[htaccess] mod rewrite

Pagina: 1
Acties:

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Momentel heb ik het onderstaande in een .htaccess staan op home directory op een website. Hiermee komen alle waarden in index.php, op deze manier kan ik oneindig doorgaan.

Maar nu is er een mapje statistieken die moet hij niet omzetten naar het bestand maar gewoon laten zien, hoe maak ik nu een uitzondering op directory's??

code:
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^index.php.* - [L]

RewriteRule ^(.*) index.php?$1

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 11:27

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

en dat voor een rule zetten

[ Voor 3% gewijzigd door Koetjeboe op 20-12-2005 20:38 ]

• Martine
  • Niet online
Het rare is dat het niet werkt, dit heb ik nu

Ook werken de afbeeldingen niet die in aanroep uit de directory layout

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
RewriteEngine On

// ook niet als de regel hier staat

RewriteBase /

RewriteRule ^index.php.* - [L]

RewriteRule ^(.*) index.php?$1

[ Voor 14% gewijzigd door Martine op 20-12-2005 20:52 ]

• Martine
  • Niet online
Ik heb het opgelost op de volgende manier, bedankt!

code:
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteRule ^(.*)$ index.php?$1 [L,QSA]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 13:15
Ik heb ook een probleempje met mod_rewrite

Mijn .htaccess:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<IfModule mod_rewrite.c>
        RewriteEngine   On

### Make sure it is not a real dir or file ###
        RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

### Rewrite! ###

# Only one arg passed
        RewriteRule ^([^.?/]+)$ /?section=$1 [NC]
        # Two are passed
        RewriteRule ^([^.?/]+)/([^.?/]+)$ /?section=$1&subsection=$2 [NC]
</IfModule>

Als ik bijvoorbeeld naar www.domein.com/beheer ga, en deze directory bestaat: alles oké, hij wordt niet gerewrite. Als ik naar www.domein.com/beheer/plaatje.png ga, en de dir en file bestaan: idem. Maar als ik naar www.domein.com/beheer/file (zonder extension) ga, dan wordt deze toch gerewrite naar /?section=beheer&subsection=file. Iemand een idee hoe dat mogelijk is? Ik ben overigens niet zo'n held met mod_rewrite, zoals je wel zult zien.

[ Voor 7% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-12-2005 22:51 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Jero
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-04 12:23
Jouw checkt of /beheer/file een bestaand bestand of directory is. Maar /beheer/file bestaat niet, dus wordt de RewriteRule uitgevoerd. Je zal dus moeten checken of er een bestand bestaat die file heet maar met daarachter de extensie van het bestand. Probeer dan of de volgende RewriteCond werkt:

code:
1
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.[a-z0-9]+ !-f

[ Voor 1% gewijzigd door Jero op 26-12-2005 22:37 . Reden: Sommige extensies hebben een cijfer (mp3), dus moet daar ook op gecheckt worden. ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 13:15
Jero schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:36:
Jouw checkt of /beheer/file een bestaand bestand of directory is. Maar /beheer/file bestaat niet, dus wordt de RewriteRule uitgevoerd. Je zal dus moeten checken of er een bestand bestaat die file heet maar met daarachter de extensie van het bestand. Probeer dan of de volgende RewriteCond werkt:

code:
1
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.[a-z0-9]+ !-f
Nope. Werkt niet, helaas. De crux is juist dat /beheer/file wél bestaat. En toch wordt ie gerewrite. Terwijl /beheer/file.ext niet wordt gerewrite.

Ga maar eens naar http://www.jeugdvakantiewerk.nl/stuff/. Dan zie je ik bedoel. Als je op een van die afbeeldingen klikt, dan krijg je netjes dat plaatje te zien, maar als je op dotpac klikt, zul je zien dat je terug wordt geleid naar de homepage. En dat is omdat de section 'stuff' niet bestaat. Dat is ook als je naar http://www.jeugdvakantiewerk.nl/qwerty gaat. Dat is ahw ingebouwd in mijn scripts.

[ Voor 32% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-12-2005 11:25 . Reden: verduidelijking ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Pagina: 1