Toon posts:

Nieuw high-end gaming/allround

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ga een nieuwe systeem bestellen maar wil nog even checken hier. De systeem gaat voor games, downloaden, internet, films gebruikt worden. Gewoon allround waarop nu fear op de allerhoogste settings kan. Systeem moet ook nog redelijk stil zijn, maar daar ga ik niet teveel geld aan uitgeven.

De budget is 1200-1300 euro exclusief BTW gerekend (is nu even makkelijker omdat alle prijzen exclusief BTW vermeld zijn)

Ik had het volgende in gedachte:

***Cooler Master Centurion 5 Wit, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm €54.62
een van de mooiste kasten in zijn prijsklasse :) Verder past er alles in.

*** Antec TrueBlue 480 Watt - Blue Leds €50.42
A-merk en lijkt mij genoeg Watt.

*** NEC ND-4550A DVD-R(W)&+R(W) & DL 16 x IDE Bulk, Wit Lezen & Schrijven €45
Tsjah, heb nog niks negatiefs erover gehoord, is Wit en DL dus voldoet aan alle eisen.

*** NEC DV-5800 16 x 48 x IDE OEM, Wit €20
Kan geen kwaad voor 20euro, kopieert iets gemakkelijker.

*** Kingston ValueRam 2048 MB PC3200, 400 MHz 3 non-ECC
Kit of 2 €145
1gig is eigelijk voldoende, maar over 6-12 maanden niet meer dus nu gelijk 2gig doen.

*** Samsung SpinPoint P120 250 GB 7200 rpm 8 MB Serial ATA II/300 €94
250gig is voldoende, samsung schijven zijn lekker snel en stil.

*** Asus A8N-SLI nVidia nForce4 SLI 2000 MHz €97.8
Wil Sli omdat ik later een 2de kaartje erbij stop, dit is wel een goede mobo. Ik heb gehoord dat het tegenwoordig niet veel meer uitmaakt en dat je dezelfde videokaart van 2 verschillende merken of zelfs 2 verschillende videokaarten in sli kunt opstellen? (wat een lange zin:r)

*** AMD Athlon 64 3500+ Venice Socket 939 2.2 GHz 2000 MHz 128 kB L1, 512 kB L2 Boxed €184
AMD>Games 3500>omdat er niet overgeklokt gaat worden.

*** Asus EN7800GT/2DHTV nVidia GeForce 7800 GT 256 MB
PCI Express x 16 €268

Heb uiteindelijk voor 7800GT gekozen omdat 6800U net iets te weinig is en de 7800GTX te duur.

*** Conceptronic Interne TV-kaart met stereo FM-radio Ja Ja Ja PCI €27
Hier ben ik absoluut een newbie in maar de kaart heeft alles(?) en is goed(koop)?

**** Salland Assemblage systeem - 1 jaar €35
35 euro op 1500 is niet veel en 1jaar garantie, dus waarom niet. Dan hoef ik zelf niet meer in elkaar te zetten.

*** Samsung TFT SyncMaster 913V 19 inch 12 ms Geen speakers Zilver €234
ik wil 19 inch en liefst Samsung. Dit is de goedkoopste met een aanvaardbare responsetime?

Totaalbedrag ex BTW € 1250,72

Dit ben ik van plan. Zien jullie iets waarvan jullie denken dit kan niet of dit had ik anders gedaan? O-)

edit: koeler verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 21:56 ]

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Heb je al gedacht aan speakers, muis en tobo ? Of heb je die al ?
Persoonlijk zou ik wat dingen weglaten, zoals een 2e dvdspeler en de tvkaart (matige kwaliteit) en dan beter overclockbaar geheugen nemen, als je dit aandurft natuurlijk. En die assemblage kosten tsja.. je bent toch een tweaker :+ En je hebt sowiezo recht op garantie op de indivuduele producten als je er verstandig mee bent omgegaan (kijk dus wel beetje uit als je gaat overclocken)

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:31
Ik denk dat ik nou iets ga zeggen wat je niet leuk vind, maar die prijzen die je daar genoemd hebt zijn zonder btw. prijs voor 3500 is rond de 220, 7800 gt ligt rond de 320. En dat geheugen vond ik ook al supergoedkoop. Voor de rest je systeem ziet er netjes uit. Ik heb trouwens ook een pc bij salland besteld. Ong hetzelfde wat jij hebt besteld.
Asus A8N SLI
AMD 3500 +
Asus 7800 GTX
Geil 1 gb dual channel
en de rest dvd brander en harde schijf en dergelijke.
1 vraag trouwens waarom pak je niet gewoon de 4550 van NEC. dat is de nieuwste brander van NEC, en die 10 euro ofzo, daarvoor hoef je t niet te laten.

BTW waarom koop die die papst koeler erbij? De Coolermaster Centurion 5 (die ik tevens ook heb :))heeft al 2 fabs, 1 van 120 mm aan de achterkant, die lucht afvoert, en 1 aan de voorkant (die lucht aanzuigt) van 80 mm om de harde schijven bijv af te koelen.

[ Voor 18% gewijzigd door bisselke op 20-12-2005 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
speakers en muis zijn al aanwezig. Toetsenbord die ga ik ergens anders halen.

De dvd-speler doe ik omdat ik dan direct kan braden zonder eerst naar de hardeschijf te moeten kopieëren.

De tvkaart, Ik mis best vaak afleveringen/films die ik graag had gezien daar wil ik verandering in brengen. Ik weet dat de kwaliteit niet super is, maar hopelijk wel kijkbaar.

Ik denk dat 2 gig geheugen wel voldoende is, dus overclocken vind ik niet echt nodig. De 3500+ ga ik ook niet overclocken. Misschien over 4 jaar, maar dat vind ik geen reden om een 3200+ te nemen. Ik zat te twijfelen tussen 3500+ en 3800+X2, de x2 komt een beetje ongelukkig in mijn budget. En de 3500+ is goed genoeg om 4-5jaar mee te kunnen.

Assamblage kosten: Tsjah, zelf in elkaar zetten en mogelijk bij defect alles zelf uit moeten zoeken voor 35 euro, nee dankje. Ik heb liever asaamblage kosten dan dode-pixelgarantie(dat bij een samsungmonitor niet nodig is).

@Bisselke, weet dat alles zonder BTW is. Maar dat is geregeld :9
Oh helemaal vergeten van de al aanwezige koelers, koeler bestel ik niet. Bedankt!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 20:59 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die prijzen lijken niet te kloppen inderdaad. Ik vind het scherm niet echt super voor high end gaming eigenlijk. Wat ga je doen wat betreft audio? Ik zie geen geluidskaart, ga je de onboard gebruiken? En wat kies je als speaker systeem? Of heb je dit nog?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
De prijzen kloppen gewoon, maar zonder excl. BTW dat is al 2x vermeld.

Ik heb een 5.1 speakersetje, en ik ga ''tijdelijk'' de onboard geluidskaart gebruiken.
Is er dan een betere 19inch monitor in dezelfde prijsklasse?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:02:

Ik heb een 5.1 speakersetje, en ik ga ''tijdelijk'' de onboard geluidskaart gebruiken.
waarom perse een 19" en waarom perse een Samsung 8)7

heeft dezelfde resolutie als 'n 17" en er zijn genoeg andere merken

en je moet ook niet alleen naar de response-time kijken :)

Neem anders 'n kijkje in het 19"-tft-topic!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:02:

:X dat is een beetje als een ferrari met een 1.5 dieselmotor...

maar ik zou ook een betere tv kaart nemen, deze is waarschijnlijk maar van matige kwaliteit, ik heb er verder niet zo veel kijk op maar haupagge schijnt erg goed te zijn

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:04:
[...]

waarom perse een 19" en waarom perse een Samsung 8)7

heeft dezelfde resolutie als 'n 17" en er zijn genoeg andere merken

en je moet ook niet alleen naar de response-time kijken :)

Neem anders 'n kijkje in het 19"-tft-topic!
Ja het was een beetje erg kort door de bocht om het zo te zeggen. Samsung (ik vergelijk het met merkkleding:P) maakt natuurlijk goede monitoren en ik vond de genoemde monitor nog niet eens zo slecht (4ms is duur, 8ms is mogelijk ik denk dat ik die neem, 12ms is minimum). De monitor gaat niet voor grafische dingen gebruikt worden dus heb ik meer op ms gelet. En waarom 19 inch; waarom kopen mensen een grotere TV?

Ik denk dat ik maar geen tv-kaart erin stop, of heeft iemand wel goede ervaringen met de genoemde kaart? TV-kaart gaat eruit en wordt vervangen door een geluidskaart.

Ik hoor alleen kritische opmerkingen (is natuurlijk wel fijn want dan weet ik wat ik eventueel aan moet passen) maar zijn de belangrijkste dingen oke? Klopt alles?
Pagina: 1