[2000] Hoe mail in Outlook Express te importeren?*

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Hoi,

Ik heb van een Win. XP Home edition de map 'C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express' gekopieerd. In die map staat namelijk alle mail die ik in Outlook Express heb.

Nu wil ik al deze mail overzetten naar een laptop met Windows 2000 Professional. Ik dacht snel klaar te zijn door die map 'Outlook Express' van de XP-pc over te plaatsen naar de 2000-pc.

Dit lukt echter niet..

Als ik die DBX bestanden stuk voor stuk kopieer kan ik die desbetreffende mappen in Outlook Express niet openen. Als ik de hele map 'Outlook Express' kopieer dan krijg ik bij het starten van OE de volgende foutmelding:

Kan Outlook Express Niet starten. De toepassing kan het O E-berichtenarchief niet openen

Hoe kan ik die mail toch op mijn 2000-pc 'installeren'?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=outlook express backup restore]

Had je volgens mij nog niet geprobeerd, en bovendien staat je topic verkeerd (mail is geen OS)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

JohnD

Bernd

heb je wel al OE 6 geïnstalleerd op je laptop? Denk dat je die wel nodig hebt.

Daarna kan je de mailtjes gewoon importeren (bestand --> importeren --> berichten)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

en daar aangekomen de Officesuites en -software - FAQ lezen. Desnoods kun je nog folder.dbx verwijderen, waardoor OE opnieuw de folderindex moet opbouwen. Let ook op het verschil tussen OE5 en OE6 ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• rjongen
Op beide computers is OE 6 geinstalleerd ;-)

• rjongen
SunStorms_sletje schreef op woensdag 21 december 2005 @ 08:58:
heb je wel al OE 6 geïnstalleerd op je laptop? Denk dat je die wel nodig hebt.

Daarna kan je de mailtjes gewoon importeren (bestand --> importeren --> berichten)
Ja OE 6 is op beide geinstalleerd..

Als ik het via jouw manier probeer krijg ik de volgende foutmelding nadat ik de map geselecteerd heb:

Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk geopend zijn.

• rjongen
Het is nog steeds niet gelukt :'(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je ondertussen nog geprobeerd? Ik neem niet aan dat je twee maanden af hebt zitten wachten. :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• rjongen
Ik heb niets geprobeerd ;)

Ik wilde de mail op mijn laptop voor de vakantie, maar omdat dat niet gelukt is heb ik t laten zitten. Nu ga ik over 3 weken wee rop vakantie en zou ik het graag opnieuw proberen. Ik heb nogmaals geprobeerd de mail map te kopieren van de XP computer naar de 2000 laptop. Maar ik kreeg weer de foutmelding..

Nu heb ik t geprobeerd van XP computer naar andere XP computer en dat werkte wel :?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Misschien als je een andere archiefmap toewijst in OE?

Dus je dbx-bestanden ergens op je HD neerzetten en dan in OE aangeven dat ze daar staan. Tools -> options -> Maintenance -> Store folder.

[This is what you get when you mess with us]

• rjongen
Ruzor schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:27:
Misschien als je een andere archiefmap toewijst in OE?

Dus je dbx-bestanden ergens op je HD neerzetten en dan in OE aangeven dat ze daar staan. Tools -> options -> Maintenance -> Store folder.
Ook dan krijg ik mijn foutmelding.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit wordt vervelend. Je topicstart getuigt al niet van bijzonder veel inzet aan jouw kant en de laatste replies maken dat er niet beter op. Ik stel voor dat je eerst de faq's eens goed doorneemt, goed controleert of op beide pc's dezelfde OE versie's geinstalleerd zijn en nagaat wat het verschil kan zijn tussen de xp computer waar het wel goed gaat en de installatie die bokt. Lees de foutmeldingen en controleer wat de foutmelding beweert. Controleer ook of je voldoende (schrijf)rechten hebt op de gekopieerde bestanden.

Als je er dan nog niet uitkomt, start dan gerust een nieuw topic maar zorg er wel voor dat je in je topicstart nadrukkelijk vermeldt wat je al zelf geprobeerd en onderzocht hebt, zodat er ook gericht antwoord gegeven kan worden. Lees even Algemene gedragsregels (Netiquette) om te weten wat we van een topicstart verwachten. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 13-02-2006 14:26 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.