[Altered]
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 07:39 ]
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Verwijderd
Verwijderd
/me lolOp zaterdag 20 januari 2001 00:10 schreef GraasGast het volgende:
nu we het er toch over hebben, ik heb 1 klein vraagje over een forum bouwen, en dat is:
Word er (bv. hier op Topix) voor elke topic die gestart word een nieuwe tabel in de database aangamaakt?
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Ja maar waar worden alle reply's dan ingezet? in 1 tabel met _duizenden_ reply's erin, en dan een veld waarin staat in welke topic ze thuishoren?Op zaterdag 20 januari 2001 00:19 schreef MrX het volgende:
[..]
/me lol
Nee, gelukkig niet. Er zal in 1 tabel een record aangemaakt worden.
Verwijderd
Aha...ja dan zal dat wel...ik ben zelf nog redelijk een database rookie, ik ben net 1,5 maand bezig met php en een maand met Mysql, enzo...maar langzaam leer je toch steeds meer bij...Op zaterdag 20 januari 2001 00:35 schreef MrX het volgende:
Toch zal het zo zijn GraasGast. In tabellen zitten vaak honderdduizenden records. Om die dan toch nog snel toegankelijk te maken zijn er indexen.
Een index is een beetje te vergelijken met zo'n ouderwetse boekindex in de bibliotheek. Je kon daar bij een titel van een boek de schrijver vinden. Vervolgens kon je langs die kasten lopen totdat je de juiste beginletter voor de naam van de schrijver zag. Daarna hoefde je alleen nog maar de boeken in die kast te doorzoeken, en ook daarvan wist je dat ze op alfabet stonden, dus wist je ongeveer waar in de kast ze stonden. Zo hoef je dus niet alle boeken door te lopen om het boek wat je zoek te vinden.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? &lt;? $result = mysql_query ("SELECT * FROM links ORDER BY RAND()"); while (($fetch = mysql_fetch_array($result)) && ($count &lt; 5)) { ++$count; printf "(li)(a href=\"%s\" target=\"_blank\")%s(/a)(/li)\n(br)\n", $fetch['url'], $fetch['name']); } ?&gt; ?> |
Verwijderd
Hey thnx man! ik d8 al wel dat er zoiets zou bestaan, mja zo werkt het ook en ik had geen zit te gaan zoeken in de manuals van mysql.com...Op zaterdag 20 januari 2001 01:01 schreef MrX het volgende:
BTW GraafGast, je kan dat nog iets verbeteren door ' LIMIT 5' achter je query te zetten. MySQL zal dan nooit meer dan 5 regels teruggeven, wat performance en resources kan schelen als je veel resultaten terugkrijgt.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Jezus, wat ben jij een arrogante kwal vasquez. Ik kom net thuis van een feessie en je weet meteen mijn goede humeur te verpesten :r:r:rOp zaterdag 20 januari 2001 04:49 schreef jr.vasquez het volgende:
niks gefrustreerd dillweed,
vraag is helaas al 35 keer eerder gesteld zoals, zal je oplettende oog vast ook we zijn opgevallen:P
Ben 'helaas' in het dagelijks leven consultant dus gewend aan het feit dat ik mensen tot vervelens toe dezelfde 'dingen' moet uitleggen.
Opzich niet erg dat mensen keer op keer dezelfde vraag stellen maar een beeetje oplettendheid is niet teveel gevraagd toch???
Als het aan mij zou liggen zouden mensen voor ze een vraag zouden stellen eerst even zoeken of die vraag mischien nog niet eerder was gesteld??
helaas zijn de meeste mensen daar te lui voor en beginnen ze in het wilde weg wat te blaten in de hoop op een reactie?? is toch de kracht en essentie van tweakers.net of niet:Z:Z
vandaar dus mn reactie, niks gefrustreerd of te beroerd om kennis te delen, ik zie deze 'ellende' alleen te veel in het dagelijks leven en zou zelf liever zien dat mensen eerst zelf nadenken over een 'probleem stelling' voor dat ze zelf vragen beginnen te stellen.
kennis delen is twee, zelf nadenken over een probleem is eigenlijk een is het niet????
ik help graag mensen maar dan wel liefst mensen die zelf ook de wil tonen om iets zelf ook op te lossen.......
ik loop hier dus niet te flamen, in zou alleen liever zien dat ik mensen tegen kwam die zelf wat meer zouden nadenken voor ze een vraag stelden.
en ehhhhhhhhhh, wat marx betreft, daar heb ik waarschijnlijk al genoeg over gelezen.....,jochie!
ik ga slapen en van de rest van mn weekend genieten vriend, waarom laat ik me ook zo opfokken door een klein jochie, eigenlijk geen tijd voor deze onzin,
laterz.....
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| $result = mysql_query($sqlquery) or die("Error " . mysql_errno() . ", " . mysql_error() . "<hr>" . nl2br($sqlquery)); if(mysql_num_fields($result) > 0) { for($i=0;$i < mysql_num_fields($result);$i++) $fields .= "<td>[b]" . mysql_field_name($result, $i) . "[/b]</td>"; } else { $fields = "<td colspan=" . mysql_num_fields($result) . ">no columns found</td>"; } if(mysql_num_rows($result) > 0) { while($row = mysql_fetch_array($result)) { $val .= "<tr>"; for($i=0;$i < mysql_num_fields($result);$i++) $val .= "<td>" . $row[$i] . "</td>"; $val .= "</tr>"; } } else { $fields = "<td colspan=" . mysql_num_fields($result) . ">no records found</td>"; } echo " Result of " . nl2br($sqlquery) . ":<table><tr>" . $fields . "</tr>" . $val . "</table>"; |
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Het werkt perfect! thnx, scheelt weer 2 regels codeOp zaterdag 20 januari 2001 01:01 schreef MrX het volgende:
BTW GraafGast, je kan dat nog iets verbeteren door ' LIMIT 5' achter je query te zetten. MySQL zal dan nooit meer dan 5 regels teruggeven, wat performance en resources kan schelen als je veel resultaten terugkrijgt.
Verwijderd
ja ach.....JEZUS jr vasque wat ben jij een geweldige op je teentjes getrapte achterbakse vieze stinkende kut HOMO!!!, gatverdamme!!!
Verwijderd
dowload er gewoon 1.Op vrijdag 19 januari 2001 23:48 schreef JBoskma het volgende:
Hoe maak ik een Forum?
Verwijderd
okay ik zal het proberen...en meteen ff in de manpages kijken wat het verschil isOp zaterdag 20 januari 2001 11:58 schreef PlayR het volgende:
[offtopic]
uhm..
die while-loop die je erin hebt kan je beter een for-loop van maken, dat is wat simpeler, en beter voor dit dingetje..
opmerking voor graasgast dan heh..
Verwijderd
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Verwijderd
Die e-shop kan hij maken door vxmv in te huren. Kost 100 piek/uur. Of zoek een betereOp zaterdag 20 januari 2001 18:31 schreef mbravenboer het volgende:
Funny detail: gisteren vroeg JBoksma nog hoe hij een E-Shop moet maken.
Ennuh... bezoek trouwens zijn site eens
Verwijderd
Grote jongen!JEZUS jr vasquez wat ben jij een geweldige op je teentjes getrapte achterbakse vieze stinkende kut HOMO!!!, gatverdamme!!!
6 snippen? zozo, ik heb liever die groene moet ik zeggen!Op zaterdag 20 januari 2001 12:35 schreef jr.vasquez het volgende:
moeten uitzoeken en nu ruim 6 snippen in de maand in zn zak heeft.
laterz
[ Voor 19% gewijzigd door Voutloos op 25-06-2025 18:19 ]
{signature}
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2025 18:24 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq