[Testcase]Koppensnellen op het Dickens Festijn te Deventer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:03

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Afgelopen zaterdag bevond ik mij tot mijn grote schrik in Deventer. Van die gelegenheid heb ik maar gebruik gemaakt om wat kiekies te schieten van de mensen die hun best deden op het Charles Dickens Festijn.

Gear: 20D / EF 24-70 / EF 70-200 (1 foto geloof ik)

Slim genoeg had ik m'n ISO wat aan de lage kant staan wat nog wel eens resulteerde in sluitertijden van rond de 1/30, dat had ik beter moeten doen 8)7

't zijn nogal wat portretjes geworden, maargoed: Dat vinnik nou eenmaal leuk :P

Het hele gebeuren was, eerlijk waar, heel erg leuk. Hoewel het sneeuwde en het koud was heb ik me prima vermaeckt :)

Superuitgebalanceerd is het niet allemaal, maargoed ik schiet graag 'losjes' zegmaar. Veel langer dan een paar seconden zat er gemiddeld niet tussen 'zien' en 'klik' ;)

Brand maar los :+

1:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8775.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8841.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8877.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8926.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8928.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8931.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8937.jpg

8:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8953.jpg

9:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8969.jpg

10:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8828%20.jpg

11:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/dickens/IMG_8789.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
prachtige foto's _o_

zeer mooie gezichtsuitdrukkingen :)
voor mij springt 7 8 9 en 10 vind ik mooi, het zijn zeer sprekende portretten

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

2,7,8 en 10 zijn echt heerlijk met een mooie uitdrukking :D.

Leuk gedaan met zwart/wit voegt ook weer iets toe aan het geheel.

3 is wel leuk, ware het niet dat er Brusselse wafels staat. Ten tijde van dickens was dit Brusselsche Waffels oid (ja is miernuecken magoed ;) ) (dnek ik ;) )

Al met al heel geslaagd imo (miss dat de die hards nog wat te melden hebben :P )

edit:
spuit 11 enzow

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 21-12-2005 00:04 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zeer mooi! Echt petje af en de uitdrukkingen mooi vast gelegd.

PS jammer van de witte vlekken op foto 3

[ Voor 27% gewijzigd door DaannO op 21-12-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Erg leuke serie! Misschien had ik toch mee moeten gaan ipv thuis te blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Erg leuk, wellicht showcase-waardig :) Helaas weinig tijd om nou commentaar te posten, maar ik vind ze goed gelukt (Ik wist hiervan, en het leek me echt een ideale kans, maar ja, beetje druk en deventer is nou eenmaal niet om de hoek)

Hoe zien ze er uit in Kleur??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

#1 compositie is leuk, beetje weglopende lijnen, jammer dat linker dame beetje verschrikt op kijkt vermoedelijk vanwege het feit dat je een foto maakt. Dame rechts in beeld kijkt daardoor lachend haar aan. Of iemand maakt geintje, waardoor dame links opkijkt. Belichting steekt lekker in elkaar naar mijn idee

#2 mooie setting, figuranten zijn lekker in hun rol, al kijken de jongeren toch nog verdwaast naar de camera. Geeft wel een leuk effect :)

#3 Op de witte vlekjes na die je zelf ook wel verfoeit zal hebben is het een mooie plaat. Jammer van die luifel die ze toendertijd eigenlijk nog niet hadden :P

#4 mooie uitsnede heb je hier te pakken. Wellicht had de gezichtsuitdrukking net wat beter kunnen zijn. Maar goed, je kan niet alles van iedereen verwachten. 't is ook een moment opname die je te pakken hebt. En zoals je het zelf al omschreef, sommigen gingen in hun rol op, anderen weer niet...

#5 Leuke compositie, lijkt alleen beetje te droog/direct ingeflitst te zijn. Misschien was indirect mooier overgekomen? Maar of het daar ook kon was een tweede..

#6 Prachtig! De uitdrukking van die man, perfect in z'n rol, kijkende naar de persoon waar je nog net de hand van ziet.

#7 Vermoedelijk was hij net aan't praten, moeilijk om dan mooie foto's van iemand te maken. maar op z'n mond na vind ik het een mooie foto. Lekkere bokeh erin. Wellicht was het mooier geweest als de man niet op de achtergrond stond. Maar zoals ik uit eigen ervaring weet is daar lang niet altijd mooi rekening mee te houden.

#8 woehoe, lekkere ziedende ogen! Zolang hij het maar niet erg vond om op de foto gezet te zijn. 't is verder een leuke plaat :)

#9 _/-\o_ Prachtig! lichtval, gezichtsuitdrukking beetje dromerig, de kleren, haren... Maar als ik toch iets zeikerigs mag zeggen :P, dat schuine randje boven in beeld vind ik een tikkeltje storend, d'r mag best wat lopen, maar 't stoort me toch een beetje

#10 lekkere gezichtsuitdrukking, mooie dame, dat zijn zaken die al snel een plaat maken :Y). compositie zit ook lekker in elkaar. Mooi shot iig :)

#11 de mensen zitten lekker in hun rol, had wellicht wat ruimer genomen mogen zijn. dat doek rechts achterin is wellicht wat storend in beeld

Sorry van m'n wat strenge commentaar wellicht, maar overall vind ik het toch lekkere foto's :). 't Zijn her en der gewoon wat op en aanmerkingen.

Wat me trouwens opvalt is dat je heel veel met een kleine scherpte diepte werkt. Je schiet erg clean zeg maar. Misschien moet je daar es wat meer mee gaan experimenteren om er meer spanning in te krijgen. Datzelfde commentaar heb ik ook gehad zeg maar, wellicht om weer es samen op pad te gaan om het aan te pakken ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
Ik vind ze leuk Jaymz :P Misschien idd iets meer met dof spelen maar dat is imo niet echt noodzakelijk in dit geval. Voor zo snel geschoten als je zegt heb je ze d'r leuk op gezet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
DaannO schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:07:
PS jammer van de witte vlekken op foto 3
Achja, waar de sneeuw 't op een aantal foto's 'afmaakt' is het bij 3 inderdaad een beetje jammer jah 8)7

Fenks Julius, binnenkort samen er maar weer es opuit trekken idd :)

Sommige foto's hebben wel wat meer dan een paar seconden nodig gehad hoor Abbadon ;)

2. bijvoorbeeld, figuranten deden dat ook heel behoorlijk : Stoppen met lopen maar toch niet een "Zo: ik sta stil voor de foto, schiet es op"-pose aannemen, de andere zijn min of meer in "het voorbijlopen" genomen.

8 is een beetje een lucky-shot. De beste man speelde z'n rol (Scrooge I guess) best overtuigend: De hele dag druk heen en weer lopen, zich aan niemand storen, en de héle dag op al-les en iedereen schelden; ook op mij :+

2 is overigens de famillie Cratchit (Tiny Tim) uit A Christmas Carol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jaymz schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:37:
[...]

Fenks Julius, binnenkort samen er maar weer es opuit trekken idd :)
Ondanks mijn commentaar, ben ik er van overtuigt dat ik een hoop van je kan leren :Y)

Dus kom maar op met die mini meet :D

ps, maar goed dat je niet mee bent geweest naar het Paard, anders was je niet zo nuchter geweest deze dag ;)

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 21-12-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43

Pelle

🚴‍♂️

Mooie serie. #7 is echt zeer de moeite waard _O_

Ik heb even de brutaliteit genomen om die foto even een klein beetje extra nabewerking te geven. Ietsjes meer contrast en een beetje sepia-look, en dan krijg je dit. Geeft net een beetje extra dat oude sfeertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

misschien ook een idee om bij die sneeuw-foto's op het achterste gordijn te flitsen? De vallende sneeuwvlokken worden nu aan het begin van de belichting geaccentueerd, wat er een beetje onnatuurlijk uitziet. Heel veel verschil zou het niet maken, maar het ziet er iets natuurlijker uit denk ik.
Verder vind ik het een mooie sessie.
Kostuums, gezichten en alles, ziet er erg mooi uit.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
marrk schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:25:
misschien ook een idee om bij die sneeuw-foto's op het achterste gordijn te flitsen?
Ik meende dus dat ik m'n curtain sync al op 2nd curtain had staan.

Niet dus |:( :+

Pelle, Fenks. Eigen interpretatie geven is prima hoor. Zo komtie er inderdaad goed uit :)

[ Voor 19% gewijzigd door Jaymz op 21-12-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 22:10
Goeie foto's, knap om die koppen zo vast te leggen. Ik denk dat zwart wit geen verkeerde keuze is. Door de schminck worden kleuren erg overdreven, nu lijkt het weer natuurlijker.

Het heeft zaterdag niet veel gesneeuwd overdag, dus wat dat betreft heb je weer geluk gehad, lijkt me toch spannend om je appartuur te gebruiken tijdens de sneeuw.

Heb je toevallig nog foto's gemaakt van mijn standje 'dickens liquor' waar we de overheerlijke kruidenbitter hebben verkocht?

Hier nog wat meer materiaal, wellicht interessant om eens te bekijken hoe een ander er tegen aan kijkt.

Zaterdag 17 december: http://www.dickensfestijn...o%27s%20171205/index.html
Zondag 18 december: http://www.dickensfestijn...o%27s%20181205/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Als je een foto van je standje hebt herken ik um misschien :)

Ik had al begrepen dan een 20D wel wat vochtigheid kan hebben, heb jij evt contactinfo van de toneelvereniging(en) die hieraan heeft/hebben meegewerkt, Jaymz@tweakers.net kun je het evt. naar verturen. De VVV geeft weinig gehoor namelijk... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jaymz op 23-12-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:53

de Peer

under peer review

Wat leuk! op foto 10 staat mijn vriendin! O+
Ik stond zelf ook bij de Mistletoe-kraam afgelopen weekend en het is een komen en gaan van fotografen.

Zou je het origineel (en evt. andere foto's van de mistletoekraam) misschien willen mailen naar timATinfinitydesignPUNTnl ?
Alvast hartelijk bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 23-12-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Compleet off-topic misschien, maar de meest rechter dame op de 2e foto is echt prachtig, net als de rechter van de twee middenste dames op de laatste foto.

Overigens past de look van die dame op de 2e foto niet in het verdere beeld; met die look had ze een mooie jurk aan moeten hebben. :)
(Dame op nummer 10 heeft net te veel gezichtsuitdrukking om een oordeel te vellen)

Wel leuk geschoten ghaims!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Die man op foto 3 (rechts) had z'n hele snor losliggen.. Ik zat zo te kijken op RtvOost en dat zag er niet uit...

Maar de foto's zijn mooi gelukt...!! Vooral 7,8,9 en 10

En die pelle heeft aangepast is ook mooi geworden op die manier.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

offtopic:
hoe zou ghaims het doen op een gabber feessie ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!