ASUS WL-500g Deluxe en virtual server

Pagina: 1
Acties:

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-04 14:37
Ik heb vandaag mijn Asus WL-500g deluxe gekregen. Deze heb ik aangesloten en geconfigureerd en alles werkt perfect, behalve de virtual server. Geen enkele poort die ik map werkt. Ik heb al tig routers geconfigureerd, maar nu wil het toch echt niet :'(

Ik heb 'Enable Virtual Server' op 'Yes' gezet en vervolgens de poorten geforward. Ook de computer als DMZ geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Wat ik ook probeer, niets werkt. Als ik mijn oude router weer terug plaats (zelfde IP adres) dan werkt alles perfect, dus het moet in de Asus router zitten. Ook de desktop gebruikt een fixed IP adres, dus er moet toch iets mis zijn.

De Asus router is geconfigureerd als NAT router (net als mijn oude LinkSys) en zit achter de Wanadoo livebox. Dat werkte vroeger prima (2x NAT), maar nu lijkt er dus toch wat mis te gaan. Wie weet meer? Ik ben al 2 uur bezig en kom er niet uit...

[ Voor 14% gewijzigd door BugBoy op 21-12-2005 01:21 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:23

Exirion

Gadgetfetisjist

BugBoy schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:19:
Ook de desktop gebruikt een fixed IP adres, dus er moet toch iets mis zijn.
Bedoel je dat je op je desktop een statisch IP hebt ingesteld op de PC zelf? Het is verstandiger om het MAC adres van die PC in de DHCP server te zetten als kandidaat voor een vast adres.

Anders "kent" de router die PC niet en zal ie misschien niet routeren. Hangt een beetje van de implementatie af. Zelf is dit me nooit opgevallen trouwens.

edit: Oh, nu wordt je verhaal ineens anders: NAT achter NAT. Maar als het IP adres van die routers hetzelfde is dan zou dat niet mogen uitmaken. Heb je al eens met nmap op de externe interface gekeken op die gemapte poorten wel open staan?

[ Voor 20% gewijzigd door Exirion op 21-12-2005 01:26 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BugBoy
Ik ben er al achter. Ik heb de volgende situatie:

Network 192.168.6.*: Livebox <-> Asus Router
Network 192.168.100.*: Asus Router <-> Laptop/Desktop

De livebox routeert al het verkeer naar 192.168.6.2 en dit was het adres van mijn oude router. De Asus router haalde via DHCP het adres op en kreeg 192.168.6.10. Het verkeer werd dus naar een niet bestaand IP adres gerouteert. Toen ik bij de livebox settings ging kijken was ik er snel achter }:O

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• BugBoy
Topic mag wat mij betreft gesloten worden.