Toon posts:

Belinia lcd monitor geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een 17" belinea lcd monitor gekregen, alleen hij werkt niet zoals het moet..
Zodra ik het scherm aan zet krijg ik de melding "no signal", terwijl het scherm goed aangesloten is.
Hij blijft dan in standby modus staan..(terwijl de pc aan staan natuurlijk!)

Het scherm is via een gewone vga kabel aangesloten op m'n 7800GT.
Zou het aan de kabel kunnen liggen oid?
De kabel zit vast aan de monitor dus ik kan ook niet even een andere testen..

Hopelijk kan iemand helpen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:57:
Ik heb vanmiddag een 17" belinea lcd monitor gekregen, alleen hij werkt niet zoals het moet..
Zodra ik het scherm aan zet krijg ik de melding "no signal", terwijl het scherm goed aangesloten is.
Hij blijft dan in standby modus staan..(terwijl de pc aan staan natuurlijk!)

Het scherm is via een gewone vga kabel aangesloten op m'n 7800GT.
Zou het aan de kabel kunnen liggen oid?
De kabel zit vast aan de monitor dus ik kan ook niet even een andere testen..

Hopelijk kan iemand helpen!
Misschien heel erg stomme vraag, maar zit de kabel er goed in, ik heb het namelijk voor elkaar gekregen een vga kabel op de kop in een aansluiting te krijgen zonder de moeten forceren...

Verwijderd

Topicstarter
ja die zit er zeker weten goed in!
Heb em op 2 computers getest en bij beide geen beeld.. :(

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Het beste wat je even kan doen is om de monitor aan een andere pc te hangen. Misschien is er een laptop in de buurt. Dan weet je meteen of het de monitor is of de videokaart. Zit er een DVI aansluiting op de kaart en de monitor?

Emos

• Emos
Ik had al gepost, maar bedenk mij opeens wat het kan zijn. Die kaart van jou is een retegoede ueberkaart. De kans is groot dat de resolutie hoger staat dan 1024*768 die die 17 inch aan kan. Als dat zo is dan zal er geen beeld komen. Waarschijnlijk had je hiervoor een gewone crt kaart ingesteld op een hogere resolutie. Als dat zo is dan zal je de resolutie lager moeten zetten. Dat kan op twee manieren. 1. Hang de oude crt er aan en zet in Windows de resolutie lager. 2. Start eventueel Windows op in veilige modus (als dat nog kan) en zet de resolutie lager.

Succes.

Emos

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook zeker dat het niet de backlight is oid, omdat als ik de monitor aan zet het scherm wel oplicht als ik het "no signal" signaal krijg..

Het scherm is eerst altijd op kantoor gebruikt totdat het geen beeld meer gaf..(sinds gisteren)

Dat met de resolutie verlagen helpt ook niet..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 00:06 ]

• Emos
Hujm dat is balen dan.. Dan weet ik het ff ook niet meer nu zo laat op de avond.. :?

Emos

• Emos
Als je hem op twee pcees hebt getest en niets te zien krijgt dan lijkt het er helaas op dat het einde oefening is voor die monitor.

Emos

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-08 18:48
Verversingssnelheid (Hz). Als deze op > 75hz staat heb je kans dat deze het signaal niet accepteert. Mijn Belinea monitor (101750) zegt domweg 'no signal' bij aansturing op bijvoorbeeld 85hz, ongeacht de resolutie.

Heb je geprobeerd te computer te herstarten terwijl het beeldscherm aanstond en aangesloten? Probeer dat even. Windows zal via Plug & Play zien dat je beeldscherm < 75hz wil hebben. En anders zie je het POST scherm van het BIOS iig.

[ Voor 38% gewijzigd door gertvdijk op 21-12-2005 00:19 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
even geprobeert, maar weer geen effect :|
Het is gisteren begonnen, ze wouden de computer opstarten en er was geen beeld..
Ik krijg ook het POST scherm niet te zien..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 00:28 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-08 18:48
Dan zijn er nog twee opties over:
  • Pin nr. X wordt niet meer doorgegeven, waardoor het signaal niet overkomt. Helaas kan je niet met een andere kabel testen.
  • Kaduuk, helaas.
Belinea geeft op de meeste producten 3 jaar on-site garantie. Vergeet dat niet. ;)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog even met de monitor bezig geweest en ik kwam er achter als je de stekker er uit haalt en hem er dan weer in stopt eventjes beeld krijgt!
Het beeld is er maar 3 seconden en dan word het scherm weer zwart, terwijl het ledje dat de monitor signaal krijgt wel blijft branden..
Ik denk dat het over is met deze tft :P
Pagina: 1