[HomeCinema] Plaatsing center speaker

Pagina: 1
Acties:

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Ik ben tot het besluit gekomen om een nieuwe reciever en speakers aan te schaffen. voor iedereen die het wil weten, een HK AVR 135 in combinatie met deze melkpakjes: Elac Cinema 3 ESP II. Deze combo vondt ik goed klinken in de winkel en staat dan verder ook niet ter discusie, tenzij je echt zeker weten kan overtuigen deze combo niet te nemen.

Nu het volgende: Ik vindt het zelf echenlijk niet zo mooi om de center voor mijn LG LCD neer te leggen. Aangezien ik geen echt AV meubel heb en mijn verhuurder het niet leuk vindt dat ik een mooi rond gaatje in de muur ga booren en het ook geen optie is om het met dubelzijdig tape deze op het LCD te plakken ben ik eigenlijk out of options.

Nu zat ik te denken je hebt van die handige teasa klips maar mee je het een en ander kan bevestigen aan een muur zonder spooren achter te laten. Nu weet ik niet hoeveel z'n klip kan hebben omdat een melkpakje nog best wel wat weecht.

Heeft mischien iemand hier ervaaring mee? Of een ander surgestie?

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 16:33
oh mijn god!!! zeker naar het grote Dictee Der Nederlandse Taal gekeken gisteren?

Een vriend van mij had hem mooi opgehangen aan een verwarmings buis met een naai-draad... die zijn overigens best wel sterk.
anders kan je wel kiezen voor een andere tv-meubel?

post anders ff een foto van de situatie

[ Voor 50% gewijzigd door CRpt3r55 op 20-12-2005 22:57 ]

Etuuuuuh!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Sorry voor mijn spelling, woon al langere tijd in Duitsland waar mijn Nederlands niet beter op wordt. helaas bevat de duitse office geen NL spellings controle :X

Een ander meubel is op dit moment niet echt een optie voor mij. Mischien op een tijdstip later wel als ik verhuist ben, woon namelijk in een gemeubuleerde wooning :> (weet niet of zoiets ook in NL bestaat). Helaas zitten er geen cv buizen in de buurt. mischien kan ik wel wat met dunne draadjes met de gordijn real en het spijkertje waar dat schilderei aan hangt.

Afbeeldingslocatie: http://www.vaandering-online.nl/img/tv1.JPG

Das denk ik wel haal baar

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Verwijderd

leg m onder het kastje ...

misschien nog plek op je dvd speler onder de tv ??

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Zitten er geen speakers in die tv ingebouwd dan? Anders gebruik je die toch? Of je installeert heel die sub niet, en laat de beide frontspeakers het centerkanaal overnemen.

Siditamentis astuentis pactum.

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:11:
leg m onder het kastje ...

misschien nog plek op je dvd speler onder de tv ??
Heeft het verder nog invloeden dat als ik op de bank zit er eigenlijk een tafel voor de speaker staat? Lijkt mij namelijk niet iedeaal. Helaas zit ik in een eigenlijk te klijne woon kamer dus veel keuze heb ik denk ik niet.
Varienaja schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:33:
Zitten er geen speakers in die tv ingebouwd dan? Anders gebruik je die toch? Of je installeert heel die sub niet, en laat de beide frontspeakers het centerkanaal overnemen.
Er zitten zeker speakers in de tv, helaas zijn deze nou ook niet je van het en ben bang dat die niet echt met de overige melkpakjes mee komen. Als het mogelijk is om de met de HK de center te laten lopen over de front links en rechts zou dit natuurlijk ook voor eerst een workaround kunnen zijn.

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

... en onder de tv?
De tv zover ophogen met twee blokjes ofzo, welke even hoog als de centerspeaker zijn...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Dat is mischien nog wel de beste oplossing. Van hout een verhooging maken waar de tv op kan staan en waar de center onder past. Dan kan ik naas de center mischien ook nog mijn sat recever neer zetten . Die staat daar benen niet echt fijn, ik moet namelijk soms best wel veemde dingen doen met ab voordat hij het doet.

Ik denk dat ik idd maar voor de verhooging ga heb nog tot de 2e week van januarie om iets in elkaar te gaan timmer B)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:19

JT

VETAK y0

Idealiter staat de tweeter van de center op dezelfde hoogte als de tweeter van je fronts. Maar op zich denk ik dat het een prima idee is om hem boven je tv te hangen.
:X Fijn, komt je geluid van oorhoogte, behalve de stemmen, die lijken magisch uit de grond te komen :X Hebben we het nog niet gehad over de reflecties...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een houten standaardje maken (net zo hoog als je TV) die je achter je TV zet. Erop zet je de center, die komt dan boven je TV uit.

Wise enough to play the fool

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Goed, Ik kan dus tot de conclusie komen dat of iets moet gaan maken waardoor de center onder mijn tv komt maar wel bovenop de meubel. Of een standaard waardoor hij net boven mijn tv komt. De laatste is waarschijnlijk het beste. Bijden oplossingen vind ik niet echt wat maar ik heb wijnig keuze. Ik denk dat ik dan toch voor de stabdaard achter de tv ga. Uitreraad zou verhuizen naar een huis waar wel gaaten in de meur mogen dit hele probleem kunnen oplossen :+

In iedergeval bedankt voor alle tips, ben aardig wat iedeen rijker en zal zeker kijken welke het mooist / best uit pakt in mijn situatie.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

teacher schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:47:
Een houten standaardje maken (net zo hoog als je TV) die je achter je TV zet. Erop zet je de center, die komt dan boven je TV uit.
^^^ Met stom. En als ik de foto zo zie, zou je aan een flinke barkruk zelfs wel voldoende kunnen hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
The_Eagle schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:04:
[...]

^^^ Met stom. En als ik de foto zo zie, zou je aan een flinke barkruk zelfs wel voldoende kunnen hebben :)
Zou mischien wel kunnen maar het intrieur is al zo oudbollig en ik denk dat een barkruk nou niet echt bevordelijk.

Tja het intrieur is ook niet helemaal van mij (das namelijk van mijn huur baas). Alleen de apparatuur die in, aan, op, achter, onder of boven het intrieur staat hangt of mischien zweeft is van mij :D

Pagina: 1