Netwerkverbinding tussen 2 computers

Pagina: 1
Acties:

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03 22:39
De situatie bij ons in huis is als volgt: Mijn eigen PC is de server pc, en er is 1 andere client pc, welke verbonden zijn via een rechtstreekse verbinding, het heel simpele kabeltje. Tot voor kort werkte alles prima.

Ik ben sinds kort echter overgestapt van Winroute 4.2 naar Winroute Firewall 6.1. Vanaf het moment dat ik dat heb gedaan, heeft de client niet alleen geen internet meer, maar ook is het netwerk op magische wijze "verdwenen". Het rare is: alle instellingen staan precies zoals ze horen (ip's 192.168.0.1 en 2, subnet's 255.255.255.0, DNS op de client 192.168.0.1). Vanaf de server is de client te pingen, maar vanaf de client is de server NIET te pingen! Voor zover mijn netwerkkennis gaat, is deze situatie onmogelijk.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen idee, maar waarom ga je niet gewoon terug naar Winroute 4.2?

• lvanhoe
Omdat dat het probleem niet oplost, heb ik al gemerkt. Het ligt op een veel basaler netwerk-niveau.

Edit: Het gaat me dus niet om het probleem met winroute, maar puur om het netwerk-probleem. Waarom werkt dit kleine, simpele netwerkje niet terwijl mijns inziens alle instellingen goed staan?

[ Voor 50% gewijzigd door lvanhoe op 20-12-2005 22:23 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:53

BCC

Firewalls / virusscanners?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• lvanhoe
What about them?

• lvanhoe
*bump*

Niemand enig idee?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Mm, je hebt een Firewall geïnstalleerd, blokeert die misschien extern binnenkomend verkeer?

We are shaping the future

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
De situatie die jij schetst is helemaal wel mogelijk.

Die WinRoute Firewall blokkeert namelijk gewoon het ping commando. Als je die firewall goed instelt, dus verkeer lokaal allemaal toestaan dan zou onderlinge communicatie geen probleem meer mogen zijn

[ Voor 53% gewijzigd door Bart© op 21-12-2005 17:32 ]

• lvanhoe
Kijk, dat is iets dat ik niet wist. Ik weet dat door deze vraag dit topic misschien niet meer in deze sectie thuishoort maar: heb je ook enig idee hoe ik dat in Winroute in ga stellen?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
lvanhoe schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:32:
Kijk, dat is iets dat ik niet wist. Ik weet dat door deze vraag dit topic misschien niet meer in deze sectie thuishoort maar: heb je ook enig idee hoe ik dat in Winroute in ga stellen?
Geen idee, ik neem aan dat je een programma gebruikt waarvan je weet hoe het werkt? (waarom zou je het anders installeren?) Zit er geen boekje bij?

Schakel anders de hele firewall optie eens uit?

[ Voor 9% gewijzigd door Bart© op 21-12-2005 17:35 ]

• lvanhoe
Het vervelende is dat eerdere versies van het programma simpelweg wérkten na installatie. Ik heb me dus nooit hoeven verdiepen in wat voor instellingen dan ook :) En van het doorspitten van een technische handleiding in het Engels wordt denk ik niemand vrolijk..

Het uitschakelen van de hele firewall zorgt er inderdaad voor dat het netwerk weer werkt: pingen van client naar server en vice versa is geen enkel probleem meer.

Kan ik mijn vraag over hoe dit nu in te stellen misschien beter in het software-deel stellen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lvanhoe schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:58:
Kan ik mijn vraag over hoe dit nu in te stellen misschien beter in het software-deel stellen?
Ik denk dat je beter zelf even met het programma moet spelen. Zo moeilijk zal het niet zijn. En zoals hierboven al is vermeld "heb je geen handleiding?. Of heb je de website al doorgenomen van winroute? http://www.deerfield.com/support/winroute-firewall/
Pagina: 1