Toon posts:

Probleem met installeren van SPSS 11.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor mijn opleiding krijg ik een tentamen over de software SPSS (dataverwerkingsprogramma voor kwantitatief onderzoek. Ik heb de versie SPSS 11.5 geleend van school om thuis te kunnen oefenen.
Het programma hoort te draaien met Windows XP wat wij thuis hebben. Daarnaast heb ik de codes al van surfspot.nl gehaald. Alleen krijg ik de kans niet eens om deze in te voeren. Als ik de CD-rom er in doe, krijg ik een venster waarin verschillende mogelijkheden zitten, zoals install SPSS. Deze klik ik aan dan krijg ik een foutmelding:

'C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten'

Wat houdt dit in en hoe kan ik dit oplossen? Ik snap niet waarom hij dit programma niet installeert :? Normaal installeert hij ook alle software gewoon.

ik had graag een printscreen gepost, maar helaas is dit niet up te loaden via het posten van een bericht van mijn eigen pc.

Wie kan mij meer vertellen en wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Bart

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00

Reptile209

- gers -

Bestaat autoexec.nt in \system32? Anders zelf even aanmaken (leeg bestandje zou al voldoende moeten zijn). En is hij toegankelijk voor lezen en schrijven onder het account waarmee je probeert te installeren (hint: anders inloggen als administrator)?
Tot slot zou je kunnen proberen om de win98 compatibiliteitsmodus te gebruiken, volgens mij door rechtsklikken op de setup en dan ergens in de eigenschappen. Of even google'n :).

Edit:
Deze link van Microsoft moet je probleem verhelpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 20-12-2005 21:56 ]

Zo scherp als een voetbal!