Toon posts:

Asus P3V-4X NU nog de moeite waard om te kopen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellooz,

is het nu nog de moeite waard om een p3v-4x te kopen. Of zijn er inmiddels al betere alternatieven. Khep een p3 700 Mhz proc.
En belangrijk ! ik hep nog een asus v6600 in de kast liggen (omdat die niet op mijn hudige mobo werkt :( ) en die moet het dus wel gaan doen!

tnx...

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
ASUS P3V4X is een zwaar kloten bord, wij verkoepn ze niet meer, ze zijn echt super onstabiel. Dan kun je beter de Abit VA6 nemen.

Verwijderd

Ze zijn niet instabiel hangt er maar net vanaf welke versie je heb de eerste had al die leuke fsp instellingen die nieuwe niet meer dus niet de moeite waard.
Die eerste versie liep super stabiel met mijn copp 550@766mhz de tweede weet ik niet geen ervaring mee, dus als je die eerste versie aan ken kome dan doen anders laten:):)

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
De asus p3v4x is echt een zeer goed en stabiel moederbord! Ik heb hem zelf ook en heb helemaal geen problemen.
Er zit nu een coppermine 550 @ 770 op. Het bord werkt echt prima.

Verwijderd

ik had hem gekocht omdat mijn asus p3b-f BX mobo kapot gegaan was en dit het enigste slot1 mobo was.
Echt een kut bord vind ik het werkt veel minder lekker als mijn BX bord q3 was niet meer te spelen bijv veel te traag.
en eerst kon ik 124mhz fsb 41.3 mhz draaien en met dit via bord 124fsb 31mhz pci :r
neem een BX mobo is veel beter of kijk voor die abit slot1 met intel 815e chipset (als die al te koop is)

• thunderbird2k
Ik draai stabiel op 140mhz, 150mhz werkt ook prima, maar ik wil liever niet dat mijn cpu kapot gaat. Dit bord is echt heel goed, het is het snelste via bord. Er is ook een programmaatje wpcredit of zoiets waarmee je de memory performance flink kan tweaken onder windows, waardoor dit bord echt gelijk is aan een bx-moederbord.

Mijn pc loopt al meer dan een half jaar stabiel. Nooit vastlopers of zo, maar dat komt ook door linux.

Verwijderd

wpcredit
dit klinkt interessant heb je een link

• thunderbird2k
Hier is de link naar een wpcredit tutorial op www.viahardware.com.

Hier de link: http://www.viahardware.com/memorytweakexperience.shtm

De ervaringen van gebruikers:
http://www.viahardware.com/memorytweakexperience.shtm

Ik ga het denk ik zelf ook maar eens testen op windows, want als ik de ervaringen mag geloven maakt het al gauw een verschil van 25% uit!
Pagina: 1