Toon posts:

[Brom] Op kale versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem.
Na dat ik na het weekend weer op men kamer kwam, merkte ik dat er een brom op m'n versterker zat. Ik ben uiteraard op onderzoek gegaan. Op dit moment staat het zo:
Ik heb m'n versterker kaal aangesloten, dus alleen stroom en speakers. Dan bromt ie niet. Maar als ik nu een tulp kabeltje aan sluit op een willekeurig kanaal, gaat ie brommen. Die kabel ligt dan helemaal los, en is nergens op aangesloten. Dit heb ik ook met verschillende kabeltje geprobeerd. Op andere versterker gaven die kabels geen problemen. Als ik nu zo'n kabeltje aansluit op m'n mp3 speler(batterijen) stopt de brom. Maar als ik het kabeltje aansluit om m'n mengpaneel oid, bromt ie wel verder. Versterker is trouwens een sony str db830
Ik heb al hier gezocht en ook in de faq gekeken, maar ik kon geen oplossing vinden. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 20:24 ]

Verwijderd

Een open draad functioneerd als een antenne. Je mengpaneel zal wel niet zo'n nette uitgang hebben qua impedantie.

Verwijderd

Topicstarter
Het is nogal een kick, maar ik wou toch even laten weten wat het probleem bleek. Na uren zoeken en testen met verschillende kabels en zelfs andere versterker. Totdat ik eventjes de kabel van m'n tv erin deed en de brom ineens begon. Toen even andere kabel tussen tv en versterker, nog steeds brom. Sloot ik de tv niet aan, was alles prima. Daarna maar eens de antenne van de tv los getrokken en toen was alles goed. Toen bedachten we dat een huisgenoot een tijdje geleden de antenneversterkings en splitter gebeuren had opgeknapt. Dus nu heb ik de tv niet op men versterker aan gesloten en ook de radio niet, nu is het goed.

Morgen oid maar even kijken en vragen wat er dan fout is gegaan bij dat opknappen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:53:
Het is nogal een kick, maar ik wou toch even laten weten wat het probleem bleek. Na uren zoeken en testen met verschillende kabels en zelfs andere versterker. Totdat ik eventjes de kabel van m'n tv erin deed en de brom ineens begon. Toen even andere kabel tussen tv en versterker, nog steeds brom. Sloot ik de tv niet aan, was alles prima. Daarna maar eens de antenne van de tv los getrokken en toen was alles goed. Toen bedachten we dat een huisgenoot een tijdje geleden de antenneversterkings en splitter gebeuren had opgeknapt. Dus nu heb ik de tv niet op men versterker aan gesloten en ook de radio niet, nu is het goed.

Morgen oid maar even kijken en vragen wat er dan fout is gegaan bij dat opknappen.
Lijkt mij een kwestie van een mantelstroomfilter halen, of de mantel van de coax van je tv aarden...

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
edit: verkeerde topic, sorry

[ Voor 167% gewijzigd door plastronneke op 12-01-2006 22:29 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

erg simpel, je hebt een aard verschil tussen je cai en je huisaarde. Daardoor heb je brom. Dit is ook de reden waarom ik al tien jaar geen tv meer aangesloten heb (jaja ik ben een vage audiofiel) je kan het inderdaad met een filter verhelpen (of gewoon een schotel kopen)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Je hebt dus een aardlus. Filters om dit te verhelpen kosten ongeveer 10 Euro.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1