Amilo (laptop) processor gaat niet meer sneller

Pagina: 1
Acties:

• malbolgia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05-2021

malbolgia

huh? nee hoor ik ben een engel

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen gaat mijn amilo m1425 niet meer omhoog in processor snelheid
Hij blijft op 600MHz hangen en loopt niet meer op naar 1700MHz
Ik schakelde vaak tussen presentatie en thuis/kantoor in het energie menu en normal ging hij dan sneller/langzamer draaien.
Ik controleer dit d.m.v mobometer maar ik kan het ook zien in eigenschappen van mijn computer. Biede geven 600MHz aan. Ook als ik veel taken aanzet gaat hij niet meer sneller lopen (cpu in snelheid omhoog) dit deed hij voorheeen wel.

Ik heb een bios update gedaan om te kijken of dit het probleem verhelpt maar mocht niet baten |:(
Ik kan ook niets wijzigen in de bios voor de processor en hij staat hier ook op 600 MHz
Ik heb nog geen reinstall gedaan maar denk niet dat het hier aan ligt.
Op de FS-site kon ik er geen topic over vinden en er staat niets in de handleiding.

Wat zou het probleem kunnen zijn? en hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt.

keep it cool, keep it watercooled

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien moet je de power management drivers opnieuw installeren?
Kan denk ik wel via een powermanagementprogramma'tje, bijvoorbeeld die geleverd word bij je moederbord... ;)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Mijn processor staat idle ook op 600mhz, gaat die van jou niet omhoog zodra je hem wat werk laat doen?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mishmash schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:10:
Mijn processor staat idle ook op 600mhz, gaat die van jou niet omhoog zodra je hem wat werk laat doen?
malbolgia schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:22:
. Ook als ik veel taken aanzet gaat hij niet meer sneller lopen (cpu in snelheid omhoog) dit deed hij voorheeen wel.
.
Lijkt mij van niet.....

[ Voor 30% gewijzigd door degroot op 20-12-2005 23:12 ]

www.degroot-it.nl

• malbolgia

malbolgia

Topicstarter
GJ-tje schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:09:
Misschien moet je de power management drivers opnieuw installeren?
Kan denk ik wel via een powermanagementprogramma'tje, bijvoorbeeld die geleverd word bij je moederbord... ;)
Ik heb hem net geinstalleerd stond idd op de cd van de laptop (thx), maar dit programma doet het niet ofzoiets.
Hij installeerd prima maar doe ik hem aan dan gebeurd er niets 8)7 (icoontje aanklikken zeg maar)
Of zijn er nu ergens instellingen te vinden? er zit nl geen readme bij en ik heb geen idee wat ik ermee moet doen.

• malbolgia

malbolgia

Topicstarter
Hij doet het weer!! Ik heb naar aanleiding van het powermanagementprogramma nog ff uurtje verder gezocht.
En daar kwam ik het programma Centrino Hardware Controle tegen.
Deze heb ik ook geinstalleerd en nu kan ik alles weer instellen en het werkt weer als een trein. :)

bedank voor de hint! _/-\o_

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:27

Theo

moederbord

malbolgia schreef op woensdag 21 december 2005 @ 02:17:
En daar kwam ik het programma Centrino Hardware Controle tegen.
Deze heb ik ook geinstalleerd en nu kan ik alles weer instellen en het werkt weer als een trein. :)

bedank voor de hint! _/-\o_
met dat proggie kun je m ook heerlijk undervolten, gaat de accu algauw 25% langer van mee (geen prestatieverlies)

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1