Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3 - HB JK20] lcd scherm mp3 speler heel zwak beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een mp3 speler liggen, de H&B JK20, dik 1,5 jaar geleden gekocht. De garantie is jammergnoeg verlopen. Deze is precies dezelfde als de Xclef HD500. Standaard zit er een 20 gb 2,5 inch schijf in, deze heb ik vervangen door een 60 gb schijfje. Tot 2 weken geleden alles koek en ei, maar ineens is het beeld van mn lcd scherm heeeel erg zwak.

De blauwe backlight werkt nog perfect, alleen het is net alsof het contrast heel erg licht staat. De pixels zijn dus eigenlijk niet zichtbaar, alleen het opstartlogo herken ik nog net als ik het schermpje schuin houd.

Er staat al nieuwe firmware op, al kan ik niet zien of deze wordt geaccepteerd aangezien ik dat niet aan het scherm kan aflezen.
Ik heb de speler open gehad, en de connector naar het schermpje opnieuw vastgeschoven, maar daarbij houd het eigenlijk op qua creatieve ideeen wat er mis zou kunnen zijn.

Iemand ideen, briljante ingevingen of een gul hart en een mp3 speler voor deze arme student over :P

Dan houd ik me aanbevolen.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21
Bij bepaalde versies firmware is de standaard instelling van het contrast heel anders en staat die inderdaad op "bijna onzichtbaar" Je moet dan de speler zo houden (schuin) dat je nog net kan zien wat je doet en het contrast goed instellen. Ik heb het zelfde gehad met een nieuwe firmware. De huidige firmware heeft dat probleem niet meer volgens mij. Ik heb overigen eveneens een HB-JK20 (al een jaar of twee nu) en heb er een jaar geleden een 40Gb harddisk in gezet en ben er nog steeds zeer tevreden mee. Tegenwoordig zijn een kleinere spelertjes zoals de iPod Nano e.d. maar deze klinken lang niet zo goed als de HB-JK20 en de Xclef HD-500 en zijn lang niet zo veelzijdig (overal plug en play of lievergezegd: plug en copy ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een zeer fijne goede speler :9 daarom zou ik het ook heel erg jammer vinden als hiermee mijn speler alleen geschikt is voor een beetje op de gok wat op knopjes drukken, en als externe harde schijf.

Het vreemde is dat ik al zeker een half jaar geen nieuwe firmware erop had gezet, niet aan de instellingen voor het contrast heb gezeten, en toch was ineens mn beeld verdwenen.

Zou het anders mogelijk zijn voor jou om vanaf opstarten precies aan te geven welke stappen je neemt om je contrast omhoog te gooien?

Ik weet wel uit mn hoofd hoe ik in het setup menu kom, maar dat bestaat uit 5 tabbladen etc en ik weet niet precies hoeveel keer ik op welk knpje moet drukken om bij het contrast uit te komen. Of anders de system initial instelling. _/-\o_

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:31
Power aan --> menu 2 sec --> 2 x naar links --> play --> 2 x naar links --> play --> play --> nu kan je met je scrollwiel het contrast bijstellen.

Power aan --> menu 2 sec --> 2 x naar links --> play --> 2 x naar links --> play --> 3 x links --> play --> 1 x links --> play = systeem initial

Succes!

[ Voor 39% gewijzigd door NeoPhix op 21-12-2005 12:16 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt! Ik heb beiden geprobeerd, maar het mocht helaas niet baten.

Eventueel iemand nog andere ideen over?