Ik ben bezig met een admin panel. Ik ben bijna klaar en heb al veel pagina's gemaakt waar tabellen geupdate, bewerkt en verwijderd worden. Ik ben nu echter bezig met een tabel dat menu-items aan de lay out moet toevoegen.
Het aanmaken en het plaatsen van menu items in de lay out gaat perfect. echter gaat het mis bij het bewerken van een menu item. Op een of andere manier veranderd de bewerkte ' menuitem_naam' steeds naar een waarde (andere menuitem_naam) die al in het tabel staat. Ik snap niet wat er mis is, want ik gebruik dit script en tabelopbouw op verschillende pagina's en daar werkt het wel perfect.
Weet iemand het probleem
dit is de tabel genaamd admin_menuitem
Dit is het 'bewerk' script
Het aanmaken en het plaatsen van menu items in de lay out gaat perfect. echter gaat het mis bij het bewerken van een menu item. Op een of andere manier veranderd de bewerkte ' menuitem_naam' steeds naar een waarde (andere menuitem_naam) die al in het tabel staat. Ik snap niet wat er mis is, want ik gebruik dit script en tabelopbouw op verschillende pagina's en daar werkt het wel perfect.
Weet iemand het probleem
dit is de tabel genaamd admin_menuitem
code:
1
2
3
4
5
6
7
| CREATE TABLE `admin_menuitem` ( `menuitem_id` int(200) NOT NULL auto_increment, `menuitem_naam` varchar(255) NOT NULL default '', `menuitem_url` varchar(255) NOT NULL default '', `menuitem_onderwerp` varchar(255) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`menuitem_id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=0 ; |
Dit is het 'bewerk' script
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?
}
elseif($actie == "bewerk")
{
if (isset($_POST['bewerk'])){
$query = "UPDATE admin_menuitem SET menuitem_naam='$menuitem_naam', menuitem_url='$menuitem_url', menuitem_onderwerp='$menuitem_onderwerp' where menuitem_id = $menuitem_id";
$query1 = mysql_query($query); //or die(mysql_error());
echo "<div class='warning' align='center'>Deze menu item bericht is perfect bewerkt</div>";
echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"1; URL=javascript:history.go(-2)\">";
}
else {
$queryselect = 'SELECT * FROM admin_menuitem WHERE menuitem_id=' . $_GET["menuitem_id"];
$getsel = mysql_query($queryselect);
$row = mysql_fetch_assoc($getsel);
?>
<!--- lot of HTML meuk --->
<?
}
?> |
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 00:28 ]