Toon posts:

Soundcard voor koppeling aan Denon AVR-1604

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een Denon AVR-1604 reciever gekocht. Ik snap al die verschillende surroundformaten nog niet erg, maar dat komt in de loop van de tijd wel goed.

Nu is het zo dat ik er ook een HTPC'tje naast heb staan (een asus pundit met een celeron cpu'tje erin), en daar wil ik graag een soundcard in stoppen die op een goede manier gekoppeld kan worden zodat die reciever goed tot zn recht komt bij het afspelen van een filmpje.

De reciever ondersteund bijvoorbeeld ook DTS, is het belangrijk dat de soundcard ook DTS ondersteunt, of werkt het gewoon sowieso als er DTS geluid op een dvdtje staat die afgespeelt wordt.

Mijn vraag is dus met welke kaart ik alle formaten van dvd's goed over de reciever kan laten horen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Die Pundit heeft gewoon multichannel SPDIF support hoor, dus je hebt geen extra geluidskaart nodig. Wel is het zo bij de Pundit dat de SPDIF via een TOSLINK aan de voorkant van de behuizing zit ipv de achterkant :{ Met een beetje handigheid kun je dat wel fixen. Ik heb op de achterkant (van een Pundit-R) een coax-digitale uitgang gemaakt die met een afgeschermd kabeltje signaal van het mainboard aftapt.

Als ik jou was zou ik gewoon eerst eens testen met de TOSLINK uitgang van je Pundit. Vergeet niet AC3 throughput aan te zetten en je moet je DVD-speel software correct configgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
dat die aansluiting aan de voorkant zit was inderdaad de reden om een ander kaartje te kopen. en ik dacht als ik toch een nieuwe kaart koop laat ik dan gelijk even checken of ik wel een goeie koop. Voorlopig ga ik het even oplossen door voor het kijken van een film even van de voorkant van de pundit een draadje naar de voorkant van de reciever te bungelen.