Asus 7800gtx geen beeld via DVI op LCD tv

Pagina: 1
Acties:

• nakata24
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 20:56
Dag allemaal,

Sinds kort heb ik een LG 26LX2R gekocht als monitorgebruik
Tv ziet er prachtig uit. Maar ik krijg geen beeld via DVI.
Ik heb dus gelezen dat er 2 soorten dvi kabels bestaan,
dat zijn dvi-d single/dual (dual heeft hogere resolutie) link (digitaal) en dvi-i single/dual link (digitaal en analoog) . De kabel die bijgeleverd was met de LG is een dvi-d single kabel, daarmee geeft hij geen signaal. Dus ik heb een dvi-1 single besteld (kon geen dvi-i dual vinden) maar dat lukte ook niet.
Verder kijken en kwam een dvi-d dual tegen,dat lukte ook niet.
Ik heb asus gemaild maar hun zijn zo laks met werken :(
Enige wat nog niet uitgeprobeerd is is de dvi-i dual kabel. Ik hoop dat het daarmee zou lukken.
Maar stel als het niet lukt,wat moet ik dan doen :?

Wat zou precies het probleem zijn. plz help me _/-\o_

Oja tv doet met de bij asus meegeleverde connector (dvi -> vga), maar het beeld is zeker niet digitaal.

[ Voor 4% gewijzigd door nakata24 op 20-12-2005 21:21 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 22:34
Een andere kabel gaat je vast niet helpen. De bijgeleverde kabel is (wellicht) speciaal voor jouw tv gemaakt. Een videokaart geeft op elke DVI-kabel hetzelfde beeld en daarmee bedoel ik, als het met de één werkt, werkt het met de ander ook, zolang de ontvanger dat signaal kan verwerken.
Ik vermoed dat een instelling gewoon fout is of dat je je tv niet op de goede ingang zet. Hoe krijg je op dit moment beeld? Hangt er een tweede beeldscherm aan?

• nakata24
Ik heb dus nu die asus connector (dvi - d-sub) op zitten en gebruik de kabel die ik
van LG bij gekrgen hebt. Dat is een d-sub - dvi kabel.

Verwijderd

Hoi,

ik heb een vergelijkbaar probleem, zwart beeld en de TV gaat in DPM mode.
Ik gebruik Ati kaarten, heb zowel een 9200SE als een 9600 geprobeerd en beide kaarten geven, als ik mijn LG 26LZ55 tv op PC-DVI ingang zet een zwart beeld zodra windows (XP Home) de gebruikers-login scherm aanmaakt. De bios-opstart en windows vlag-scherm zie ik wel op de tv.
Heb al verschillende instellingen van de resolutie geprobeerd maar dat helpt ook niets.

Met de bijgeleverde VGA-DVI kabel heb ik wel beeld maar is het groen. Dan is wel het PC-menu van de TV te benaderen, maar daar heb ik geen instelling voor DVI of VGA gevonden.
Ik had mijn hoop gevestigd op een andere kabel maar zie in deze thread dat dat ook geen soelaas biedt.
Ik heb ook LG-europe gevraagd, en die vroegen om serienr en datum (sept 2005), en ik zit te wachten op hun technische antwoord.

we blijven zoeken denk ik maar...1

groeten,
Jan Bart

• nakata24
Ik had dus echt een DVI-I dual link nodig.
Dus ALLEEN DVI-I dual link kabel werkte in deze combinatie.

Verwijderd

sinds kort heb ik ook de tv, het is een fantastisch ding, alleen krijg via de dvi uitgang van mijn 9800 pro geen signaal naar de tv... ik heb de posts hierboven gelezen, ik heb een dvi-i en een dvi-d single link in mijn bezit en geen van beide doet het. zijn er al nieuwe oplossingen?

9800 pro - nieuwste drivers (geen catalyst o.i.d.)
ultramon

ps. ik krijg wel beeld op mn pc als ik een vga kabel + verloopstukje vga->dvi aansluit op mn tv. je zou toch zeggen dat met de bijgeleverde kabels het zooitje moet werken....

weet iemand raad??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 21:10 ]

Pagina: 1