[Rosetta@home] Squeez' stats page

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-03 20:01
Ik dacht, ik maak eens een apart topic aan waarin we centraal kunnen babbelen over mijn stats-pagina. Dit topic is bedoeld als lijstje om te zien waar ik nou mee bezig ben, feature request en discussie.

De stats-pagina
Zoals jullie misschien wel gelezen hebben ben ik opnieuw begonnen met het coden van de stats-pagina. Het hele gebeuren zal een mooi frontje krijgen, wat extra functionaliteit, wat efficiënter werken en zich aan html 4 houden. :)
Als er dingen zijn die jullie graag terug zien op mijn stats-site dan hoor ik het graag. Zit je vol smart op een feature te wachten? Gooi het er uit, dit is je kans!

De stats-engine
De laatste weken heeft de stats-engine wel eens wat gestotterd. Updates kwamen niet altijd door. Ik zal mijn best doen om de stats-engine zo stabiel mogelijk te maken om er voor te zorgen dat jullie iedere dag meerdere malen van de stats kunnen genieten. Verder heeft ColdRain mij een account op een van zijn servers gegeven, zodat we altijd back-up stats hebben. :)
In de toekomst is het misschien een idee om de stats-engine zo aan te passen dat wanneer iemand van subteam switcht, de punten bij het subteam blijven. Ook zit er op het moment een bug in (en ik zeg lekker niet wat :P ).

De DPCH
Ik ben bezig om RML stats te bakken. Mochten jullie nog ideeën of aanmerkingen hebben op de DPCH pagina, laat het horen!

Discussie
Ik heb nog een discussieonderwerp: In hoeveel decimalen nauwkeurig moeten de scores weergegeven worden. Ik vind zelf twee decimalen wel netjes staan, maar sommigen vinden het maar onoverzichtelijk.

Todo-list
Zo kunnen jullie zien wat mij te doen staat en in welke volgorde het er staat.
  • StabielereBetere stats-engine maken
  • RML stats maken
  • Megaflush hitparade laten werken
  • Nieuwe, nette stats-site maken
  • Procenten in de daily subteam stats laten werken
  • Userpagina maken
  • Pagina voor de teams maken
  • Eens kijken of we iets met host.gz kunnen
  • Realtime stats?
Laat het smaken. :w

[ Voor 9% gewijzigd door squeez op 01-02-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Goed iniatief dit Squeez :)
Mis niet direct iets wat hierbij zou moeten staan, dus ga lekker zo door!

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Je ziet nu per sub-team een grafiekje van je output. Ik zou graag ook binnen het subteam op mijn naam willen klikken en dan mijn eigen output van dezelfde periode in zo'n grafiekje zien. Is dat haalbaar?

Edit: ik zou de decimalen niet missen als ze er niet meer zouden zijn. Gewoon afronden op 'hele' getallen?

[ Voor 23% gewijzigd door Megaflix op 21-12-2005 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

een request van mijnertwege:
1/ een aanvulling van de request van megaflix: die grafieken (daily + overall) op teamniveau (dus de evolutie van de output van DPC)

2/ Heb ik in nog geen enkele stats-page voor R@h gezien: binnen een user de verschillende nodes kunnen zien, en hun output.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Met alle respect voor al je werk, maar ik wil toch even wat opmerken, en dat zijn de volgende stats:
http://tadah.mine.nu/index.php?prefix=rah

En de RML output (Welke nergens in de FAQ vernoemd staat?)
http://tadah.mine.nu/rmldpch.php?project=rah

Ik ken de site nu sinds een paar weken sinds "we" bij FaD zijn overgegaan van Duke's stats naar die stats. De werking ervan vind ik echt fijn, snel, makkelijk wat grafiekjes maken om te vergelijken.
En.... hij is al vrij compleet, er kunnen vast nog wel wat extra features bij, maar het grootste gedeelte is toch al gedaan.

Misschien kunnen jullie samenwerken aan de statspage, en backup-stats van elkaar zijn enzo :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Kristof schreef op woensdag 21 december 2005 @ 07:57:
een request van mijnertwege:
...

2/ Heb ik in nog geen enkele stats-page voor R@h gezien: binnen een user de verschillende nodes kunnen zien, en hun output.
dat laatste kan alleen als je je pc's openbaar hebt, en volgens mij heb je daar geen daily score, alleen recent score die erg vaag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:02

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik ben, zoals al eens eerder aangegeven, voor de decimalen. Ik vind het er zo erg netjes uit zien en zie niet in waarom het weghalen van die decimalen de boel overzichtelijker zou maken.

Daarnaast had ik nog een feature request:
Als ik nu in de stats kijk en naar mijn subteam ga, zie ik een lijst met subteamleden. Nu zou ik graag zien dat als ik op een van de namen klik, ik naar de desbetreffende site bij rosetta ga. Zo kan ik snel zien hoeveel pcs diegene heeft (indien niet hidden) en het profiel doorlezen. Dat is dus deze link: http://boinc.bakerlab.org/rosetta/show_user.php?userid=????

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Ik ben het volledig eens met MegFlix, want zijn request komt in geen andere stats voor. Misschien omdat het technisch niet haalbaar is, misschien omdat niemand er ooit aan gedacht heeft.
Van mijn part laat je die decimalen ook maar achterwege.
Verder sluit ik me ook aan bij Kristof, dat een overzicht van de output van DPC (en andere teams) mooi zou staan in grafiek en getallenvorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 18:17

mcB

^^ Eensch met bovenstaande berichten

Over de decimalendiscussie; ik riep al als een van de eersten dat de getallen wel afgerond mogen worden. De maximale fout door afronding stelt niets voor in vergelijking met de totale waarde.

Puntje 2 van Kristof lijkt me wenselijk, maar niet echt haalbaar om de volgende 2 redenen;
1: De user moet expliciet aangeven dat ie z'n hosts openbaar wil maken
2: De xml file voor deze hostdata is al groot, maar gaat nog groter worden. Uit ervaring weet ik dat een simpel huis-tuin-en-keukenservertje dan al aardig begint te zweten. Het gaat absoluut wel lukken, maar serverstress en het dichtslibben van de internetpijp moeten dan wel aanvaardbare consequenties zijn voor de hoster van de stats.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

puntje1: Tja daar kiest iedereen zelf voor. Maar ik dacht dat de default was dat het getoond wordt.
puntje2: Dat zal dan getest moeten worden. De gz-file is maar iets van een 4 mb dacht ik.
De parsing ervan kan idd misschien te zwaar worden. Deze update moet eventueel ook niet elke keer te gebeuren. Ik zou voorstellen, enkel de laatste statsrun van de dag o.d.

iig het was een idee voor een feature request.
De uitwerking ervan, en haalbaarheidsstudie is voor Squeez he ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Kristof op 21-12-2005 12:21 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
ScSi_009 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:48:
Ik ben het volledig eens met MegFlix, want zijn request komt in geen andere stats voor. Misschien omdat het technisch niet haalbaar is, misschien omdat niemand er ooit aan gedacht heeft.
Volgens mij kan dat bij de stats van Dukebox wel.

Het enige probleem vind ik alleen dat bij Dukebox alles vaak langzaam laadt en dat zou ook bij de statspagina van squeez misschien kunnen gebeuren als er tientallen mensen tegelijk de stats willen bekijken en daar dan ook nog eens grafiekjes bij moeten gaan laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

De stats van Duke waren ook gedetailleerd tot op leden niveau voor andere teams. Dat alleen zorgde natuurlijk al voor extra load op de server. Omdat de stats ook voor andere teams waren was het aantal bezoekers op zijn statssite groot en hadden velen de qik stats opgenomen in hun eigen site (iframe ed.) hetgeen het geheel ook vertraagde.
Als Sqeez het alleen bij DPC houdt dan scheelt dat alvast wat.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Kristof schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:20:
puntje2: Dat zal dan getest moeten worden. De gz-file is maar iets van een 4 mb dacht ik.
De parsing ervan kan idd misschien te zwaar worden. Deze update moet eventueel ook niet elke keer te gebeuren. Ik zou voorstellen, enkel de laatste statsrun van de dag o.d.
Heb effe een test gedaan:

De host.gz is (op dit moment) 7,02 MB (7.364.849 bytes), uitgepakt is het host XML-bestand 53,0 MB (55.668.284 bytes)!

Het inladen van het XML-bestand (m.b.v. simplexml_load_file()) vanaf schijf kost ~ 11s en 387MB aan werkgeheugen (totaal gebruik ging van 570MB naar 957MB), dit is dus excl. download en het verwerken van de data.

Dit alles getest op een P-M 1.3GHz en 512MB geheugen (dus het kan alleen maar beter :P).

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Klein foutje gevonden,
als ik hier kijk: http://stats.wilc0.com/te...reseekers&date=2005-12-23

Pos.TotaalUserDailyDailyProcent
10.()14.834,88AmAnido14.834,90(1)3,3%

Dus hij heeft daily meer dan hij totaal heeft.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
MetalfanBlackness schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:52:
Klein foutje gevonden,
als ik hier kijk: http://stats.wilc0.com/te...reseekers&date=2005-12-23

Pos.TotaalUserDailyDailyProcent
10.()14.834,88AmAnido14.834,90(1)3,3%

Dus hij heeft daily meer dan hij totaal heeft.
In verband met de omvang van de database onthoud hij de daily score in minder decimalen (float tegenover double voor de overall). Normaal valt dat niet op, maar omdat het zo'n grote flush is zie je dat hij afgerond wordt. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zich over die twee-honderste punt druk maken (al zijn er een paar erg fanatiek). :+

Ik heb vandaag m'n rml-stats afgemaakt! :) Nu alleen nog even de megaflush hitlijst repareren. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door squeez op 23-12-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
je linkt alleen door naar localhost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
archetta schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:00:
je linkt alleen door naar localhost :)
offtopic:
OMG, niet weer! :o Daar ben ik echt een held in. :+

@SandStar: Ik geloof dat het originele t-shirt 'There's no place like 127.0.0.1' was. :P

[ Voor 18% gewijzigd door squeez op 23-12-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 11:50

SandStar

DPC-Crew

Zandster

squeez schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:02:
[...]

offtopic:
There's no place like localhost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik wil nog een voorstel doen voor de stats. We krijgen in de DPCH's de mijlpalen van alle subteams, en van alle individuelen die niet in een team zitten. Degenen die in een subteam zitten krijgen hun mijlpalen niet. Als je op de naam van een subteam klikt krijg je alle leden te zien in dat team, met hun respectievelijke bijdragen van die dag. Misschien leuk om daarónder de mijlpalen van de leden van het subteam te zetten?

Dus de huidige mijlpalen in de DPCH gewoon laten zoals ze zijn (alleen de subteams/individuelen zonder subteam) en dan op de pagina van de subteams zelf de mijlpalen van de leden van het subteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Megaflix schreef op maandag 26 december 2005 @ 20:10:
Ik wil nog een voorstel doen voor de stats. [...]
Goed idee, nemen we mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Ik ben bezig geweest met de nieuwe site en heb al een klein resultaat online gezet:
http://stats.wilc0.com/new/ :)

Ik wou de site net zo overzichtelijk (met andere woorden basic) houden als hij nu is, maar hem wel van een net uiterlijk voorzien. Helaas heb ik mij een tijdje geleden voorgenomen dat mijn sites met succes door de validotor moeten komen. Tabellen gebruiken voor het design mag van HTML4.01 Strict helaas niet meer, dus moets ik omscholen naar CSS. Vandaar dat het allemaal zo lang duurt. ;)

Vinden jullie het een beetje te pruimen? Commentaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 07:05
Als ik mag reageren, ik lees jouw stats altijd met plezier dus: ziet er toppie uit! Het enige wat ik anders zou willen zien is een wat leuker gephotoshopt kopje (exotisch lettertypje?). Verder kan ik niet wachten tot je alles in deze strakke stijl hebt gegoten.

[ Voor 15% gewijzigd door Pavla op 28-12-2005 16:38 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Dat kader is echt zoveel beter, dat doet echt een hoop goed!
Niet meer 1 witte pagina met wat letters, maar een duidelijke afscheiding tussen content en achtergrond.
En als ik gelijk een suggestie mag doen, dat mis ik volgens mij bij vrijwel alle stats: Datum navigatie, in welke vorm dan ook.
Van simpele tekst link dat je een dag terug kan, tot een soort kalender die klikbaar is per dag.
Nu heeft het laatste natuurlijk niet echt een prioriteit, maar het zou leuk zijn als dat eens toegevoegd kan worden! Als je eens terug wilt kijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
@Nakebod
Good point, ik zal wel een navigatiebalkje maken met links naar de overall en daily stats enzo. :)
Een kalendertje weet ik zo niet, maar sinpele tekst linkjes zijn heel goed mogelijk!

@Pavla
Ik vond dit eigenlijkwel wel mooi, lekker strak. Maar als er iemand is die denk dat hij het beter kan dan moet hij het vooral naar mij sturen! ;)
offtopic:
Mag ik dan ook zeggen dat ik een tijd terug altijd met veel plezier op Pavla's Server heb gespeeld met UT? :>

[ Voor 43% gewijzigd door squeez op 28-12-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
squeez schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:09:
Ik ben bezig geweest met de nieuwe site en heb al een klein resultaat online gezet:
http://stats.wilc0.com/new/ :)

Ik wou de site net zo overzichtelijk (met andere woorden basic) houden als hij nu is, maar hem wel van een net uiterlijk voorzien. Helaas heb ik mij een tijdje geleden voorgenomen dat mijn sites met succes door de validotor moeten komen. Tabellen gebruiken voor het design mag van HTML4.01 Strict helaas niet meer, dus moets ik omscholen naar CSS. Vandaar dat het allemaal zo lang duurt. ;)

Vinden jullie het een beetje te pruimen? Commentaar? :)
Voor je eigen stats, los van de DPCH voor /5, is validatie leuk meegenomen. Op /5 zorgt de RML daarvoor, maw voor RML heb je niks aan CSS (helaas maar wel begrijpelijk).
Ik vind ze wel mooi zo.
Wat dit in RML en in de diverse GoT layouts geeft weet ik niet, moet je misschien nog wat uitvlooien. Vooral qua tabel achtergrond en kleurkeuzes enzo.
Voor de rest, goe bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
@Coldrain
Klopt als een bus. Ik had het hier dan ook alleen over de niet-got-stats-site. Mijn RML-stats zijn al lang af en volgens Pim en Nightbird doen ze 't goed. :) Waarom ze dan nogsteeds de oude html-stats gebruiken is mij dan ook een raadsel, maargoed, daar ga ik niet over. ;)

• Megaflix
ligt het aan mij, of zitten in de stats met het nieuwe uiterlijk de megaflushes niet in?

Het uiterlijk is lekker strak, simpel en duidelijk. Niet veranderen. Wel zou je zoals eerder gezegd wel links kunnen neerzetten naar voorgaande stats van andere dagen.

Anoniem: 140058

Sqeeze.. en klein dingentje..
Als je naar de stats overal pagina kijkt zie je dat je wel tekens <p> opent maar niet afsluit :9

• mcB

mcB

Moet het trouwens niet 'Rosetta@home' zijn? (kleine letter H)

/miereneukerij

Strix (Skullflame)

• Pavla
squeez schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:54:
offtopic:
Mag ik dan ook zeggen dat ik een tijd terug altijd met veel plezier op Pavla's Server heb gespeeld met UT? :>
offtopic:
Altijd leuk zulke reacties :P

Ik zal es kijken of ik een leuk kopje kan maken

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

squeez schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:38:
@Coldrain
Klopt als een bus. Ik had het hier dan ook alleen over de niet-got-stats-site. Mijn RML-stats zijn al lang af en volgens Pim en Nightbird doen ze 't goed. :) Waarom ze dan nogsteeds de oude html-stats gebruiken is mij dan ook een raadsel, maargoed, daar ga ik niet over. ;)
Geef me dan maar eens een url door, zal ik zorgen dat-ie aan het overzicht wordt toegevoegd. Mogen jullie daarna zelf aan de slag.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• squeez
Megaflix schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:02:
ligt het aan mij, of zitten in de stats met het nieuwe uiterlijk de megaflushes niet in?

Het uiterlijk is lekker strak, simpel en duidelijk. Niet veranderen. Wel zou je zoals eerder gezegd wel links kunnen neerzetten naar voorgaande stats van andere dagen.
Ik zei dat het een klein resultaatje was, ik zei niet dat ie af was! :P Komt er uiteraard nog allemaal bij, er mist namelijk nog wel meer. ;)
En er komt nog een mooi navigatiebalkje bij ja. :)
Anoniem: 140058 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:51:
Sqeeze.. en klein dingentje..
Als je naar de stats overal pagina kijkt zie je dat je wel tekens <p> opent maar niet afsluit :9
Heb je het over http://stats.wilc0.com/overall.php? Dan zou dat heel goed kunnen kloppen, dat is de oude site en ik heb ook nooit gezegd dat daar de html van klopt. ;)
Kuuke schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:31:
[...]

Geef me dan maar eens een url door, zal ik zorgen dat-ie aan het overzicht wordt toegevoegd. Mogen jullie daarna zelf aan de slag.
Nou, de url is dus http://stats.wilc0.com/new/rml.php. ;) Pim had gezegd dat hou het door zou geven aan de crew, dus ik ging er vanuit dat dat wel goed zat. Maar ach, het komt zo ook wel goed toch? ;)

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Pim had het doorgegeven, alleen luisterde ik niet :)

De url is aan de lijst toegevoegd, jouw Rosetta-stats zijn de hoofdstats. Als er bij jou wat op zijn gat gaat kunnen we overschakelen naar de backup van Speedkikker :)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Tenzij er natuurlijk mensen op tegen zijn, aangezien er laatst iemand helemaal over de rooie ging :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• squeez
Pim. schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:12:
Tenzij er natuurlijk mensen op tegen zijn, aangezien er laatst iemand helemaal over de rooie ging :?
Huh? Leg uit? :?

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Over de rooie gaan om stats? Wuh? Laat ons eens meer weten :P
Iedereen heeft de keuze om welke stats dan ook te bekijken, is allemaal persoonlijk.

Zo kijk ik liever naar SpeedKikkers statspagina, vind ik wat handigheidjes inzitten zoals ik eerder al heb vermeld (En, nu met datum navigatie zoals ik had voorgesteld :) _O_) maar voor de DPCH's maakt het mij echt niet uit of ze nu van squeez, van bubba, van mij, van .. komen, als ze er maar zijn.

Is er echt iemand over de rooie gegaan dat zijn/haar stats niet gebruikt werden voor de DPCH?

• archetta
ik denk dat Pim dit topic bedoelt: [rml][ Rosetta@Home] hitparade van 20 december[/rml]
maargoed als elke statspagina maar dezelfde waardes aangeeft moet er geen probleem zijn welke stats gepost worden :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Bedoeld ie niet maar dat maakt niet uit ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• ColdRain
Pim. schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:38:
Bedoeld ie niet maar dat maakt niet uit ;)
Zucht ... als 't niet uitmaakt, waarom begon je er dan over?
Doe dan tenminste consequent en edit het uit die post ... 't Is maar een hint :P

Anoniem: 69882

De nieuwe site ziet er erg goed uit squeez.

Wat ik alleen mis (als verslaafde) is de "Last update:" tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
die staat toch helemaal onderaan DJNL?

copy/paste van stats-pagina:

Last update: 29-12-2005, 20:45
Copyright 2005 by Squeez

[ Voor 55% gewijzigd door Megaflix op 30-12-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 23:22
squeez schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:02:
[...]

offtopic:

@SandStar: Ik geloof dat het originele t-shirt 'There's no place like 127.0.0.1' was. :P
Dat klopt helemaal
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/front/noplace.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
Ik zat dus meer aan zo'n sort kopje/lettertype te denken, ziet er gewoon ff anders uit, niet zo 'standaard'. http://80.60.126.204/stats/index.html of http://80.60.126.204/stats/index1.html met de headers hier: http://80.60.126.204/stat...standen/images/header.gif en hier: http://80.60.126.204/stat...tanden/images/header1.gif Kijk maar of je het wat vind, hoeft niet natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Niet mijn stijl :P maar 't zijn jouw stats, jij doet wat jij mooi vindt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Uhm, ik waardeer je inzet, maar ik kan nou niet zeggen dat ik er kapot van ben...
Ik zei dat ik er een strakke statspagina van wou maken, daar valt dit niet echt onder geloof ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Met ^^.
Die laatste, vind ze ronduit lelijk, gewoon niet leesbaar. Leuk koe idee, alleen uitwerking is niet echt ideaal.
Die 1e gaat nog, maar het zou niet het lettertype zijn wat ik ooit zal gebruiken.
Vind het simpele die er nu zijn juist strak, en duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
Hehe ik begrijp het, ieder z'n smaak, ik kan ook best met het huidige kopje leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

ik vind die eerste wel mooi opzich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bugje ?:

In de totaal grafiek valt het eerste cijfer nu half weg, komt denk door die schaduw-verschuiving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Sinds kort doe ik ook mee aan Rosetta. Nu zou ik het ontzettend handig vinden om de tijden te weten waarop de Stats geupdate worden. Dat scheelt een hoop page-loads omdat ik nu klakkeloos op de F5-toets loop te rammen. ;)

Misschien is het een idee om naast de 'Last update' er een 'Next update' te plaatsen?

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
gp500 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 16:58:
Bugje ?:

In de totaal grafiek valt het eerste cijfer nu half weg, komt denk door die schaduw-verschuiving.
Dat komt gewoon omdat de overall-score groter wordt! >:)
Ik zal 'm 'n paar pixels verschuiven! :)
RoyalFlusher schreef op maandag 02 januari 2006 @ 07:07:
Sinds kort doe ik ook mee aan Rosetta. Nu zou ik het ontzettend handig vinden om de tijden te weten waarop de Stats geupdate worden. Dat scheelt een hoop page-loads omdat ik nu klakkeloos op de F5-toets loop te rammen. ;)

Misschien is het een idee om naast de 'Last update' er een 'Next update' te plaatsen?
Tja, dat is een beetje een probleem. Over het algemeen zit er zes uur tussen de updates, maar helaas is het schema bij Rosetta niet zo strak. Mijn script checkt ieder kwartier of de stats veranderd zijn, zo ja, dan update hij. Soms verschuiven de tijden wat, soms word verplaatsen ze ze. De enige remedie die ik heb is kijken wanneer de laatste update was, dan zal de volgende wel over ongeveer 6 uur plaatsvinden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door squeez op 02-01-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Laatst online: 28-05 15:45
Mooi! Dat weten we dan ook al weer! Bedankt voor de info!
Ik ben ondertussen nog druk bezig met een bumpersticker in de trand van:
"I love R@h Stats!";)

Let wel, hij mag niet te breed zijn, hij moet op een P205je passen...

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Zou rosetta het niet elke 4 uur willen doen.
4x is te weinig IMHO, 6x is redelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
gp500 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:00:
Zou rosetta het niet elke 4 uur willen doen.
4x is te weinig IMHO, 6x is redelijker. :)
En dat vraag je aan mij? :?
Rosetta update iedere 6 uur, wat voor de echte statsverslaafden natuurlijk nogsteeds te weinig is. Ik heb even op het forum gekeken, maar ik heb niet veel meer kunnen vinden dan deze post, waar ze vragen om het iedere 6 uur te doen ipv één keer per dag.
Ik hou je niet tegen als je wil zeuren om nog meer updates hoor. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
gp500 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 16:58:
Bugje ?:

Ik heb de afmetingen van het grafiekje iets aangepast, nu moet hij weer 'n hele tijd mee kunnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Laatst online: 15:49

Bio1ogics

Logisch toch?

Tis geloof ik al eens aangekaart, maar zijn de decimalen wel nodig? Nr. 30 daily staat nu bijna op 1000 punten. Het lijkt me onzinnig om dan de punten op 2 decimalen nauwkeurig te vermelden.
Het komt IMO de leesbaarheid ten goede.

Verder: _/-\o_ voor de stats.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
In de DPCH van 4 januari werd gevraagd om een bestand waar je snel je persoonlijke stats vandaan kan rippen. Ik heb even snel iets in elkaar gedraait en dit is het resultaat:

http://stats.wilc0.com/ne...name=Radiation_lan~Squeez
In dit bestand staat zo ongeveer alle relevante informatie die ik over een bepaalde user in mijn database heb staan. De gegevens zijn gescheiden door enters. Veel meer dan de php functies fopen en explode heb je dus niet nodig. ;)

Als je wil weten wat al deze getalletjes betekenen kan je even snel naar http://stats.wilc0.com/new/userinfo.php?name=help. Voor de duidelijkheid dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
nickname
country
naam subteam
overall credit individueel
daily credit individueel
overall credit subteam
dialy credit subteam
overall pos subteam
daily pos subteam
overall pos in subteam
daily pos in subteam
% in subteam overall
% in subteam daily
% subteam van DPC overall
% sbuteam van DPC daily

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en nou verwacht ik natuurlijk wel dat iemand een dynamisch plaatje dat ik in m'n sig kan zetten gaat coden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ik heb bijna iets werkends, hoop ik :P
Geen idee of ik het vandaag afkrijg, we zullen zien :)

Had op 1 of andere manier iets wazigs, als ik de orginele stats in een browser bekijk, staat alles achter elkaar. Echter met fopen of wget, stond alles onder elkaar.
Daardoor kon ik niet met explode werken. Misschien dat iemand anders met PHP kennis het zo kan oplossen. Maar ik heb er al een oplossing voor gevonden.

Alleen ik zit nu even met een probleem, iedere keer dat ik mijn script aanroep, vraagt hij ook de stats van squeez op.
Aangezien ik hem als icon wil gaan gebruiken, en andere vast ook wel, kan dit nogal veel overbodig dataverkeer veroorzaken.
Nu moet ik daar iets van een if/else statement omheen gaan schrijven, dat hij max 1x per uur ofzo (Hoevaak updaten de stats?) de file lokaal opslaat in stats.dat, en dan via de if statement kijken wat de timestamp van het bestand is... ofzoiets.
Kan misschien wel makkelijker, dus voordat ik er morgen waarschijnlijk aan begin, iemand tips hiervoor?
Dus ik moet fwrite naar stats.dat, en dan na x minuten/uur mag hij pas een nieuwe http aanvraag doen.
Of iets met cachen.. Ik heb het idee dat het op veel manieren kan, alleen nu nog de beste manier vinden :P

Owja, voorbeeldje, tijdelijk op http://nakebod.nl/~sander/stats.php
En ook een tijdelijke preview van mijn icon, moet nog het eea aan gesleuteld worden zoals je ziet:
Afbeeldingslocatie: http://nakebod.nl/~sander/icon.php
Erin verwerkt: Totale punten, daily, overal position, en daily position.
Het lijkt niet veel anders dan de stats die squeez genereerd, maar iedere regel is een losse variabele geworden, zodat je niet alles hoeft te gebruiken straks.

En edit3: Ik denk, dat ik het bovenstaande probleem, van het vele opvragen van de stats, op ga lossen door een simpel sh scriptje te runnen via crontab, die niets anders doet dan:
code:
1
2
wget http://stats.wilc0.com/new/userinfo.php?name=Nakebod
mv userinfo.php?name=Nakebod stats.dat

En dan gebruik ik voor de stats zelf stats.dat.

[ Voor 18% gewijzigd door Nakebod op 09-01-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
gewoon de updatetijd bij de data opslaan, en dan elke keer controleren als de tijd > opgeslagen tijd + x aantal uur. dan moet 1 user per x aantal uur maar wat langer wachten op de icon :)

aangezien de pagina van Squuez toch niet zo groot is kun je dit best elk uur doen, aangezien de stats niet regelmatig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ok, zal even posten wat ik tot nu toe heb, wees vrij om er wel iets goeds van te maken ;)
Misschien komen we samen wel tot iets goeds :D
Ik vind het al knap dat ik dit tot nu toe heb, en dat met vrijwel geen verstand van PHP :)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?
$size=60;
$size2=floor($size/2);
$img = imageCreate($size,$size);
$background_color = imageColorAllocate($img, 0,o,0);

$bestand = "http://stats.wilc0.com/new/userinfo.php?name=Nakebod";
//$bestand = "stats.dat";
$fp = fopen($bestand, "r");
$inhoud = fread($fp, 250);
$stats = explode("\n", $inhoud);

$nickname = $stats[0];
$country = $stats[1];
$subteam = $stats[2];
$overall_credit_individueel = $stats[3];
$daily_credit_individueel = $stats[4];
$overall_credit_subteam = $stats[5];
$daily_credit_subteam = $stats[6];
$overall_pos_subteam = $stats[7];
$daily_pos_subteam = $stats[8];
$overall_pos_in_subteam = $stats[9];
$daily_pos_in_subteam = $stats[10];
$perc_in_subteam_overall = $stats[10];
$perc_in_subteam_daily = $stats[12];
$perc_subteam_DPC_overall = $stats[13];
$perc_subteam_DPC_daily = $stats[14];

ImageTTFText( $img,5,0,2,7,imageColorAllocate($img, 255,255,255),"/home/sander/Fonts/verdanab.ttf",sprintf("$overall_credit_individueel"));
ImageTTFText( $img,5,0,4,17,imageColorAllocate($img, 255,255,255),"/home/sander/Fonts/verdanab.ttf",sprintf("Output Today"));
ImageTTFText( $img,5,0,14,25,imageColorAllocate($img, 255,0,0),"/home/sander/Fonts/verdanab.ttf",sprintf("$daily_credit_individueel"));
ImageTTFText( $img,5,0,1,35,imageColorAllocate($img, 255,255,255),"/home/sander/Fonts/verdanab.ttf",sprintf("Position $daily_pos_subteam"));
ImageTTFText( $img,5,0,1,42,imageColorAllocate($img, 255,255,255),"/home/sander/Fonts/verdanab.ttf",sprintf("Overall $overall_pos_subteam"));
ImageTTFText( $img,5,0,2,58,imageColorAllocate($img, 255,255,255),"/home/sander/Fonts/verdanab.ttf",sprintf("Rosetta@home"));

header("Content-Type: image/png");
imagePng($img);
imageDestroy($img);
?>

Wat moet je doen? De URL aanpassen aan je eigen username, eventueel andere variabelen in het icoon gooien (Bijv $perc_subteam_DPC_daily).
En ook belangrijk, het font aanpassen.
Zoals je ziet, gebruik ik /home/sander/Fonts/verdanab.ttf, niet echt een standaard font op een Linux bak :)
Weet zo uit mijn hoofd eigenlijk ff geen standaard Linux font, maar je moet het font (en/of het path) iig aanpassen.

Bovenstaande versie vraagt direct de stats van squeez op.
Wil je gebruik maken van stats.dat, kan je het hele kleinste sh scriptje gebruiken uit mijn vorige posts, en in mijn php code ff comment weghalen voor $bestand, en de tweede $bestand juist commentaar voor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
morgen heb ik toch een nutteloos uurtje PHP bij informatica, dan zal ik wel een scriptje proberen te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valing
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-12-2021
wat ik op dit moment heb:

Afbeeldingslocatie: http://athena.hi.fontys.nl/users/I142418/fokschaap/boincsig.php?naam=%5BDPC%5DFOKschaap~Valing

met dank aan Eronymus voor de achtergrond en mn school voor de hosting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Zo zie je maar, dat je met een grotere banner wat makkelijker info kan laten zien dan in 60x60 :)
Maar, KompjoeFriek had gister even een idee, die ik vanmiddag ga bekijken.
Ga gewoon proberen een animated, scrollend, gifje van te maken. Dan kan de tekst wat groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valing
Nakebod schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:38:
Zo zie je maar, dat je met een grotere banner wat makkelijker info kan laten zien dan in 60x60 :)
Maar, KompjoeFriek had gister even een idee, die ik vanmiddag ga bekijken.
Ga gewoon proberen een animated, scrollend, gifje van te maken. Dan kan de tekst wat groter zijn.
inderdaad
op zon klein ding kun je nauwelijks wat kwijt
Afbeeldingslocatie: http://athena.hi.fontys.nl/users/I142418/fokschaap/boincicon.php?userid=29446&project=rosetta Afbeeldingslocatie: http://athena.hi.fontys.nl/users/I142418/fokschaap/boincicon.php?userid=8173202&project=seti Afbeeldingslocatie: http://athena.hi.fontys.nl/users/I142418/Fokschaap/rosettaicon.php?naam=%5BDPC%5DFOKschaap~Valing
Afbeeldingslocatie: http://athena.hi.fontys.nl/users/I142418/Fokschaap/boincsig.php?naam=%5BDPC%5DFOKschaap~Valing
EDIT even alle plaatjes bij elkaar :)

[ Voor 17% gewijzigd door Valing op 10-01-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Je kan imho veel overbodig info weglaten (Nakebod zowel als Valing) als je toch op een 60x60 of 80x80 wil werken
Enige nuttige info is:
Nick (zonder vermelding van subteam of DPC)
punten vandaag
positie vandaag
positie overall..

Het zijn tenslotte user-stats..

EDIT: Afbeeldingslocatie: http://www.boincstats.com/signature/user_338065.gif
Dit is anders ook een mooie afmeting om stats op te zetten (als je voor het groter formaat kiest)

[ Voor 25% gewijzigd door ScSi op 10-01-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

ScSi_009, ik laat al vrij veel weg. Heb alleen overall/daily score en positie.
Ik heb wel in mijn source alle dingen erin staan, die iedereen mag gebruiken :)

En die van BOINCStats ken ik wel ja, alleen die kan je niet als icon hier op GoT gebruiken, en dat was wel mijn bedoeling.
Grotere dingen zijn niet zo een probleem, dan heb je veel meer vrijheid om iets te kiezen.
Maar, ik ben nu thuis, straks eens kijken of ik iets met een animated gif kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Nakebod, ik bedoel dat je bijvoorbeeld Rosetta@home kan afkorten tot R@h en de ruimte kan opvullen met andere cijfertjes.
Ook "position" kan misschien vervangen worden dr: "#" en output today kan misschien simpelweg "today" worden.. Het is een beetje knibbelen maar moet wel lukken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Mjah op die manier.
Klopt ook, Hoewel ik niet MEER info erin wil.
Maar dit was nog maar mijn eerste probeersel gister, en zeker niet de definitieve versie.
De letters zijn nu 5px, en dat is.. klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Als jullie/iemand van jullie een mooie algemene maakt, dan kan ik die wel op mijn site zetten. Dan is hij voor iedereen beschikbaar en kunnen de stats gewoon uit de database gelezen worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valing
squeez schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:11:
Als jullie/iemand van jullie een mooie algemene maakt, dan kan ik die wel op mijn site zetten. Dan is hij voor iedereen beschikbaar en kunnen de stats gewoon uit de database gelezen worden! :)
:/ heb ik net een heel mooi script geschreven dat hij een lokale cache heeft
maar hoezo algemene :z
Afbeeldingslocatie: http://athena.hi.fontys.nl/users/I142418/Fokschaap/rosettaicon.php?naam=Radiation_lan~Squeez Afbeeldingslocatie: http://athena.hi.fontys.nl/users/I142418/Fokschaap/rahicon.php?name=Radiation_lan~Squeez
Afbeeldingslocatie: http://athena.hi.fontys.nl/users/I142418/Fokschaap/boincsig.php?naam=Radiation_lan~Squeez
8)

[ Voor 18% gewijzigd door Valing op 16-01-2006 22:17 . Reden: die hoorde er niet bij :) EDIT2 die wel :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Afbeeldingslocatie: http://nakebod.nl/~sander/icon3.php
*Oud
Afbeeldingslocatie: http://nakebod.nl/~sander/icon2.php
*New

Is al beter, maar nog lang niet wat ik wil :P Gif was mij nog niet gelukt :)
En % teken klopt ook niet echt, heb ÷ gebruikt, was enige wat ik wel werkend kreeg :S Omdat % een php functie is kon ik die niet direct gebruiken, maar escapen lukte ook niet helemaal.
Hoe heb jij dat gedaan Valing?

Edit: En met huidge opzet krijg ik sowiezo een probleem bij 100k punten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Nakebod op 14-01-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valing
Nakebod schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:15:
maar escapen lukte ook niet helemaal.
Hoe heb jij dat gedaan Valing?
eum
code:
1
(".$perc_subteam_DPC_daily."%)";

ik ben ook niet zo goed met php hoor
Edit: En met huidge opzet krijg ik sowiezo een probleem bij 100k punten :P
dat had ik ook daarom staat die daily positie zo ver mogelijk naar rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

En hierbij mijn huidige laatste versie van het icon.
Afbeeldingslocatie: http://nakebod.nl/~sander/icon.php
Of ik de laatste frames van dit icon erin laat zitten, weet ik nog niet, dat was meer om ff wat te spelen, en het maakt het wat minder saai dan alleen een beetje text/stats.

Met heel erg veel dank aan KompjoeFriek voor het mogelijk maken van de animated gif class in GD :)
Source van het icon volgt later, eerst nog even officiele toestemming krijgen van Kompjoe :P (Wel zo netjes..)

Edit, en de source:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
<?
$image_width=60;
$image_heigth=60;

//$bestand = "http://stats.wilc0.com/new/userinfo.php?name=Nakebod";
$bestand = "stats.dat";
$fp = fopen($bestand, "r");
$inhoud = fread($fp, 250);

$stats = explode("\n", $inhoud);

if (count(stats) < 1)
{
  die('No data');
}

$nickname = $stats[0];
$country = $stats[1];
$subteam = $stats[2];
$overall_credit_individueel = $stats[3];
$daily_credit_individueel = $stats[4];
$overall_credit_subteam = $stats[5];
$daily_credit_subteam = $stats[6];
$overall_pos_subteam = $stats[7];
$daily_pos_subteam = $stats[8];
$overall_pos_in_subteam = $stats[9];
$daily_pos_in_subteam = $stats[10];
$perc_in_subteam_overall = $stats[11];
$perc_in_subteam_daily = $stats[12];
$perc_subteam_DPC_overall = $stats[13];
$perc_subteam_DPC_daily = $stats[14];

$credit_total = (int)$overall_credit_individueel;
$credit_today = (int)$daily_credit_individueel;
$perc_today = round($perc_subteam_DPC_daily, 2);
$perc_total = round($perc_subteam_DPC_overall, 2);

$font = "/home/sander/Fonts/verdanab.ttf";

// create and draw first image ($img1)
$img1 = imageCreate($image_width,$image_heigth);

// The first color is always the background color.
$black = imageColorAllocate($img1, 0, 0, 0);
$gray  = imageColorAllocate($img1, 128,128,128);
$white = imageColorAllocate($img1, 255, 255, 255);

ImageTTFText($img1, 6,0,4,10,$gray,$font,"Stats Today");
ImageTTFText($img1, 8,0,10,23,$white,$font,"$credit_today");
ImageTTFText($img1, 8,0,10,34,$white,$font,"#$daily_pos_subteam");
ImageTTFText($img1, 8,0,10,45,$white,$font,"$perc_today%");
ImageTTFText($img1, 8,0,18,57, $gray, $font ,"R@h");

$img2 = imageCreate($image_width,$image_heigth);
$black = imageColorAllocate($img2, 0, 0, 0); //first one is allways background
$gray  = imageColorAllocate($img2, 128,128,128); 
$white = imageColorAllocate($img2, 255, 255, 255);

ImageTTFText($img2, 6,0,4,10,$gray,$font,"Stats Total");
ImageTTFText($img2, 8,0,10,23,$white,$font,"$credit_total");
ImageTTFText($img2, 8,0,10,34,$white,$font,"#$overall_pos_subteam");
ImageTTFText($img2, 8,0,10,45,$white,$font,"$perc_total%");
ImageTTFText($img2, 8,0,18,57, $gray, $font ,"R@h");

$img3 = imageCreate($image_width,$image_heigth);
$black = imageColorAllocate($img3, 0, 0, 0); //first one is allways background
$red   = imageColorAllocate($img3, 255,0,0);
ImageTTFText($img3, 32,0,12,46,$red,$font,"D");

$img4 = imageCreate($image_width,$image_heigth);
$black = imageColorAllocate($img4, 0, 0, 0); //first one is allways background
$white = imageColorAllocate($img4, 255, 255, 255);
ImageTTFText($img4, 32,0,12,46,$white,$font,"P");

$img5 = imageCreate($image_width,$image_heigth);
$black = imageColorAllocate($img5, 0, 0, 0); //first one is allways background
$blue  = imageColorAllocate($img5, 0,0,255);
ImageTTFText($img5, 32,0,12,46,$blue,$font,"C");

$img6 = imageCreate($image_width,$image_heigth);
$black = imageColorAllocate($img6, 0, 0, 0); //first one is allways background
$gray  = imageColorAllocate($img6, 128,128,128);
$white = imageColorAllocate($img6, 255, 255, 255);
$red   = imageColorAllocate($img6, 255,0,0);
$blue  = imageColorAllocate($img6, 0,0,255);
ImageTTFText($img6, 10,0,15,13, $gray  , $font,"Join");
ImageTTFText($img6, 19,0,1,39, $red  , $font,"D");
ImageTTFText($img6, 19,0,21,39, $white, $font,"P");
ImageTTFText($img6, 19,0,40,39, $blue , $font,"C");
ImageTTFText($img6, 12,0,11,55, $gray, $font ,"R@h");

$img7 = ImageCreateFromPNG ("DPC.png");

// Include the magic stuff
include("image_anigif.php");

$gif = new animatedGif($img1,200);
$gif->addImage($img2,200);
$gif->addImage($img3,25);
$gif->addImage($img4,25);
$gif->addImage($img5,25);
$gif->addImage($img6,150);
$gif->addImage($img7,100);
// add as many images as you like...

$gifdata = $gif->Generate(0,"Nakebods stats");

// output to browser
header("Content-type: image/gif;");
echo $gifdata;

// cleanup
imageDestroy($img1);
imageDestroy($img2);
imageDestroy($img3);
imageDestroy($img4);
imageDestroy($img5);
imageDestroy($img6);
imageDestroy($img7);
?>

Wat is nodig? KompjoeFriek's phpanigif 0.3.1
En net zoals bij mijn vorige versie $Font goed zetten, en $Bestand goed zetten (De URL gebruiken of stats.dat via SH scriptje die ik hierboven ergens gepost heb)
En als laatste, indien je ook het laatste plaatje in mijn icon wil gebruiken, moet je http://nakebod.nl/~sander/DPC.png ook even opslaan.

Denk dat de source verder vrij duidelijk is.

[ Voor 87% gewijzigd door Nakebod op 14-01-2006 14:30 . Reden: Source ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
ik zie iets vreemds bij mijn subteam.

|:( , terwijl ik typ zie ik mijzelf verkeerd zien, laat dus maar.
* gp500 slaps him self

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
als je nu nog aanpast dat je de naam krijg met een GET, dan kan Squeez het online zetten en kan iedereen met script.php?name=****** zijn avatar krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ok, done :)
http://nakebod.nl/~sander/icon.php?user=Nakebod (Blijft waarschijnlijk niet heel erg lang op deze locatie online, maar voorlopig wel)

PHP:
1
2
3
if(isset($_GET['user'])) { $User = $_GET['user'];}

$bestand = "http://stats.wilc0.com/new/userinfo.php?name=".$_GET['user']."";

Meer heb ik niet veranderd.

Source is voorlopig hier te krijgen: http://nakebod.nl/~sander/icon.phps
De meeste users gaan goed, maar sommige gaan fout.
Sowiezo is het niet mogelijk zover ik nu kan zien, om de output van 1 heel team te pakken (Die stats zitten volgens mij niet in squeez's userinfo.php, daarom zijn het ook userstats :P)
Ook gaan users met een spatie erin nog verkeerd, nu even geen zin om naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Nakebod schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:47:
PHP:
1
2
3
if(isset($_GET['user'])) { $User = $_GET['user'];}

$bestand = "http://stats.wilc0.com/new/userinfo.php?name=".$_GET['user']."";

Ook gaan users met een spatie erin nog verkeerd, nu even geen zin om naar te kijken :)
een oplossing hiervoor zou zijn om dat stukje te vervangen door:

PHP:
1
2
3
if(isset($_GET['user'])) { $user = ereg_replace(" ", "%20", $_GET['user']);}

$bestand = "http://stats.wilc0.com/new/userinfo.php?name=".$user."";

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Nakebod schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:47:
Sowiezo is het niet mogelijk zover ik nu kan zien, om de output van 1 heel team te pakken (Die stats zitten volgens mij niet in squeez's userinfo.php, daarom zijn het ook userstats :P)
Voor Teamstats gewoon een aparte iconscript maken waar je gewoon de naam van een willekeurige user invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

emphasisNL schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:58:
[...]

PHP:
1
2
3

Helaas, zoiets had ik al geprobeerd.
Echter lijkt ie ergens intern toch fout te gaan, zonder ereg_replace geeft hij hetzelfde resultaat.

http://nakebod.nl/~sander/icon.php?user=[DPC]Happy%20Hour geeft bijv:
Warning: fopen(http://stats.wilc0.com/new/userinfo.php?name=[DPC]Happy Hour): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /home/sander/public_html/icon.php on line 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

heb je wel allebei de regels aangepast, want hier werkt het namelijk wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Hij geeft geen error bij jou, bedoel je :P
Hij geeft alleen geen resultaten terug, ook niet voor mij btw. Dus ergens gaat iets anders fout ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Oops, verkeerde link geplaatst, maar dit zou dan de goede moeten wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
emphasisNL schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:58:
[...]

PHP:
1
2
3

Zoiets los je in PHP op met een urlencode ;)

PHP:
1
2
3
4
if(isset($_GET['user'])) {
     $user = urlencode($_GET['user']);
     $bestand = "http://stats.wilc0.com/new/userinfo.php?name=$user";
}

[ Voor 14% gewijzigd door Huppie op 16-01-2006 18:52 ]

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Huppie, ik ga u danken :P
http://nakebod.nl/~sander/icon.php?user=[DPC]Happy%20Hour werkt nu ook :)
Zelf ben ik totaal geen held in PHP, zoals ik al heb vermeld :P
Dus was al blij dat ik wat werkends kreeg, en met hulp van KomjoeFrieks' GIF class ook dat stuk werkend heb gekregen, en nu weer een stukje verder :P
De php source staat nog steeds op dezelfde plaats, paar postst terug staat de link.

Edit voor squeez en SpeedKikker: Waarom, en dat valt mij eigenlijk al langer op :P Sta ik @ squeez nu #31 overall, en @ SpeedKikker #30? :P
En.. volgens http://boinc.bakerlab.org...y=expavg_credit&offset=20 zelfs #25?

[ Voor 25% gewijzigd door Nakebod op 16-01-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Nakebod schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:01:
Edit voor squeez en SpeedKikker: Waarom, en dat valt mij eigenlijk al langer op :P Sta ik @ squeez nu #31 overall, en @ SpeedKikker #30? :P
En.. volgens http://boinc.bakerlab.org...y=expavg_credit&offset=20 zelfs #25?
Hmm, ik weet niet hoe SpeedKikkers statsengine werkt, maar ik weet wel dat mijn stats kloppen met die van Marcelloz. De kans dat er bij mij iets mis is lijkt me dus klein. :P
Dat je bij bakerlab.org op 25 staat is simpel: die houden geen rekening met onze subteams. ;)
edit:
Verdikkie, is iemand anders me in m'n eigen draadje nog sneller af ook. :P

[ Voor 7% gewijzigd door squeez op 16-01-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Subteams, slim, dat ik daar niet aan gedacht heb :P
En verschil tussen plek, hopelijk dat SpeedKikker hier ook leest, en daar wat over kan vertellen. Ben vast niet de enige die dat kleine verschil gemerkt heeft.
Ben iig zeker niet de enige waar ik dat verschil zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Die icon van je, Nakebod, ziet er echt leuk uit.. Mag ik 'm al gaan gebruiken of niet? En gaan er nog verschillende versies komen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99231

Nakebod schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:09:
Subteams, slim, dat ik daar niet aan gedacht heb :P
En verschil tussen plek, hopelijk dat SpeedKikker hier ook leest, en daar wat over kan vertellen. Ben vast niet de enige die dat kleine verschil gemerkt heeft.
Ben iig zeker niet de enige waar ik dat verschil zie.
*leest* :)

Foutje gevonden, inlezen van de XML file ging niet helemaal goed. De7geitjes staan er nu met al hun punten tussen en dan komt Nakebod op #31 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

En dan morgen #30 ;-) Hoop ik :P

@ chickn, gebruiken mag, daar is hij voor :)
Alleen het kan wel zijn dat ik het icon ga verplaatsen naar een andere map op mijn server, dus als je gebruik wilt maken van het icon via mijn server, kan je beter even tot vanavond wachten, dan ga ik waarschijnlijk dat ding even verplaatsen.

En andere versies, in princiepe niet. Niet door mij dan :P Anderen zijn wel vrij om de source aan te passen naar hun eigen wensen/kleuren/plaatjes/teksten enz.

En een update:
Heb de huidige versies die ik heb, (Op v0.3 na..) op mijn site staan.
Voor mensen die het icon direct vanaf mijn server willen oproepen: http://nakebod.nl/icon/icon.php?user=Nakebod
Ik verwacht het qua dataverkeer makkelijk aan te kunnen, dus dat zal geen problemen geven hoop ik :D

[ Voor 29% gewijzigd door Nakebod op 17-01-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

@speedkikker

Ook bij ons subteam gaat het mis in de stats. Wanneer ik kijk waar ik "[DPC] Team Coldfusion" terug kan vinden in de totaal stats, dan staan we op #104 met een totaal van 1.496, maar wanneer ik binnen het team naar de members kijk, komt de totaal score overeen met 1 van onze flushers. De andere flusher staat daar wel in het rijtje, maar wordt niet meegeteld bij het berekenen van de daily en totaal scoren van TCF lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Ok, ik was weer aan het coden geslagen, en de vernieuwde stats-site was het resultaat:

http://stats.wilc0.com/

Mocht je nog bugs tegenkomen, meld het me alsjeblieft, dan kunnen we er wat aan doen! :)

Known bugs:
- Mijlpalen worden in subteams verkeerd om gesorteerd

Nog even een oproep
Zouden alle mensen die nog gebruik maken van /new/userinfo.php en teams.php zo snel mogelijk willen migreren naar respectievelijk /userinfo.php (blijft verder hetzelfde) en subteam.php? Ik zal de pagina's zoals ze nu zijn voorlopig nog wel even laten staan, maar op een gegeven moment moeten ze toch weg. Ik heb jullie gewaarschuwd! :)

[ Voor 42% gewijzigd door squeez op 01-02-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ok, zal de source van mijn icon vanavond gelijk aanpassen :)

Alleen 1 opmerking over de stats, het is volgens mij al eens eerder genoemd: Subteams daily, subteams overall...
Ik ben een individuele gebruiker, en met mij zijn er vele. Dus subteam klopt niet.
User klopt ook niet, maar bijv User/subteam stats dan weer wel. Het is een klein beetje mierenneukerij, maar goed :P
Misschien gewoon Subteam weglaten? Daily Top 30 is ook prima, en Overall Top 30 ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Hmm, ja, daar had ik ook al over nagedacht... Het zijn inderdaad subteams en individuele users. 'subteam/user' vind ik nou niet echt mooi staan. Je moet niet vergeten dat dat dan ook moet staan bij de mijlpalen, when do you get them... Toen dacht ik: die users zijn eigenlijk gewoon subteams die uit één user bestaan (zo ziet het script het trouwens ook). Zo raar vind ik het dus niet. Maar als jullie daar anders over denken: kom maar met een betere oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Heb je ook wel weer gelijk in dat een single user ook weer een subteam is :)
Mij maakt het an sich niet zoveel uit wat er staat, van mij part staat er: Oetlul Top 30 :+
Maar suggesties zijn altijd welkom ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Oetlul Top 30 it is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN
  • Laatst online: 03-01 11:44

Z!oN

Team Coldfusion

http://stats.wilc0.com/us...sion~ZioN&date=2006-02-15

squeez dit is wel raar, ik flush elke dag

http://www.teamcoldfusion.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Als je naar de laatste dagen van de grafiek kijkt, staat elke dag er ook 2 keer in waarvan 1 met een output van 0. Ditzelfde komt ook voor in de stats van tadah, dus denk ik dat er iets fout is gegaan met de stats van het project zelf

[ Voor 9% gewijzigd door emphasis op 15-02-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN
  • Laatst online: 03-01 11:44

Z!oN

Team Coldfusion

Maar andere gebruikers hebben hier helemaal geen last van, dus ik vindt het zo vreemd

http://www.teamcoldfusion.nl

• squeez
Is er misschien nog een andere ZioN (iemand die alleen cruncht of iemand in 'n ander subteam)? Want dan is het een bug die bij mij bekend is. Ik had stiekem gehoopt dat het niet zou voorkomen, zodat ik me ondertussen even met een ander projectje bezig kon houden. :X
Anyways, ik zal er vanmiddag naar kijken! :)
Pagina: 1 2 Laatste