[XP] Foutmelding tijdens installeren XP op SATA

Pagina: 1
Acties:

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-02 14:05
Ik stuit tijdens het installeren van Windows XP op een SATA schijf op de volgende foutmelding:

"Windows kan het installatieprogramma voor DiskDrive niet laden."

Deze foutmelding krijg ik echt tijdens het installeren van XP, dus net voor het instellen van de klok, etc.
Het kopieren van de installatiebestanden naar de harde schijf gaat wel allemaal goed.

Ook heb ik al geprobeerd om drivers van de bijgeleverde CD op diskette te zetten en voor de installatie op F6 te drukken om een ander stuurprogramma te installeren, maar dit lukt ook niet helemaal.
Wanneer ik hierbij een bestand kies geeft ie na een paar seconden aan dat het bestand beschadigd is. Op meerdere verschillende diskettes..

Het gaat om een Asus A8N-E moederbord met twee Western Digital 80GB SATA harde schijven.

Ik heb al gezocht op het forum, maar kon precies deze foutmelding nergens vinden.

Kan iemand mij verder helpen?

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:34
Je probeerd dus de RAID drivers te installeren, staan de twee harde schijven in de raid controller wel ingesteld als raid.
Zo ja, heb je ook geprobeerd de (nieuwste) raid drivers te downloaden van Asus en die op floppy te zetten (zou kunnen dat e drivers die je heb corrupt zijn).

• Robvdlooy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09-2025
Timmetjuh schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:31:
Ook heb ik al geprobeerd om drivers van de bijgeleverde CD op diskette te zetten en voor de installatie op F6 te drukken om een ander stuurprogramma te installeren, maar dit lukt ook niet helemaal.
Wanneer ik hierbij een bestand kies geeft ie na een paar seconden aan dat het bestand beschadigd is. Op meerdere verschillende diskettes..

Het gaat om een Asus A8N-E moederbord met twee Western Digital 80GB SATA harde schijven.
Maak je die diskette met makeboot.exe?
Misschien kan je op de site van Asus kijken voor nieuwere drivers.

edit: Oeps de 2e optie was al gezegt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Robvdlooy op 21-12-2005 12:39 ]

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-02 14:05
Het is al opgelost.
Het geheugen was het probleem.
Geheugen vervangen, probleem opgelost...