of een bepaald type uit een lijst van drivers te kiezen.
Behalve als ie meent de drivers al te kennen, dan zet ie die er doodleuk weer op, erg leuk als die drivers niet goed zijn. Maar de oplossing hiervoor is niet zo ingewikkeld, gewoon naar de properties van die multimedia PCI audio device gaan in device manager, en dan update driver doen en windhoos de juiste .inf file wijzen. Gebruik daarvoor dan desnoods ff de originele drivers van de installatie cd, en probeer daarna de update alsnog. Of download de update in een ingezipte vorm, waarbij je een .inf krijgt als je het uitzipt.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is juist het probleem.
Ik heb de drivertjes gedownd, maar dat is een .exe install file ipv een .inf. Ik kan ze dus niet selecteren, maar alleen de install draaien. En dat haalt dus geen ruk uit.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

En die .exe file is geen gecomprimeerd bestand?? Want vaak kan je ze met WinZip gewoon uitpakken, en dan handmatig de drivers installeren...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, je downd een .exe. Dat is idd een zip.
Uit die zip komen 3 bestandjes, 1 .exe en 2 andere. Ik weet niet wat voor extensie die andere 2 zijn (zit nu op school), maar ze worden door windows niet herkend als driver file's. Want als ik bij "Nieuwe hardware installeren" daar naartoe browse zegt ie dat daar niets staat.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het blijkt niet te maken te hebben met m'n DVD-speler. Want die werkt weer volledig.
Ik heb nog niet geprobeerd om hem te installeren als een 128PCI. Dat zal ik morgen ff doen.
Iemand nog andere ideeen??

Verwijderd

Ik heb zo'n soundcard gehad en ook hetzelfde probleem, creative stuurde mij het volgende bericht. Bij mij hielp het dus wie weet, succes...
If you are still experiencing problems, then I would suggest that you completely uninstall the PCI 128 and reinstall it:
> 1. Open Control Panel-> System-> Device Manager Tab-> Sound, Video & Game
Controllers. Remove all the entries for the PCI 128.
> 2. Click on Start-> Find-> Files or Folders. Search for "eapci*.*" and
delete all the files found. Also search for "*.ecw" and delete the located
files. Finally do a search for "sndscape*.*" and delete these files also.
> 3. Click on Start-> Shutdown and choose to restart your PC. Windows will
autodetect the PCI 128 card however, you should choose to cancel the auto
install at the first opportunity.
> 4. Using the CD-ROM supplied with the PCI 128, run the install wizard and
choose to install the PCI 128. Follow the on-screen instruction's.
>
> kind regards
> kathrine
> Creative labs tech support

Verwijderd

Topicstarter
Nou Bing,
Het werkte niet direct op die manier, maar na wat klooien kwam er ineens geluid uit m'n peeceetje :)

Dank jullie voor de tips

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
<DUHmode>
Uit je PC ?? mag toch voor je hopen dat het geluid uit je boxies kwam ;)
</DUHmode >
Pagina: 1