Sony sonicstage icm Sony NW HD5 MP3 loopt vaak vast

Pagina: 1
Acties:
  • 2.697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 19:36

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
een volstrekt onwerkbare SonicStage?

Ik heb een Sony NW HD5 MP3 speler en dat apparaatje zelf is perfect maar SonicStage maakt me helemaal gek 8)7

Het loopt telkens vast, bevriest, hangt, hoe je het noemen wilt. De PC rebooten is de enige optie. Gemiddeld kost het drie uur werk om één CDtje over te zetten, met vele reboots en USB kabeltje eruit - USB kabeltje erin tussendoor. :(

Even een album wissen op de HD5 kost ook zo een kwartier zandloper kijken. Daarna doet het SonicStage niets meer en moet je eerst de PC maar eens weer rebooten om weer een album te kunnen kopiëren. |:(

Ook heb ik SonicStage op een andere, schone, PC geïnstalleerd. Daar doet SonicStage even moeilijk. Het ligt dus niet specifiek aan die ene PC.

Bijgeleverd was SonicStage 3.1. Die heb ik geupgraded naar 3.2, later naar 3.3. SonicStage 3.3 loopt direct vast na het starten en doet helemaal niets. Ik gebruik nu versie 3.2 op de tweede PC. Beide Windows XP SP2.

Hoe komt Sony hier mee weg? Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem? Weet iemand meer? ;(

Sorry voor deze klaagzang, maar ik moet het even kwijt.

Edit: ik heb al met Google gezocht, maar kon niets specifieks vinden over dit probleem, behalve dan dat veel meer mensen een hekel hebben aan SonicStage.

[ Voor 7% gewijzigd door Xenan op 20-12-2005 21:46 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

:?
Ja, ik denk dat jij de enige met bent...

btw: wat is een met?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136131

Zo'n klein "helm" robotje uit Megaman toch? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 136131 op 20-12-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Ejorne schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:08:

Ik kan je niet helpen maar in Sony heb ik niet veel vetrouwen naar dat rootkit gebeuren :Z
zie tweakers net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
nicetas schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:39:
een volstrekt onwerkbare SonicStage?

Ik heb een Sony NW HD5 MP3 speler en dat apparaatje zelf is perfect maar SonicStage maakt me helemaal gek 8)7

Het loopt telkens vast, bevriest, hangt, hoe je het noemen wilt. De PC rebooten is de enige optie. Gemiddeld kost het drie uur werk om één CDtje over te zetten, met vele reboots en USB kabeltje eruit - USB kabeltje erin tussendoor. :(

Even een album wissen op de HD5 kost ook zo een kwartier zandloper kijken. Daarna doet het SonicStage niets meer en moet je eerst de PC maar eens weer rebooten om weer een album te kunnen kopiëren. |:(

Ook heb ik SonicStage op een andere, schone, PC geïnstalleerd. Daar doet SonicStage even moeilijk. Het ligt dus niet specifiek aan die ene PC.

Bijgeleverd was SonicStage 3.1. Die heb ik geupgraded naar 3.2, later naar 3.3. SonicStage 3.3 loopt direct vast na het starten en doet helemaal niets. Ik gebruik nu versie 3.2 op de tweede PC. Beide Windows XP SP2.

Hoe komt Sony hier mee weg? Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem? Weet iemand meer? ;(

Sorry voor deze klaagzang, maar ik moet het even kwijt.

Edit: ik heb al met Google gezocht, maar kon niets specifieks vinden over dit probleem, behalve dan dat veel meer mensen een hekel hebben aan SonicStage.
Wat is het probleem? Je kunt gewoon gratis een beter MP3 programma downloaden :?

Dat Sony er mee weg komt is nogal logisch. Want het programma wordt in principe als ''extra'' geleverd, je mag dus niet klagen. Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem met mijn Sony Ericsson W800i: De bijgeleverde software herkent de telefoon niet eens!! Maar je kunt Sony er niet op aanspreken, want de software is gratis. En ja, ik heb Sony er al over geinformeerd.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Barry schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:14:
[...]

Wat is het probleem? Je kunt gewoon gratis een beter MP3 programma downloaden :?

Dat Sony er mee weg komt is nogal logisch. Want het programma wordt in principe als ''extra'' geleverd, je mag dus niet klagen. Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem met mijn Sony Ericsson W800i: De bijgeleverde software herkent de telefoon niet eens!! Maar je kunt Sony er niet op aanspreken, want de software is gratis. En ja, ik heb Sony er al over geinformeerd.
Je moet dit programma gebruiken om audiobestanden op je speler te krijgen. (meende ik). Een ander "MP3 programma" gaat dus niet werken!

Is er misschien een firmware-upgrade voor je speler? En anders weer mee terug naar de winkel, dit hoef je niet te accepteren.

[ Voor 11% gewijzigd door b19a op 20-12-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-05 21:41
ik heb anders wel de oude (2.3) versie van sonicstage voor je, deze blijkt voor mij wel te werken, welliswaar wat traag maar ok. voordeel van md vind ik wel verwisselbare schijfjes, ookal heb je die tegenwoordig bijna niet meer nodig met de grote capaciteiten.

mocht je interesse hebben hoor ik het wel.......

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 12:44
Je bent niet de enige! Ik sta nu op het punt om een nieuwe mp3speler te kopen, puur en alleen omdat die sonicstage rommel niet meer werkt. Heb in een jaar tijd mn pc zeker 3 keer moeten formatteren, puur en alleen voor die sonicstage.. Werkt een tijdje goed, en dan OPEENS stopt het, zonder duidelijke reden. Reïnstall helpt niet.. Alleen format :/

Tijd voor een andere dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik heb een oude versie (2.3) bij m'n NW-HD3, die werkt wel stabiel. De voornaamste problemen die ik er mee heb liggen meer op het vlak van verplaatsen van files op m'n harddisk/samenvoegen van dubbel-cd's tot 1 album etc. Maar voor gewoon cd in je pc, rippen naar atrac, kopieren naar walkman werkt het feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Je bent niet de enige. Ook het kleinere en lichtere MP3 transfer tool slaagt erin mijn dual Xeon vast te zetten.

Ik heb de speler ingeleverd en een andere gekocht. Sony, mooie hardware, maar software, echt niet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:39

Hu9o

Schokkend

Ejorne schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:08:

Een honkbal team uit NY

Maar ik zat er over te denken om misschien ook zo'n speler te halen. Na jou reactie te lezen heb ik iets meer twijvels.

[ Voor 19% gewijzigd door Hu9o op 21-12-2005 10:08 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 16:59

YellowCube

Wait...what?

kan me volledig vinden in de frustraties van de TS.
Ik heb 1,5 jaar lang een NetMD speler van Sony gehad en de reden dat ik uiteindelijk niet voor bijv. een HiMD of NW HDx etc of welk ander product van Sony op het gebied van portable audio ben gegaan is enkel en alleen vanwege die SonicStage troep geweest. Ik ben absoluut geen n00b op het gebied van software, maar SonicStage heeft me af en toe met m'n zak in m'n hand achtergelaten.
Het ergste is idd dat je SonicStage moet gebruiken om muziek op de speler te krijgen. Ik snap ook simpelweg niet dat Sony zichzelf zo gigantisch in de vingers wil snijden op het gebied van de MP3 spelers.

@Hu9o:
ga eerst idd maar eens flink lezen over gebruikerservaringen alvorens je overweegt om een Sony MP3 speler te kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door YellowCube op 21-12-2005 10:14 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38
YellowCube schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:12:
kan me volledig vinden in de frustraties van de TS.
Ik heb 1,5 jaar lang een NetMD speler van Sony gehad en de reden dat ik uiteindelijk niet voor bijv. een HiMD of NW HDx etc of welk ander product van Sony op het gebied van portable audio ben gegaan is enkel en alleen vanwege die SonicStage troep geweest. Ik ben absoluut geen n00b op het gebied van software, maar SonicStage heeft me af en toe met m'n zak in m'n hand achtergelaten.
Het ergste is idd dat je SonicStage moet gebruiken om muziek op de speler te krijgen. Ik snap ook simpelweg niet dat Sony zichzelf zo gigantisch in de vingers wil snijden op het gebied van de MP3 spelers.

@Hu9o:
ga eerst idd maar eens flink lezen over gebruikerservaringen alvorens je overweegt om een Sony MP3 speler te kopen.
Het is helaas niet alleen Sony die je verplicht om hun programma te gebruiken. Ik heb een Creative Zen en ook daar moet ik via het programma van Creative muziek op mijn speler zetten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

dat je het verplicht moet gebruiken is 1 ding. In feite werkt de iPod ook het beste met iTunes.
Als de verplichte software z'n werk vervolgens slecht doet, dan is het toch wel zuur.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:26
YellowCube schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:22:
dat je het verplicht moet gebruiken is 1 ding. In feite werkt de iPod ook het beste met iTunes.
Als de verplichte software z'n werk vervolgens slecht doet, dan is het toch wel zuur.
Inderdaad. Zelfs een groot bedrijf kan wel is een foutje maken. Een slechte release van iTunes zit er ook wel is tussen. Maar het is niet te verkopen dat Sony al zolang problemen heeft met z'n software. OpenMG (zo heette de voorloper van SonicStage als ik het goed herinner) was ook al bagger. Je moest een snelle computer hebben om het sowieso te kunnen draaien en als het draaide liep het de hele tijd vast :/ . Zo zonde...

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 21-12-2005 10:29 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 09:03
ik heb ook nog een netmd en het is idd een drama. de nieuwe sonicstage van de sony site is ietsje beter, maar nog krijgt hij het voorelkaar mn pc spontaan te rebooten!

voor die harddisk en flash spelers heb je nu wel een beter mp3 programma, maar de net md'ers schieten er niks mee op. schandalig, want die apparaten zijn stervens duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 10:40

DwarV

Rekent aan het leven

Bekijk deze pagina eens:
http://support.microsoft.com/kb/887811

Deze update verhielp bij mij in ieder geval behoorlijk wat crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :). Ik ga de tip van Dwarv zeker proberen, hoewel ik dacht dat die al in SP2 zat.

Het probleem is inderdaad mede doordat je verplicht bent SonicStage te gebruiker. Realplayer beweert ook Sony's te kunnen aanspreken, maar in de praktijk werkt het niet bij mij. Dus Barry, ja ik heb al diverse andere MP3 programma's (Realplayer, winamp, iTunes) maar die zien de Sony niet. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Xenan op 21-12-2005 11:48 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Kijk eens in het Gadget Talk gedeelte van dit forum, daar loopt wel een thread over Sony NW-HDx spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

nicetas schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:47:
Bedankt voor de reacties :). Ik ga de tip van Dwarv zeker proberen, hoewel ik dacht dat die al in SP2 zat.

Het probleem is inderdaad mede doordat je verplicht bent SonicStage te gebruiker. Realplayer beweert ook Sony's te kunnen aanspreken, maar in de praktijk werkt het niet bij mij. Dus Barry, ja ik heb al diverse andere MP3 programma's (Realplayer, winamp, iTunes) maar die zien de Sony niet. ;(
Real Player heeft een speciale plugin (of wellicht een speciale versie) die Sony apparaten wel ziet.
Helaas maakt RP dan nog steeds gebruik van de sonicstage software (die dus op je systeem moet staan) en dus heb je alsnog last van alle perikelen die de ss met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68683

Ik heb sinds kort een Sony NW-A1000, ontzettend tevreden mee!
Hij is ontzettend stylo, en werkt prima... Die unit dan...
Maar gvd die software! Wat een pijn, in het gat waar de zon nooit schijnt, is dat zeg!!!
Ik zit dus zelf achter een PowermacG5, en wtf denk je? Die hele sony software is er dus niet voor de mac. Nee ik kan niet klakkeloos MP3's slepen naar die unit, want je MOET die software hebben! Want hij speelt ALLEEN .OMA files af. Die de software overzet. Echt gewoon te naar voor woorden! Dus is er misschien iemand die weet hoe ik mp3 files naar .oma files kan omzetten? Op de mac?

Vind het echt een prachtige mp3 speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

volgens mij kun je dat schudden.
Toen ik mijn NetMD kocht was SonicStage er alleen voor Windows en da's kennelijk zo gebleven.
En die OMA files zijn (als ik het goed heb) gewoon MP3 bestanden met wat DRM er aan vast (zodat je niet onbeperkt kan kopieëren, distribueren etc). En raad eens: voor dat omzetten moet je weer Sonic Stage (of in ieder geval OMG, het Magic Gate verhaal) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Idd, geweldige speler maar die software is een pain in the ass. Ik moet strax weer heel mn database vernieuwen en heb er nu al geen zin in |:(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verbal_Kint schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:34:
Kijk eens in het Gadget Talk gedeelte van dit forum, daar loopt wel een thread over Sony NW-HDx spelers.
Juist, en daar is ook al erg vaak gemeld dat SonicStage gewoon kut is :) Bij de nieuwere Sony spelers zit dan ook nieuwe software. (Al vinden sommige mensen die ook al kut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Even de mega nietszeggende topictitel veranderd naar een normale grotemensen topictitel :P

Ben ik de enige met >> Sony sonicstage icm Sony NW HD5 MP3 loopt vaak vast

En verplaatsen naar gadget talk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Laatst online: 14:29
In het Sony NW-HD# topic staat een alternatief geloof ik.

dus

[ Voor 35% gewijzigd door --Christiaan-- op 21-12-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
--Christiaan-- schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:51:
In het Sony NW-HD# topic staat een alternatief geloof ik.

dus
En wat voor alternatief... Even een copy en paste vanuit dat andere topic....

Het werkt ook nog... Dit is erg handig.... :*)

Afbeeldingslocatie: http://clientes.netvisao.pt/~sonygym/gymscreensmall.jpg

Je kunt hiermee muziek via de computer afspelen die op de mp3speler staat en wat helemaal mooi is het weer uploaden naar een computer... Dus optimaal uitwisselbaar :) :)
Voorwaardes zijn wel.. werkt alleen voor mp3 en MP3FileManager 2.0 moet geinstalleerd staan op de speler. http://www.sonydigital-li...sc=NWF&t=lp&f=lp_mp3&l=en

Voor je met GYM kunt werken moet er een of andere test gedaan worden met je mp3speler. Dit duurt nogal een tijdje. Je moet tevoren een schatting maken hoeveel nummers ongeveer op je mp3speler staan. Daar kun je wat inzicht in krijgen door via windows verkenner met de rechtermuisknop op de directorie OMGAUDIO (is een directorie op de mp3speler) te drukken en dan voor eigenschappen te kiezen.

GYM en MP3FileManager 2.0 zijn beide te installeren op je mp3speler, dus altijd mee te nemen....

Maar nog voor alle duidelijkheid. Ik weet niet welke mp3spelers met deze software kan omgaan. De maker heeft de HD5 en ik heb de HD3.

MP3FileManager 2.0 is een soort drag&drop programmaatje om mp3 op een HD# te krijgen. Simpel maar handig...

[ Voor 3% gewijzigd door Auke op 21-12-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Ik heb geweldige nieuws: MP3FileManager 2.0 werkt, en het werkt goed!

Eindelijk kan ik de NW HD5 goed gebruiken.

De MP3FileManager is een heel simpel programmaatje dat snel en eenvoudig werkt. is Het bijna als slepen met de Verkenner. SonicStage kan nu de vuilnisemmer in, voor al die functies die MP3FileManager niet heeft zijn er genoeg alternatieven. (bijvoorbeeld... iTunes)

Voor alle ander bezitters van een Sony Walkman: hier de link: Sony MP3FileManager. Het is van Sony zelf, maar ze doen net alsof het alleen flashgeheugenplayers ondersteunt, maar het werkt dus ook met de NW HD5.

Bedankt voor jullie hulp. :)

En JvS (moderator): sorry, ik zal voortaan een goede titel bedenken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nicetas schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:19:

De MP3FileManager is een heel simpel programmaatje dat snel en eenvoudig werkt. is Het bijna als slepen met de Verkenner. SonicStage kan nu de vuilnisemmer in, voor al die functies die MP3FileManager niet heeft zijn er genoeg alternatieven. (bijvoorbeeld... iTunes)

Voor alle ander bezitters van een Sony Walkman: hier de link: Sony MP3FileManager. Het is van Sony zelf, maar ze doen net alsof het alleen flashgeheugenplayers ondersteunt, maar het werkt dus ook met de NW HD5.

En zet nu maar snel GYM ook op je speler, dan is het helemaal prachtig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-04 11:32

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Zelf heb ik een NW-E405 (een flahspeler ja) en werd compleet gestoord van SonicStage. Ik heb een tijdje MP3FileManager gebruikt maar die kon om een of andere redenen geen aangepaste (lees: van 320 naar 128 kbit/sec geconverteerde) Mp3's erop zetten die ook nog gingen werken. En met 256 Kbits MP3'tjes is je MP3 speler met 512 MB al na pakweg 80 nummers gevuld :X. Na een herinstallatie werkte Sonic Stage wel goed, versie 3.3 ziet er iets gelikter uit en lijkt sneller te werken, echter nu krijg ik eens in de zoveel tijd BSOD's met BAD_POOL_CALLER 8)7. Helaas is er geen alternatief beschikbaar dat ook met Atrac kan omgaan, dat laatste is namelijk wel verrekte handig (heb nu 300+ nummers erop staat ipv die 80 met MP3, en het verschil hoor je toch niet met oordoppen :))

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03

Dat tooltje doet anders weinig onder voor SS.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164208

Fantastisch, eindelijk een goed alternatief!!
Thnx

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 164208 op 27-12-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192147

Ik heb het probleem ook, ik ben nu bezig met GYM en mp3 fm maar ik kom er niet uit.
mp3 fm opent niet, tot ik er een file op sleep, dan geeft hij een soort debug en opent hij, maar vervolgens kun je er dan niks mee.
Van GYM moet ik die temp mappen in file manager slepen, maar als ik de cursor er op zet en dus wil loslaten, laat hij zo'n "verboden parkeren" cursor zien (cirkel met streep), dus dat werkt niet, heeft iemand een idee wat ik hier mee kan? ik word nogal gestoord van sonic stage (200 euro en dan zulke ****** bagger software)
Pagina: 1