Toon posts:

Webcam kan 15fps aan, maar toch heb ik maar 1fps bij IM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik gebruik momenteel een oude webcam, die 15fps kan @ 320*240.
Als ik dit gewoon "lokaal" laat zien is dit redelijk vloeiend.
Maar als ik hem bijvoorbeeld bij Yahoo instant messenger gebruik, krijg ik amper 1 frame per seconde, erg schokkend beeld dus!
Aan beide kanten van de verbinding gaat het om een DSL connectie, dus snelheid zou toch geen probleem moeten zijn.
Ligt dit dan aan de webcam? (het is een oud prulding van Trust). Dus stel dat ik een nieuwe betere webcam koop, heb ik dan wel vloeiend beeld?
Of ligt het aan de messenger?

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Tja, een trust webcam is zowieso niet al te best, maar zou het wel moeten doen. Heb je soms virus of spyware op je computer.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een verse install van WinXP SP2.
Als ik met een lokaal programmatje de video feed van de webcam bekijk is het wel erg vloeiend, enkel bij online applicatie zoals YIM is het beeld enorm sloom.
Of is dit gewoon normaal voor online webcam gebruik?
Is het mogelijk om met MSN of YIM 15/30fps online te halen met een gewone ADSL verbinding?

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Het beeld zal in ieder geval niet zo vloeiend gaan als met een lokaal programma. Maar je moet toch wel meer dan 1 fps halen online. Ik merk zelf dat het iets trager gaat online, maar wel nog vloeiend. Welke systeem heb je eigenlijk? Vrij nieuw? Genoeg geheugen?

Verwijderd

Ik zit zelf regelmatig met mijn wederhelft in S'pore te webcammen (MSN) maar merk wel dat de fps nogal afhankelijk is van de verbinding, als in, kennelijk druk op MSN -> fps stort in elkaar (idd soms tot 0,5-1 fps).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat gebeurt er als je voor het opstarten van je IM je firewall uitschakelt (aan beide kanten) :? Gaat het dan wel goed :? Denk ook eens aan het aantal half-open connecties dat XP standaard heeft, misschien dat een aanpassing daarvan helpt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 21:55

DaRoot

Some say...

Ik heb zelf meerdere keren meegemaakt, dat webcammen via msn, ondanks beide partijen een dsl verbinding, toch niet vloeiend gaat. Vooral op de achtergrond draaiende P2P programma's nemen aardig wat van dat vloeiende af...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Athlon64 3800+ met 1GB ram dus dat lijkt me wel ok voor een webcam :)
De standaard windows firewall staat actief, dat wel...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kun je niet eens een webcam van iemand anders lenen en die testen op je pc?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

weltie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:01:
Tja, een trust webcam is zowieso niet al te best, maar zou het wel moeten doen. Heb je soms virus of spyware op je computer.
*zucht* alleen als er iets is wat immens gaat zitten uppen zou je FPS omlaag gaan. Trust is idd. bagger, maar als ie lokaal wel 15 fps haalt zou dat online ook moeten.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik denk haast dat de webcam via de servers van Microsoft/Yahoo gaat ipv van rechtstreeks.
Bij MSN Messenger is dat iig wel het geval, die schakelt vrij snel terug op server-only als je achter router zit, firewall hebt, of bill je niet lief vindt.
Ook de reden dat filetransfer op MSN zo verrekte traag gaat :P

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Pagina: 1