Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe pc, alleen deze loopt regelmatig vast (bsod) of hij restart ineens, zo vaak zelfs dat je er eigenlijk niet normaal op kunt werken. Ik heb nog niet kunnen lezen welke fout hij aangeeft. Omdat hij direct erna automatisch opnieuw opstart.
De specs zijn:
AMD 64 3500+
Moederbord asus A8N-E
120 gb sata maxtor harddisk (diamondmax plus 9)
Geheugen 2x 512 mb ddr 400 geheugen corsair value select.
Nec 3540a dvd brander
XFX geforce 7800 gt
huntkey 400 watt voeding
zalman 7000 cu koeler
3 casefans en 2 neonlicht buisjes.
windows xp pro (sp2)
Bios is standaard versie 1008
en ik heb verder alle drivers van de cd gebruikt.
Mijn broer heeft precies dezelfde pc alleen een andere hdd en geen casefans. Hij heeft totaal geen problemen.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Is het misschien hdd is, omdat het een maxtor is? Ik heb gelezen dat die problemen geeft in combinatie met het asus moederbord. Ik heb ook een andere oude 40 gb ide schijf geprobeert, maar daar krijg ik ook bsod's mee, of spontane reboots.
Mijn temps zijn op dit moment (uitgelezen met asus probe 2):
cpu: 28C
moederbord: 28C
ook dit lijkt me niet het probleem.
Voltages zijn op dit moment (uitgelezen met asus probe 2):
+12V = 11,648
+5V = 4,919 ~ 4,945
+3,3V = 3,28 ~ 3,296
Vcore = 1,36 ~ 1,408
Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar naar mijn idee lijkt me dit tog goed.
Ik heb ook aan het geheugen zitten denken. Ik heb het geheugen getest met memtest86 v3.2. Hieruit kwamen een aantal errors, in totaal 29. Dit lijkt me niet goed. In test 6 had ik 6 errors en in test 8 kreeg ik de overige errors. (ik heb de memtest86 1 keer gedraait, dus de 8 tests allemaal 1 keer)
Veder heb ik net een clean install gedaan van windows. Tijdens het installeren kreeg ik een aantal keren een bsod.
Zou het dan tog het geheugen zijn, of heeft iemand een ander idee?
Ik heb sinds kort een nieuwe pc, alleen deze loopt regelmatig vast (bsod) of hij restart ineens, zo vaak zelfs dat je er eigenlijk niet normaal op kunt werken. Ik heb nog niet kunnen lezen welke fout hij aangeeft. Omdat hij direct erna automatisch opnieuw opstart.
De specs zijn:
AMD 64 3500+
Moederbord asus A8N-E
120 gb sata maxtor harddisk (diamondmax plus 9)
Geheugen 2x 512 mb ddr 400 geheugen corsair value select.
Nec 3540a dvd brander
XFX geforce 7800 gt
huntkey 400 watt voeding
zalman 7000 cu koeler
3 casefans en 2 neonlicht buisjes.
windows xp pro (sp2)
Bios is standaard versie 1008
en ik heb verder alle drivers van de cd gebruikt.
Mijn broer heeft precies dezelfde pc alleen een andere hdd en geen casefans. Hij heeft totaal geen problemen.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Is het misschien hdd is, omdat het een maxtor is? Ik heb gelezen dat die problemen geeft in combinatie met het asus moederbord. Ik heb ook een andere oude 40 gb ide schijf geprobeert, maar daar krijg ik ook bsod's mee, of spontane reboots.
Mijn temps zijn op dit moment (uitgelezen met asus probe 2):
cpu: 28C
moederbord: 28C
ook dit lijkt me niet het probleem.
Voltages zijn op dit moment (uitgelezen met asus probe 2):
+12V = 11,648
+5V = 4,919 ~ 4,945
+3,3V = 3,28 ~ 3,296
Vcore = 1,36 ~ 1,408
Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar naar mijn idee lijkt me dit tog goed.
Ik heb ook aan het geheugen zitten denken. Ik heb het geheugen getest met memtest86 v3.2. Hieruit kwamen een aantal errors, in totaal 29. Dit lijkt me niet goed. In test 6 had ik 6 errors en in test 8 kreeg ik de overige errors. (ik heb de memtest86 1 keer gedraait, dus de 8 tests allemaal 1 keer)
Veder heb ik net een clean install gedaan van windows. Tijdens het installeren kreeg ik een aantal keren een bsod.
Zou het dan tog het geheugen zijn, of heeft iemand een ander idee?