Toon posts:

Videoplank 7800GTX defect ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal ,

Ik zou graag jullie hulp hierbij hebben.

Ik heb dus een 7800GTX van Asus gewoon standaard editie, niet de TOP.

Nu heb ik al sinds aankoop van mijnn kaart van die rare witte en zwarte blokjes soms in beeld.
Geen idee wat dat toen kon zijn, en kwam zo goed als nooit voor.

Nu na maand of 2 gebruik ervan, komt dat nu dus constant voor en erger!
Vooral bij NeedForSpeed Most Wanted, Counterstrike Source, Serious Sam 2 etc.

Ik zie dus soms op verschillende plaatsen in beeld zwart of witte blokjes verschijnen die beginnen te knipperen enz.

Ik heb mijn kaart NIET overclocked, en ook NOOIT gedaan.
De kaart is Idle 40 tot 44 graden en stress 50 tot max 60 .

Verder heb ik ook al verschijdene , Nforce4 chipset drivers geïnstalleerd 6.39 , 7.13 , 7.15
Maar hiermee schijnt het probleem totaal niet te verminderen.

Ook heb ik al een hele reeks Forceware drivers getest waarmee het dus ook totaal niet minder word.
Ook met de laatste nieuwe WHQL driver precies hetzelfde probleem.

Hier zijn nog eventuele verdere specs :

- Intel P4 3,2Ghz S775
- CPU cooler Thermaltake Silent 775 ( with Heatpipe Cooling Tech )
- Asus P5ND2-SLI DELUXE
- 4x 512MB DDR2 533 Infineon ( Dual Channel )
- Asus G-Force E7800GTX 256mb
- Soundblaster Audigy ZS 2
- Behuizing Coolermaster Stacker

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen wat ik erg zeer op prijs zou stellen !

Heel veel dank alvast op een reactie !

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 05:03

Majapro

Deventer

heb je je monitor op DVI 1 of 2 aangesloten?
alhoewel het mij lijkt of t geheugen brak is

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
1. Wat is je voeding? (Als die te slecht/brak is werkt het niet goed.)
2. Die blokjes betekenen een brakke Core=> kaart kapot. (Hopen dat je garantie hebt :/ )

Better, Best, Bendtner

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 11:08

Griffin

Is mythical

Jantje88 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:53:
1. Wat is je voeding? (Als die te slecht/brak is werkt het niet goed.)
2. Die blokjes betekenen een brakke Core=> kaart kapot. (Hopen dat je garantie hebt :/ )
ik mag wel hopen dat ie garantie heeft.
Heb je al een andere monitor geprobeerd.
Heb je al een andere kaart kunnen proberen, of deze kaart in andere computer.

Anders gewoon terug naar de winkel

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb vandaag voor garantie gebeld en heb dus inderdaad garantie, maar hun willen de kaart gaan testen en al op HUN systemen.

Dat zou dus betekenen dat ik een maand lang zonder PC zou zitten , waar ik dus niet al te blij mee ben.

Verder heb ik een 520w BeQuit voeding.

Ook heb ik dit niet bij zozeer bij alle games.

Bij NFS MW valt die meteen op want daar krijg ik hem al bij het booten van het spel als ik mn auto zie staan.
Bij CS Source op vooral doorzichtige textures.

Ik kan het ze zo aantonen op mijn systeem maar dat deden ze niet, wouden het persee op hun systeem testen.

Zou ik er dan toch mee terug gaan ?

Ik heb helaas de kaart niet in een andere PC kunnen testen, wat ik dus een groot nadeel vind omdat ik nu niet 100% zekerheid heb dat het echt aan de kaart ligt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Klinkt beetje al het Black Screen Syndrome van 6800 kaarten maar dan plaatselijk :P
Denk dat je het defect toch wel op de kaart kunt vinden en dan neig ik met name naar het RAM.

Heb je ook geen andere kaart die je in jou systeem kunt doen om iig je systeem beetje te testen?

Defecte hardware met garantie zou ik overigens altijd mee teruggaan, het kan alleen maar erger worden. En zonder PC zitten? Heb niet toevallig ergens een oud PCI videokaartje? Kun je iig nog surfen/muziek luisteren/messagen etc, beter dan nix toch?
Maar als je een maand zonder PC zou zitten kunnen ze je dan niet een ander kaartje mee terug geven?
Ik ben met je eens dat ze in de winkel een beetje lastig doen. Neem aan dat de kaart dan door hun achter gesloten deuren getest wordt.
Hangt wel een beetje van de situatie af want praat je hier nu over een winkel in de buurt of een webshop?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 07:59

silitek

Tubes Only

Niet mee accoord gaan. Ze testen maar nadat ze een nieuwe meegegeven hebben. Een maand zonder videokaart voor een test is belachelijk. Ze sturen hem maar op onder een RMA nummer naar de Fabrikant.

Heb gisteren een 6800 onder garantie gehaald...had last "black screen syndrome"
Bij een online winkel ook nog die zit om de hoek niks opsturen....gewoon oversteken ikke een nieuwe en zij m'n oude terug. Sterker nog..mijn 2jaar garantie gaat vanaf gisteren weer opnieuw in.

Sommige dingen moet je afdwingen ;) ;) ...

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een winkel in Duitsland daar heb ik die kaart toen gehaald.

Maar ik zie het echt zowat alleen bij die games NFS MW en CSS.

Ik vind het idd asociaal dat ik zolang dus zonder kaart moet zitten, en hun gaven me geen ander voor die tijd, daar begonnen ze niet aan ... :S

En wat is dat Black syndroom ofzoiets ?

Want ik wil juist wel zkerheid, niet dat ik de kaart terug breng, een maand zonder zit.
En daarna doodleuk te horen krijg dat ze niks hebben kunnen vinden, omdat ik hetzelf grotendeels alleen bij die 2 games ben tegen gekomen.

Is er niet een andere test waarmee ik kan kijken of ik dit nog zie ?
3dmark 05 zie ik het ook niet echt bij

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08 02:24
tjah installeer die games dan es ff opnieuw... wie niet waagt, niet wint

http://specs.tweak.to/16567

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 07:59

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:36:
Het is een winkel in Duitsland daar heb ik die kaart toen gehaald.

Maar ik zie het echt zowat alleen bij die games NFS MW en CSS.

Ik vind het idd asociaal dat ik zolang dus zonder kaart moet zitten, en hun gaven me geen ander voor die tijd, daar begonnen ze niet aan ... :S

En wat is dat Black syndroom ofzoiets ?

Want ik wil juist wel zkerheid, niet dat ik de kaart terug breng, een maand zonder zit.
En daarna doodleuk te horen krijg dat ze niks hebben kunnen vinden, omdat ik hetzelf grotendeels alleen bij die 2 games ben tegen gekomen.

Is er niet een andere test waarmee ik kan kijken of ik dit nog zie ?
3dmark 05 zie ik het ook niet echt bij
Maak een paar foto's van de artifacts.Vertel een duidelijk vehaal naar ze

Eis een nieuwe kaart...anders rij je daarheen en haal een nieuwe
zo simpel is het

Die kaart is NIET in orde dat vertel ik je 100%. Zeg dat ook tegen die club uit Duitsland. Black screen syndrome heeft te maken met slechte condersators die worden zwak nadat je beeld op zwart gaat en je pc hangt....enkel een reboot haalt hem er weer uit.

Maar jouw 7800 kan daar zijdelings ook mee te maken hebben....

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 21-12-2005 17:49 ]

Tubes....It's what make music music!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Black Screen Syndrome is iets van de GeForce 6800 serie wat veroorzaakt wordt door slechte condensatoren, hierdoor wordt de stroomtoevoer "algeheel kut" en dat veroorzaakt, zoals de naam al doet vermoeden, zwarte schermen die niet meer weg willen.

Bij zwarte strepen deed dat me daar aan denken, alleen heb jij een 7800 en geen 6800 dus jij zou daar geen last van moeten hebben. En ik denk ook niet dat je het om die reden in die hoek moet zoeken.
Zwarte strepen lijkt veel meer op geheugen problemen of slecht contact (<- wat natuurlijk met stroomtoevoer te maken kan hebben).

Ik zou er iig mee terug gaan, want die kaart van jou kost een bal geld.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 21-12-2005 22:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1