Toon posts:

[celeron] temp ineens heel hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gister viel mijn pc ineens uit, in de bios zag ik dat de temperatuur 95 graden was, erg hoog.

Vandaag bij het opstarten was de temperatuur 35 graden.
een half uur later was het al 85 graden.

Ik lees dit in de bios uit bij de health optie.
de voltage's (o.a. vcore) zag er goed uit

Het gaat om de Celeron D (335 volgens mij) 2,4 ghz. Hij is verder niet overgeclocked o.i.d.
De cpu-fan (boxed bijgeleverd) draait op 2500 RPM

wat kan ik hier aan doen , want dit is niet werkbaar....

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 08:22
wat dacht je van eerst eens conteroleren of je cpu-koeler misschien los ligt? Want dan kan je koeler nog o zo hard draaien maar koelt hij voor geen meter....

Verwijderd

Topicstarter
die zit nog gewoon vast waar ie hoort

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ja maar ook nog zodanig dat hij goed contact maakt met de processor zelf? Misschien is de koelpasta wel uitgedroogd en aan vervanging toe?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:24:
die zit nog gewoon vast waar ie hoort
:P heb je het wel goed gezien, aan je naam te zien niet.. (ok die was flauw)

Probeer hem (zacht/hard) aan te drukken, dus niet lomp.. maar met beleid, en check ook nog even de koelpasta, en kijk ook even voor de zekerheid naar de stof tussen de koeler, en verwijder die zonodig

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de koelpasta ff checken

En proberen stofvrij te maken :) da's wel nodig viel me op !

Verwijderd

Voel aan je koeler. Is je koeler ook warm?
Zo niet: probeer je bios te flashen. Het kan zijn dat die de verkeerde temps aangeeft.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als ie niet warm is betekent dat eerder dat de koeler geen contact meer maakt met de CPU ;)

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Kawaii schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:39:
Als ie niet warm is betekent dat eerder dat de koeler geen contact meer maakt met de CPU ;)
ja of de BIOS klopt dus niet...

Heb je gekeken terwijl de PC aanstaat? draait de koeler wel?

[ Voor 1% gewijzigd door NS_5 op 20-12-2005 21:06 . Reden: je zou er een grammatica controle overheen moeten gooien :) anders gaat alles vaud!! ]

Verwijderd

Topicstarter
de koeler draait prima

Verwijderd

Zit de koeler er wel goed op?
Druk hem eens goed aan
Zit ook dat er wel genoeg, maar niet teveel koelpasta opzit (circa 2 rijstkorrels en goed uitsmeren zou genoeg moeten zijn)

Tip: Ik smeer de koelpasta altijd op de onderkant het koelblok, en niet op de processor, omdat dit veel makkelijker smeert.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
De TS zegt duidelijk dat ie er goed opzit dus daar ga ik dan maar vanuit.

85 graden? voel eens aan je koeler, als het pijn doet is het warmer dan 60C. Het kan ook zijn dat de censor niet goed meer is en dat je dus de verkeerde temp krijgt.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Stopf is vaak dus ook een grote oorzaak van hitte problemen , allemaal opgehoopte brokkenstof tussen de koelribben , probeer dat is eerst zoveel mogelijk te verwijderen.
Haal daarom dus je koeler eraf + je ventilator ( jaja kan helemaal uit elkaar en maak alles schoon desnoods met water en zeep en goed laten drogen )
Maak je CPU schoon van de oude koelpasta , maak je koelblok schoon van de oude koelpasta. Smeer wat nieuw koelpasta ertussen , en bevestig alles weer zoals het zat.

Lijkt mij dat het gewoon moet draaien hierna...

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:07:
Stopf is vaak dus ook een grote oorzaak van hitte problemen , allemaal opgehoopte brokkenstof tussen de koelribben , probeer dat is eerst zoveel mogelijk te verwijderen.
Haal daarom dus je koeler eraf + je ventilator ( jaja kan helemaal uit elkaar en maak alles schoon desnoods met water en zeep en goed laten drogen )
Maak je CPU schoon van de oude koelpasta , maak je koelblok schoon van de oude koelpasta. Smeer wat nieuw koelpasta ertussen , en bevestig alles weer zoals het zat.

Lijkt mij dat het gewoon moet draaien hierna...
interessant, waar krijg je die pasta mee weg dan ? want ik krijg het toch echt niet eraf(jahwel de dikste laag, maar dat silvergedoe blijf je altijd zien ?)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

wasbenzine.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, het is weer opgelost.

De koeler uitelkaar gehaald, nieuwe koelpasta erop en alle stof uit de sleufjes van het koelblok gehaald.

Nu blijft ie weer mooi op temperatuur.

bedankt voor de suggesties

Verwijderd

Heel mooi :) succes !
Pagina: 1