Na reset geen opstart

Pagina: 1
Acties:

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Topicstarter
Mijn pc heeft het volgende probleem wat opzich niet het grootste probleem is, maar wel verschikkelijk irritant al ben je met bios en dos dingen bezig (overclocken >:) ) als ik het systeem reset gaat het niet uit zijn eigen weer opstarten, alles blijft wel draaien, maar geen beeld. Als ik mijn systeem via windows aflsluit en gelijk overnieuw laat opstarten gaat het wel goed, net zoals met normaal opstarten na afsluiten.

maar nu ik vanmorgen een tijd in dos bezig was met flashen van spul, viel het me op dat hij nadat ik klaar was en resette om overniew opstartte en windows weer op te startte niet verder ging.
Hierna moet ik de powerknop 10 sec. inhouden en dan uit laten ratelen, en daarna weer aan zetten. Dit werkt wel maar het is niet goed voor je schijven omdat die een hekel hebben aan telkens overniew opspinnen, een schijf van mij heeft hier last van zo'n oude ibm 60 gieg, is voor dataopslag.

Dus als ik wil resetten kan dat niet en moet ik de computer uitdrukken en dan kan ik pas weer aan de gang, weet iemand hier wat meer van af.

Mijn moederbord is een epox 8rgm2i met vga kaartje 6200 en voor de rest redelijk normale hardware, dit alles op een coolermaster 380 watt van 2 maandjes oud. Met mijn vorige voeding had ik dit probleem trouwens ook.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Verwijderd

doe niet zo stoer peet, je weet niet eens het dos commando voor kopieren. (8>
Maar had hetzelfde met de pc van mijn vader. Dat was een pentium 3 600 mhz. Gebeurde ook met het flashen van het bios. Ben er zelf nooit achter gekomen waar het door kwam :?

• Farmerpeter

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Topicstarter
reageer niet als je niets te melden hebt |:( hier heb ik niks aan, je voegt totaal geen informatie toe :S

Verwijderd

farmerpeter, volgens mij vergeet je een ding. Je rookt op je kamer, zodoende heb je aanslag op je ventilators. Deze draaien minder stabiel, en maken meer herrie. Maar heb je al geprobeerd om je pc opnieuw te formatteren,dan staan instellingen weer toppie top. Je kan ook proberen, maar weet niet wat voor beeldscherm je hebt,om je beeldscherm x op te tillen ff ronddraaien op ze kop en dan weer neer te zetten. Knapt je bios van op.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:26:
farmerpeter, volgens mij vergeet je een ding. Je rookt op je kamer, zodoende heb je aanslag op je ventilators. Deze draaien minder stabiel, en maken meer herrie. Maar heb je al geprobeerd om je pc opnieuw te formatteren,dan staan instellingen weer toppie top. Je kan ook proberen, maar weet niet wat voor beeldscherm je hebt,om je beeldscherm x op te tillen ff ronddraaien op ze kop en dan weer neer te zetten. Knapt je bios van op.
Hoe weet je nou dat hij rookt? :P

@ TS: schijven hebben helemaal geen hekel eraan om elke keer op te spinnen. Een schijf moet minstens 5 keer per dag kunnen opspinnen voor 10 jaar lang. Dus 10 keer per dag voor 5 jaar kan ook, enz. Ik weet niet hoe lang je met je pc wilt doen, maar het is een beetje een vreemd verhaal...

Hoe komt het probleem op eens? Is je pc net nieuw en heeft hij het? Of heb je je pc al 2 jaar?

Zoals je (idd nogal stoer) zegt ben je bezig met "het flashen van spul" en waarschijnlijk is dit fout gegaan. Hoeveel flash je wel niet? Het klinkt alsof je dagelijks aan het flashen bent? Enigste wat ik me kan bedenken zijn mobo (bios) en videokaart..? Flash jij ook je voeding ofzo?

Bovendien klok je niet over in dos, maar in je BIOS, volgens mij heb je er idd niet zoveel verstand van. Maar dat terzijde. Beantwoord ff mijn vorige vragen, zodat we wat meer info hebben.

• Farmerpeter

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Topicstarter
wingsoffury ik moet de laatste tijd aardig vaak overniew opstarten omdat ik de alleen de videokaart flash, dus dat is vandaag wel een stuk of 15 keer geweest ofzo, omdat die :( videokaart niet via coolbits.reg overgeklockt mag worden. en die flash die moet je uitvoeren in dos dus hier de uitleg van het probleem

Die vage reactie is van een huisgenoot die denkt lollig te zijn en ik rook helemaal niet zijn kamer stinkt als een kreng naar de rook (8>

Dit probleem speelt al aardig lang, een jaar ofzo, meestal heb je er dus ook geen last van als je je computer normaal gebruikt, maar we zitten hier op tweakers.net }) heb er net ook een mailtje naar epox gestuurd, dus misschien krijg ik van hun wel een antwoord.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Heeft t wel met je overclockings/flashingpogingen te maken? Temeer dat je zegt dat t al langer speelt, EN het dus een ouder bord betreft, EN socket A is (waar t t meest bij voorkomt) zou ik zeggen: controleer je condensatoren op bol/lekheid.

• Farmerpeter

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Topicstarter
Opzich ken ik het oplossen met een simpel iets voor het geval in DOS CTRL ALT DEL dan gaat ie wel door

alleen als ie vast loopt dan werkt dat weer niet :'( dus dan moet ik hem wel weer eerst compleet aan en uit zetten. maar gelukkig gebuert dat niet zoveel, alleen als ik aan het tweaken ben.

Verwijderd

altijd dus :9

Verwijderd

Farmerpeter schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:30:
Opzich ken ik het oplossen met een simpel iets voor het geval in DOS CTRL ALT DEL dan gaat ie wel door

alleen als ie vast loopt dan werkt dat weer niet :'( dus dan moet ik hem wel weer eerst compleet aan en uit zetten. maar gelukkig gebuert dat niet zoveel, alleen als ik aan het tweaken ben.
Hou dan op met tweaken en ga sparen :p

• MrDrako
  • Laatst online: 25-05 16:40

MrDrako

nep ict'er

wat was je aan het flashen dan, en heb je het al geprobeerd terug te flashen?

• WingsOfFury
  • Laatst online: 16-10-2018
Als je flasht, dan opnieuw opstart, dan loopt hij vast en druk je op de reset, dan is je flash dus vervallen? Je hebt je videokaart 15 keer geflasht :?

• Farmerpeter

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Topicstarter
lamaar zitten het is inderdaar niet echt duidelijk, na het flashen is er nix aan de hand en het is ook totaal geen probleem, maar af en toe loop ik gwn een beetje te klieren met overclocken in windows, en dan naait ie bv. vast. En dit staat helemaal LOS VAN HET FLASHEN maar dit topic kan wel dicht, want het wordt een probleem waar toch niemand de oplossing van weet.

Verwijderd

loop dan niet zo te zeuren man :P , ga nou maar beginnen met afwassen.
Pagina: 1