Toon posts:

PC gaat aan of uit als USB HD wordt aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou net mijn USB HD aansluiten op de pc, maar de pc startte opnieuw op, op het moment toen ik de usb kop in de aansluiting deed, en het lampje in de systeemkast begon te knipperen, en ik hoorde getik. Toen probeerde ik het aan te sluiten terwijl de pc uitstond, maar toen ik de usb kop in de aansluiting deed, ging de pc vanzelf aan, met het geknipper en getik weer.
Op de andere pc heb ik het ook proberen aan te sluiten, met het zelfde resultaat..

Ik zat net nog op school, waar hij het perfect deed...

Hellup :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand? |:(

Verwijderd

en als je opnieuw opstarten na systeem crash uitzet, krijg je dan een bsod te zien?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
misschien is je pc niet goed geaard :?

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

en als je een andere usb poort gebruikt???

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen bsod te zien, en bij de andere ports doet ie het ook niet

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Misschien trekt je externe HDD teveel stroom uit je USB.
Een 1 inch zou geen probleem mogen zijn.

2,5 en 3,5 inch hdd's verbruiken meer dan de 500 mA die de USB bus levert. Sommige PC's verdragen dat, andere krijgen rare kuren. Vooral bij het opstarten is het niet abnormaal dat er meer dan 1 A verbruikt wordt, wat dus het dubbele is van hetgeen de USB bus eigenlijk kan leveren.

Dus: als je een voeding hebt, die gebruiken. Het je een tweede USB kabel die stroon moet leveren, sluit die aan, zo ver mogelijk van de andere usb aansluiting (anders zit je op dezelfde 500 mA stroom te trekken).

Verwijderd

Voltlijnen voeding zijn allemaal goed?

Verwijderd

Topicstarter
Angels2 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:09:
Misschien trekt je externe HDD teveel stroom uit je USB.
Een 1 inch zou geen probleem mogen zijn.

2,5 en 3,5 inch hdd's verbruiken meer dan de 500 mA die de USB bus levert. Sommige PC's verdragen dat, andere krijgen rare kuren. Vooral bij het opstarten is het niet abnormaal dat er meer dan 1 A verbruikt wordt, wat dus het dubbele is van hetgeen de USB bus eigenlijk kan leveren.

Dus: als je een voeding hebt, die gebruiken. Het je een tweede USB kabel die stroon moet leveren, sluit die aan, zo ver mogelijk van de andere usb aansluiting (anders zit je op dezelfde 500 mA stroom te trekken).
Ik zit nu op de schoolpc, en daar krijg ik een infowolkje te zien waarop staat dat de stroompiek is bereikt. De HD komt trouwens standaard met externe voeding.

Verwijderd

misschien dat dan toch die voeding niet goed is, want die heb je er altijd wel aan hangen?
Pagina: 1