Probleempje met Word 2003 en normal.dot

Pagina: 1
Acties:

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07-2025
Ik heb al eens op internet en op dit forum gekeken maar ik kan de oplossing nog niet vinden. Sinds kort is het zo dat telkens als ik Word 2003 afsluit, ik heel even (ik schat nog geen seconde) de sjabloon normal.dot in beeld krijg, die dan ook weer meteen verdwijnt. (er komt verder geen melding in beeld).
Het gevolg daarvan is dat in Word 'normal.dot' steeds bovenaan in het lijstje staat van onlangs geopende bestanden.
Ik heb ook al gekeken of ik misschien iets verkeerd ingesteld heb staan in Word, maar ik kan niets bijzonders vinden.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:32

grimson

domeingrommer

Probeer Word eens te starten met opstartparameters zoals winword.exe /a ?

• Jozef 54
Dat heb ik nu geprobeerd, dan is het euvel wel verholpen maar, dan wordt dus geen normal.dot geladen met het daarin door mij ingebrachte lettertype en lettergrootte. Voorts is het rijtje 'onlangs geopende bestanden' dan verdwenen.
Dat is dus niet de oplossing.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En als je je normal.dot eens verwijderd? Probeer het daarna nog eens.

Of misschien dat er een macro in zit oid?

• Jozef 54
Ik heb normal.dot al eens verwijderd en zelfs Word al eens opnieuw geïnstalleerd. Zonder succes helaas.
Ik heb zelf ook al gedacht aan een macro, maar die zit dan toch in normal.dot (die ik dus al eens vernieuwd heb). Hoe komt die macro er dan in, vraag ik me af.

[ Voor 44% gewijzigd door Jozef 54 op 21-12-2005 19:51 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien een virusje?
Naast normal.dot is er nog een map waar je templates in kan zetten die bij het opstarten worden geladen, de map 'opstarten'. Die kan je vinden bij de instellingen van Word, tabblad bestandslocaties. Misschien staat daar iets vreemds in?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Jozef 54
Nu valt me het volgende op. Als ik normal.dot verwijder en ik start daarna Word weer, dan krijg ik natuurlijk weer de standaard normal.dot. Als ik die verder niet aanpas dan gaat het goed, normal.dot wordt dan niet bij het afsluiten opnieuw gestart en automatisch weer afgesloten en staat dus ook niet meer bovenaan in het lijstje van 'laatst geopende beatanden'.
Als ik echter normal.dot aanpas naar een lettertype waarmee ik liever werk (Verdana 10 i.p.v. Times new roman 12) dan doet het euvel zich weer wel voor.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hoe pas je dan het lettertype aan? Open je dan handmatig normal.dot? En als je het eenmaal hebt aangepast, blijft word dan normal. dot als venster openen?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Jozef 54
Ik wijzig het lettertype als volgt.
Als ik Word open dan verschijnt er dus een blanco document. Ik kies dan boven in de werkbalk voor Opmaak--> lettertype. Ik kies daar Verdana 10 en klik dan onder in dat schermpje op 'Standaard'. Ik krijg dan nog een mededeling dat in het vervolg alle documenten gebaseerd zullen zijn op dat lettertype. Ik klik OK en sluit dan Word af. Ik krijg dan nog een mededeling dat er wijzigingen in Normal.dot zijn aangebracht en er wordt dan gevraagd of ik die moet opslaan. Ik bevestig dat en dan sluit Word dat document af. Ik heb dan tot op dat moment boven in de titelbalk dus nog niets gezien van 'normal.dot'. Tot dat moment heeft er steeds 'Document1'gestaan. Goed, Word wordt dan afgesloten maar ik zie dan dat 'normal.dot' gestart wordt en meteen weer wordt afgesloten! Als ik de volgende keer Word start staat dan 'normal.dot' bovenaan in het lijstje van laatste geopende bestanden. Ik maak op dat moment geen keuze uit dat lijstje en Word start dan weer gewoon met een blanco document. Ik type verder niets en als ik dan Word weer afsluit dan zie ik tijdens het aflsuiten toch weer dat het document 'normal.dot' gestart wordt en weer meteen wordt afgesloten.
Raar toch??

[ Voor 6% gewijzigd door Jozef 54 op 23-12-2005 11:12 ]

• Jozef 54
Het probleem doet zich nog steeds voor. Weet iemand al een oplossing?
Pagina: 1