Toon posts:

Advies nieuwe videokaart en wat is 8x/4x :S

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere videokaart, heb nu namelijk een G force 4 met maar liefs 64 MB geheugen, 1 uit de oertijd dus :P

Ok, ik heb dus rondgekeken en nu heb ik hele positive verhalen gelezen over de XpertVision ATI Radeon 9800Pro 256MB.

Ik heb 3 kaarten vergeleken dat zijn de

XpertVision ATI Radeon 9800Pro 256MB
€ 104.90
AGP 8x
ATI Radeon 9800 Pro
256 MB
400 MHz
2048 x 1536
VGA-out ja
TV-out ja
DVI ja
ViVo nee

HIS ATI Radeon 9600 CL 256MB ViVo
€ 112.90
AGP 8x/4x
Radeon 9600 Series
256 MB
400 MHz
2048 x 1536
VGA-out ja
TV-out ja
DVI ja
ViVo ja

HIS ATI Radeon 9600XT 256MB iCooler
€ 118.90
AGP 8x/4x
Radeon 9600 Series
256 MB
400 MHz
2048 x 1536
VGA-out ja
TV-out ja
DVI ja
ViVo nee

Welke van de 3 kaarten is nou het beste, of wat zijn de voordelen en nadelen van iedere kaart, verder ben ik ook heel benieuwd wat van AGP 8x/4x en AGP 8x het grote verschil is, en wat ViVo is.

Alvast bedankt :)

Gr Michael

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Dit zijn vragen die hier al heel veel gesteld zijn, zeker de laatste. Het kan geen kwaad om de Search bovenaan even te raadplegen.

De 9800pro is de snelste. Vivo is Video In, en er zit geen verschil tussen 8x en 4x AGP.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de 9800Pro is de beste (heeft hij btw wel een 256bit geheugen bus.. er zijn enkele versies die dit niet hebben, die kan je beter laten lopen en voor 2 tientjes meer een 256bit versie kopen)

Agp 4/8X betekend dat hij het op een AGP 4X en een Agp 8X slot doet ;) (doet de 9800Pro ook overgens)

vivo betekend dat de kaart over een Video-In en een Video-Out beschikt ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:47
Wat me opvalt aan je post overal 256 mb!
Komt veel meer op andere dingen aan dan het geheugen trust me!
Gpu chip en de breedte van de bus zegt veel meer.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
@Thund3r
Klopt mijn fout, zal de volgende keer eerst even wat beter zoeken voordat ik iets post.

@lamko
Dat zijn de spesificaties, kan het wel weglaten alleen dan weet niemand over welke kaart ik heb heb ;)

@GoldenSample
Top, bedankt voor je uitleg, in dit geval is dus de beste kaart hiervan de goedkoopste, Een video in heeft alleen zin als ik ook data wil inladen en dat hoeft van mij niet perse,
Nogmaals bedankt.

Bedankt allemaal voor de snelle reacties
Gr Michael

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 19:41 ]

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:19
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:40:
@Thund3r
Klopt mijn fout, zal de volgende keer eerst even wat beter zoeken voordat ik iets post.

@lamko
Dat zijn de spesificaties, kan het wel weglaten alleen dan weet niemand over welke kaart ik heb heb ;)

@GoldenSample
Top, bedankt voor je uitleg, in dit geval is dus de beste kaart hiervan de goedkoopste, Een video in heeft alleen zin als ik ook data wil inladen en dat hoeft van mij niet perse,
Nogmaals bedankt.

Bedankt allemaal voor de snelle reacties
Gr Michael
Zijn punt is dat hij vermoedt dat je je doodstaart of het 256 Mb heeft of niet, hoewel er meestal met Mb`s wordt geadverteerd is dit niet het belangrijkste, belangrijker zijn GPU en geheugenbus.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt daar heb je gelijk in, alleen dat kon ik niet zo snel vinden, dus vandaar dat de snelheid er ook niet bij staat.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:46
vivo is slecht heb ik ook hehad maar het heeft nooit gewerkt.
kun je beter een tv-kaartje erbij kopen

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:46
(als je het al nodig hebt)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
SPEEDDRAGON schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:58:
vivo is slecht heb ik ook hehad maar het heeft nooit gewerkt.
kun je beter een tv-kaartje erbij kopen
ViVo heb ik ook gehad, vond het in eerste instantie totaal niet interessant, totdat ik er eens mee ging spelen, en mis het nu gigantisch! Vond het een geweldige feature (toen had ik nog mATX, dus geen pci-slot meer over voor tv-kaartje)! Mis het nu enorm op mijn 6800 :'(

Ligt dus ook vooral aan je smaak, en, more important, your Tweaker-spirit! B)

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb het niet nodig dus ga voor de XpertVision ATI Radeon 9800Pro 256MB
:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Welke videokaart moet ik kopen

Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.

[...]

In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken.
Bij deze dus... Wat je hier vraagt kun je met enige inzet zelf uitzoeken. Zie voor meer tips de volledige tekst van V&B FAQ - Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.