Toon posts:

MD8800 met geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden de medion MD8800 gekocht bij de aldi en ik heb een probleem.
Ik speel namelijk veel games online met vrienden waarbij wij Ventrilo en Teamspeak gebruiken.
Maar nu stuiten ik en een vriend allebei op een probleem.
Als wij praten byv ingame dan horen de andere mensen dit ook dus als ik muziek luister en praat knop induw dan hoort iedereen dat geluid. Ik stoor me hier heel erg aan want het neemt veel plezier weg van de wars en ik kan niet fatsoenlijk gamen met vrienden.
De geluidskaart weet ik niet precies maar ik weet dat het een Realtek HD is.
Ik heb ook al een beetje lopen kloten met de instellingen maar dit maakte geen verschil.
Ik heb ook al wat testen gedaan en merkte dat er een soort van galm op de achtergrond is die iedere seconden terugkeert.
Ik ben niet de enige met dit probleem ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen en vele andere met mij. Alvast bedankt en keep upt the good work met dit ownage forum :P

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Heb je de opname mixer ook gecontroleert? waarschijnlijk staat deze op "stereo mix". selecteer hier de poort waar de mic aan hangt. Natuurlijk het volume van je speakers niet te hardt aan zetten, ander hoort nog iedereen je muziek

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Verwijderd

Topicstarter
uhh kan je misschien wat duidelijker uitleggen wat ik precies moet doen.
waar ik het precies kan veranderen want ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 17:28 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:27:
uhh kan je misschien wat duidelijker uitleggen wat ik precies moet doen.
waar ik het precies kan veranderen want ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken.
Start > Configuratiescherm > Geluiden en audioapparaten misschien?
als ik muziek luister en praat knop induw dan hoort iedereen dat geluid.
Nogal wiedes. Een microfoon weet niet wat het verschil is tussen praten en de muziek op de achtergrond. Die neemt gewoon alles op.
Ik heb ook al wat testen gedaan en merkte dat er een soort van galm op de achtergrond is die iedere seconden terugkeert.
Ooit eens naar belspelletjes op de radio geluisterd? Als er iemand de radio aan heeft staan terwijl 'ie er bij in de buurt zit hoor je die galm ook - da's gewoon feedback. Als ze er heel dichtbij zitten gaat alles oversturen en hoor je een gruwelijk gepiep. Voor dat doel hebben ze zelfs speciale effectapparatuur om het tegen te gaan - op het podium bij live-optredens komt het ook voor.

http://www.behringer.com/DSP1124P/index.cfm?lang=ENG zou een oplossing zijn :).

De microfoon neemt het geluid op van je gepraat, en datgene dat er door de speakers komt. Net iets later hoor je wat je met de microfoon zegt weer in de speakers terug, wat dan weer doorgegeven wordt, etc. Het is dus gewoon een lus.

Oplossing: muziek via de koptelefoon of gewoon uitzetten, of verder van de speakers afzitten zoals al eerder werd gezegd. Of het niveau van de microfoon lager zetten, en dan kun je ook eens kijken naar Start > Bureau-accessoires > Multimedia > Volumecontrole.

[ Voor 73% gewijzigd door Yoozer op 21-12-2005 20:08 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
ja kijk dat kan best wel maar het probleem is.
Met mijn ouwde pc ook een medion heb ik dit probleem nog nooit gehad en jij wilt toch niet zeggen als je gaat cs/sof/? gaat spelen dat iedereen op ts of ventrilo jou schietgeluid hoort :S.
Ze verstaan me ook niet als ik wat zeg tijdens q4.
Met sof wel maar heel moeilijk met andere geluid van sof op de achtergrond.

Verwijderd

Topicstarter
oh ja ik gebruik altijd een headset dus het kan in dit geval niet kloppen dat die mic dat ook opneemt.
Ik denk dat het misschien verkeerd is aangesloten want ook al zet ik de Sennheiser HD485 heel zacht dan hoort iedereen het nog steeds.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:15:
ja kijk dat kan best wel maar het probleem is.
Met mijn ouwde pc ook een medion heb ik dit probleem nog nooit gehad
Van welk jaar was die? Heb je daar ook de volume-instellingen nagekeken? Er is nog een optie; je hebt zowel een mic input als een line input. De line input heeft een lager niveau; misschien helpt 't om 'm daar op aan te sluiten?
en jij wilt toch niet zeggen als je gaat cs/sof/? gaat spelen dat iedereen op ts of ventrilo jou schietgeluid hoort
Ik weet het niet, de laatste keer dat ik een FPS heb gespeeld was in 2001 of zo, op ISDN, dus zat er zo iets sowieso niet in.
:S.
MSN-smileys werken hier godzijdank niet :P.
Je kunt overigens beter je vorige bericht even bewerken als je wat wil toevoegen in plaats van een nieuwe post te maken.

Verwijderd

Topicstarter
''Van welk jaar was die? Heb je daar ook de volume-instellingen nagekeken? Er is nog een optie; je hebt zowel een mic input als een line input. De line input heeft een lager niveau; misschien helpt 't om 'm daar op aan te sluiten?''

die was van 2002/2003 als ik me niet vergis er zat een p4 3ghz processor met een 9800XL in ik hoop dat je weet welke ik bedoel zoniet dan zoek ik dat wel voor je.

Je zei ook iets over de line output ofzo.

Kan je dan misschien vertellen welke kleur die aansluiting heeft.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

2002/2003 - dat kunnen er volgens mij 3 zijn, een 1106, 1126, of een 1148. Even achterop kijken, het serienummer (niet compleet gaan neertikken hier) bestaat uit 14 getallen waarvan de eerste 5 belangrijk zijn. Het eerste nummer van die 14 getallen (als 'ie van de Aldi is) is altijd 1 - de 4 getallen daarna geven aan welk model het is.

De line in is blauw. Mic in is roze/rood, line out is groen. Center/sub is zwart, rear line out is oranje.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 23-12-2005 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist daar de audio instellingen bekeken en het valt me op dat je daar minder keuze hebt zoals bij: configuratie>geluid&audioapparaten>Audio
en dan bij standaart apparaat staat bij mij
Realtek HD audio output. Bij mij broer zijn pc (mijn ouwe pc de andere medion) staat daar C-media device.
Dit kan best nog wel kloppen aangezien er weinig keuze is.

Dan ga ik naar spraak
Spraak afspelen staat bij atm ingesteld op Realtek HD audio output en hier is dat enige die ik kan instellen. Bij spraak opnemen is het een heel ander verhaal en daarom denk ik ook dat hier de fout zit. Hier kan ik kiezen uit Realtek HD audio input/Realtek HD Digital input/713x BDA analog audio capture en diezelfde alleen dan staat er nog een ) achter capture.

Bij mijn broer staat dit alles dus C-Media device.
Ik hoop dat je hier al wat meer aan hebt.
Bedankt voor de moeite zover.

Ik ga zo het serie nummer zoeken.
Pagina: 1