[XP] Automatisch inloggen op PC in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 09:59
Hey,
Ik heb een probleem, in de woonkamer hebben wij een pc met windows media center en via een netwerk halen we alle muziek van mijn pc. Dit gaat allemaal goed maar er is dus een probleempje, als ik de pc opstart of een koude boot dan moet ik elke keer mijn gebruikers naam en password invoeren (om in Deze pc, met de muziek) te komen, ook geen password instellen werkt niet (dan wilt hij zelfs helemaal niet) :? . Licht dit aan de settings op de pc van de muziek (en zoja wat moet ik dan veranderen) of kan ik iets op de media center installeren of in regje zetten zodat hij mijn gebruikers naam en wachtwoord onthoudt en als de pc opstart automatisch inlogd? alvast bedankt voor de hulp

(kon op google alleen iets ingewikkelds vinden met een batch bestand ofzo :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

cuberob schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:30:
Hey,
Ik heb een probleem, in de woonkamer hebben wij een pc met windows media center en via een netwerk halen we alle muziek van mijn pc. Dit gaat allemaal goed maar er is dus een probleempje, als ik de pc opstart of een koude boot dan moet ik elke keer mijn gebruikers naam en password invoeren (om in Deze pc, met de muziek) te komen, ook geen password instellen werkt niet (dan wilt hij zelfs helemaal niet) :? . Licht dit aan de settings op de pc van de muziek (en zoja wat moet ik dan veranderen) of kan ik iets op de media center installeren of in regje zetten zodat hij mijn gebruikers naam en wachtwoord onthoudt en als de pc opstart automatisch inlogd? alvast bedankt voor de hulp

(kon op google alleen iets ingewikkelds vinden met een batch bestand ofzo :? )
Ik kan me ECHT niet voorstellen dat je gezocht hebt.. Dit is zo zo standaard..

Eerste hit in google :

http://support.microsoft.com/?kbid=315231

Volgende keer zelf zoeken graag. Word gewardeerd _/-\o_
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
bedankt voor je link maar dit is volgens mij niet wat ik bedoel? dat "control userpasswords2" had ik zelf ook al geprobeerd en daar kon ik niks vinden, ik moet namelijk vanaf een andere computer de bestanden op deze pc kunnen openen, maar bij elke eerste keer vraagt hij om een password (je moet dan dus voordat je windows media center opstart (dat programma dan) eerst gaan naar: mijn netwerk locaties --> zoeken naar computers in werkgroepen en dan dubbeklikken op rob's pc, dan krijg je een inlog schermpje... ik wil dat hij dit automatisch tijdens het opstarten al doet :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cuberob schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:26:
bedankt voor je link maar dit is volgens mij niet wat ik bedoel? dat "control userpasswords2" had ik zelf ook al geprobeerd en daar kon ik niks vinden, ik moet namelijk vanaf een andere computer de bestanden op deze pc kunnen openen, maar bij elke eerste keer vraagt hij om een password (je moet dan dus voordat je windows media center opstart (dat programma dan) eerst gaan naar: mijn netwerk locaties --> zoeken naar computers in werkgroepen en dan dubbeklikken op rob's pc, dan krijg je een inlog schermpje... ik wil dat hij dit automatisch tijdens het opstarten al doet :S?
Hoe zit het met MCE ? Zijn de bestanden geshared met standaard share rechten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
OP de mce zelf is maar 1 mapje geshared, gewoon rechter muisknop --> delen en dan aanvinken, zelfde als dat ik hier doe met mijn muziek map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cuberob schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:50:
OP de mce zelf is maar 1 mapje geshared, gewoon rechter muisknop --> delen en dan aanvinken, zelfde als dat ik hier doe met mijn muziek map
Wie heb je share rechten gegeven ? Welke rechten heeft "Everyone" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/3112/dit5kt.jpg

dat staat er

Oftewel: lezen "toestaan"
Wijzigen "niks" (aangevinkt, 2 lege vakjes)
Volledig Beheer "niks" (aangevinkt, 2 lege vakjes)

[ Voor 51% gewijzigd door cuberob op 20-12-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 21:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Bij de map die je wilt delen moet je bij security het volgende ff veranderen:

Klikken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4390cde2b81df7a3cfdfc05b225d2c62/thumb.jpg

Op deze manier kan elke gebruiker via het netwerk de map benaderen en veranderen. Je kan 'm dan ook gewoon mappen via het netwerk, en je hebt geen user/pass combo nodig.

Een andere oplossing is om op het MCE met exact dezelfde user/pass combo in te loggen, dan kanje er ook gewoon bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Spacecowboy op 20-12-2005 22:49 . Reden: Whoops, picca te groot ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
staat hij inmiddels op, werkt helaas ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 01:10

|sWORDs|

vSphere/ESXi

cuberob schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:04:
staat hij inmiddels op, werkt helaas ook niet :?
Draai op beide pc's de netwerk wizzard en zorg dat op beide pc's het guest account ingeschakeld is.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

De registry-settings voor auto-logon zijn te vinden in LOCAL-MACHINE\
SOFTARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\WINLOGON
(keys “AutoAdminLogon”, “DefaultPassword” en “DefaultUserName”)

Om automatisch in te loggen gebruik dan de volgende registry settings;
Als er een ontbreekt moet je hem erbij zetten.
AutoAdminLogon - moet de waarde 1 hebben
DefaultUserName - Jouw Username
DefaultUserPassword - Jouw Password

Je moet dus eerst wel een gebruikersnaam en wachtwoord hebben om op bovenstaande manier in te loggen.
Hierna werkt het gewoon perfect.
Je kunt dan altijd nog onder een andere gebruiker inloggen met Ctrl-Alt-Del als het nodig is.
Na een herstart gaat ie gewoon door met de settings als bovenaan ingesteld

edit:

Oeps ik geloof dat dit niet is wat jij bedoelt. 8)7 Anyway, Suc6

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 162481 op 21-12-2005 10:12 ]

Pagina: 1