[XP SP2] Computer reboot vanzelf na 5 seconden in Windows

Pagina: 1
Acties:

• Broekie42
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02-2010
Ik was daarnet aan het werken achter de pc, toen deze ineens bevroor. De muis gaf geen reactie, en het toetsenbord ook niet. Op dat moment was ik een spelletje aan het spelen en tv aan het kijken via WinTV 2000. Omdat ik verder niets meer kon heb ik de pc uitgezet en opnieuw opgestart.

Hierna begonnen de problemen pas echt. Toen ik net 5 seconden het bureaublad van Windows in beeld had, herstartte de pc automatisch. Toen ik vervolgens weer terug kwam in Windows, gebeurde exact hetzelfde. In de veilige modus opstarten is niet mogelijk aangezien om de een of andere reden de F5 en F8 toetsen niet willen werken tijdens het opstarten. Windows Recovery starten via de installatie-cd is ook niet mogelijk, aangezien mijn BIOS geen optie heeft om te booten vanaf cd-rom. De bijgeleverde recoverydiskette van de leverancier van mijn computer gebruik ik liever nog niet, want die maakt mijn hele harde schijf leeg in de "reparatie".

Ik heb al gezocht op Google en op GoT, maar het is erg lastig hier wat over te vinden. Veruit de meeste die hierop lijken komen door Blaster, maar dat kan hier volgens mij niet het geval zijn, aangezien ik achter een dichtgetimmerde router zit en twee virusscanners gebruik, NOD32 en AntiVir. Onder de topics die ik gevonden heb zijn onder andere de volgende twee, maar die lossen het probleem niet op:
[rml][ XP] start steeds opnieuw op bij booten, ook in safe mode *[/rml]
[rml][ WinXP]Computer start steeds opnieuw op in een loop[/rml]

Momenteel zit ik in Knoppix te werken. Weet iemand wat ik kan doen om Windows weer werkend te krijgen?

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
wat je eens kan proberen is zeeeer rap de optie automatisch herstarten na system failure af te leggen. Deze kan je vinden bij eigenschappen van de computer -> advanced -> startup and recovery settings -> automatically restart vinkje afzetten. Dit zal wel zeer rap moeten gebeuren aangezien je maar 5 seconden tijd hebt. Als het goed is zou je vanaf dan een blauw scherm moeten zien met de foutmelding, waarna er gemakkelijker naar de fout kan gezocht worden.

succes ;)

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Broekie42 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:14:
Windows Recovery starten via de installatie-cd is ook niet mogelijk, aangezien mijn BIOS geen optie heeft om te booten vanaf cd-rom.
Weet je dit heel zeker, wat voor een moederbord heb je dan?

Waarom? Omdat het kan!!

• Broekie42
Dank je wel voor je reaktie,

Aangezien ik geen geduld had en een Knoppix schijfje bij de hand had heb ik de nodige bestanden gebrand en Tja toch maar geformateerd.
Nu werkt mijn pc weer ( nog wel ).
Ik heb maar meteen jou advies opgevolgd en automatisch starten uitgevinkt.
Ik weet zo wel niet waar het aan gelegen heeft maar ja op dit moment is het probleem opgelost.

Verwijderd

als je niet je boot sequence kon aanpassen, hoe ben je dan in knoppix gekomen als ik vragen mag? O.o

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

_/-\o_
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:48:
als je niet je boot sequence kon aanpassen, hoe ben je dan in knoppix gekomen als ik vragen mag? O.o
_/-\o_ Hij is weer scherp die j0ri _/-\o_

Waarom? Omdat het kan!!

• Broekie42
Knoppix was gewoon een opstartschijfje van mijn zoon.
Hij zit hier ook ergens als modje maar wist van dit probleem ook niet het fijne.
Voor de nood is het wel een leuk progje maar ik zou er niet aan kunnen wennen.
Pagina: 1