GF 4400 Ti heeft het begeven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 00:03
Sinds gister lijkt het erop dat mijn 'Asus GF 4400 Ti' het heeft begeven. Ik krijg allemaal vreemde tekens en kleuren in beeld en het blijft doorgaan. Het ziet er naar uit dat ie dan oververhit is ofzo?
Ik heb gecontroleerd of de fan op de kaart draait en die werkt gewoon, verder is ie niet overgeklokt.
Ook heb ik mijn beeldscherm verwisseld om te kijken of het daar aan lag, maar daarbij doet ie precies hetzelfde.
Nu heb ik een GF 2 MX kaartje erin zitten en die werkt gewoon prima. Het ligt dus aan de videokaart.

Het gebeurde toen ik een potje PES5 aan het spelen was en toen ineens Symantec (Norton) probeerde te updaten waarbij hij vastliep. ccAPP reageerde niet meer, dus ff een rebootje gedaan, waarna ik hem handmatig heb ge-update. Toen ik weer verder probeerde te gaan met PES5 begon ie dus met het verhaal hierboven.

Specs: (niks overgeklokt)
- PIII 1 Ghz
- 512 MBRAM
- WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je deze visuele problemen ook in andere 3D applicaties? Probeer bijvoorbeeld eens 3DMark.
Wat gebeurt er als je de betreffende kaart in een andere PC doet? Al een driverupdate gedaan?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvi
Het probleem is over het hele beeld en heeft niks te maken met applicaties. Als ik reboot blijven die tekens en kleuren. Ook als ik de BIOS in (probeer te) ga(an).
Driverupdate is onmogelijk omdat ik heb niet meer opgestart krijg met die kaart.

[ Voor 21% gewijzigd door robbertvi op 20-12-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Caine schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:17:
Het probleem is over het hele beeld en heeft niks te maken met applicaties. Als ik reboot blijven die tekens en kleuren. Ook als ik de BIOS in (probeer te) ga(an).
Driverupdate is onmogelijk omdat ik heb niet meer opgestart krijg met die kaart.
Prima, maar vooralsnog: doet de kaart dit in een ander systeem ook?
In dat geval is er iets defect en zul je een vervanger moeten zoeken :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvi
Dat zou ik nog kunnen proberen ja, is ook ws. de laatste optie dan? Maar niemand weet wat voor een 'gebeurtenis' dit is? Een kaart kan dit toch niet zomaar spontaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Caine schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:21:
Dat zou ik nog kunnen proberen ja, is ook ws. de laatste optie dan? Maar niemand weet wat voor een 'gebeurtenis' dit is? Een kaart kan dit toch niet zomaar spontaan doen.
Jawel, waarschijnlijk is het een gevolg van een defecte core of geheugenchip op de kaart, hetgeen vast te stellen is door hem in een ander systeem te proberen. Dit kan inderdaad spontaan gebeuren, zeker bij een kaart uit die generatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Caine schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:17:
Dat rare beeld is dus zodra je de pc aanzet? Of is het eerst nog normaal bij een koude start?
Heb je al gekeken of de fan van je videokaart niet toevallig de geest gegeven heeft gister? Anders kun je nog proberen die te vervangen.

Als het inderdaad een hitte-probleem zou zijn dan. Wat r00n zegt kan natuurlijk ook het geval zijn.

edit:
Helemaal overheen gelezen. Excuses.

[ Voor 13% gewijzigd door .daan op 20-12-2005 17:27 ]

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Daantjuh schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:24:
[...]
Heb je al gekeken of de fan van je videokaart niet toevallig de geest gegeven heeft gister?
Caine schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:11:

Ik heb gecontroleerd of de fan op de kaart draait en die werkt gewoon...
:z

[ Voor 22% gewijzigd door Rone op 20-12-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvi
Daantjuh schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:24:
[...]

Dat rare beeld is dus zodra je de pc aanzet? Of is het eerst nog normaal bij een koude start?
Heb je al gekeken of de fan van je videokaart niet toevallig de geest gegeven heeft gister? Anders kun je nog proberen die te vervangen.

Als het inderdaad een hitte-probleem zou zijn dan. Wat r00n zegt kan natuurlijk ook het geval zijn.
Hij is heel even nog normaal ja, maar dan na 15 sec. ofzo krijg ik dat beeld. Ik dacht dus zelf ook aan de fan (oververhitting), maar heb de kast open gehad met kap eraf en gekeken of de fan draaide en dat deed ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Mijn zusje heeft een oude Gainward TI-4200, deze deed ook vaak fucked up beeld tijdens boots en soms in games. Ik heb toen een Vmod gedaan op de core en mem, dit hielp 2 jaar en nu is het weer af en toe terug op haar pc :)

Ik gokte toendertijd op een gaar condensatortje die af en toe niet genoeg prik kon leveren/behouden voor de kaart zelf en de vmod indirect net ervoor zorgde dat het allemaal goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvi
Misschien is het verstandig om de fan eraf te halen en eventueel schoon te maken? Dit zal ik doen nadat ik hem in een ander systeem heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvi
Kaart ook in een ander systeem getest, maar zelfde probleem. :/
Ik kan dus nu concluderen dat de kaart defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen garantie meer hebt kun je als laatste redmiddel proberen de koeler er af te halen en er overnieuw op te zetten. Hierme wordt de druk van de koeler overnieuw verspreid over de core. Maar ik geef je weinig kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvi
Waar kan het aan liggen dan? Iets moet die tekens en kleuren veroorzaken wat nu kapot is?
Dan heb ik misschien een mogelijkheid om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet bijna wel zeker dat het geheugen kapot is. Maar het kan ook aan de core liggen, dus het kan geen kwaad om wat met de koeler te experimenteren. Ook kun je (eerst) proberen een iets hoger voltage op de AGP bus te zetten, kan in de bios, even opstarten met een ander videokaartje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvi
Geheugen kapot dus.. hm.. en dat is "normaal" na pak'nbeet 3/4 jaar?
Zal die andere opties ook eens proberen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caine schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:02:
Geheugen kapot dus.. hm.. en dat is "normaal" na pak'nbeet 3/4 jaar?
Zal die andere opties ook eens proberen. Bedankt.
Ik heb het ook gehad met een ti4400, en je hoort het wel vaker van gf4ti's (ook van veel 9700 / 9800's trouwens). Al dit soort kaarten zijn inderdaad ongeveer 3 jaar oud, dus het zal wel de levensduur van die dingen zijn :|

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b zette deze topic onterecht dicht :X

Excuses, bij deze weer open.

[ Voor 92% gewijzigd door dion_b op 20-12-2005 23:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvi
dion_b schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:03:
* dion_b zette deze topic onterecht dicht :X

Excuses, bij deze weer open.
Voortaan mail ik je (mods). Excuses, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:15:
[...]

Ik heb het ook gehad met een ti4400, en je hoort het wel vaker van gf4ti's (ook van veel 9700 / 9800's trouwens). Al dit soort kaarten zijn inderdaad ongeveer 3 jaar oud, dus het zal wel de levensduur van die dingen zijn :|
mijn kaartje doet het nog prima, altijd overgeklokt geweest :P
250,512 is standaard geloof ik

ik draai 300, 570 :9 vraag me ook wel af wanneer hij het is begeefd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 20:44
wat je ook nog kan proberen:
maak een screenshot met fraps of wat dan ook en bekijk het op een andere pc. je moet dan dezelfde fouten zien. zie je normaal beeld, dan ligt het niet aan core/mem, maar aan je filters ofzoiets, uitgangs signaal.

wat je ook kan proberen is je sink er helemaal afhalen, goed schoonmaken en dan nieuwe arctic silver erop mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kaart zal de hele tijd te warm gehad hebben waardoor ze nu dood is. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 02:59:
Je kaart zal de hele tijd te warm gehad hebben waardoor ze nu dood is. =)
Dat betwijfel ik.
Heb hier in de kast ook een exemplaar liggen een GF4200ti met exact de zelfde problemen.
Het ligt meestal een defect geheugen van de kaart en deze is het ook spontaan van de ene op de andere dag gaan doen.
Dat ding is altijd normaal gebruikt geweest nooit oced en heeft in een kast gehangen met een prima airflow.
De mijne is overigens ook een asus van ongeveer de zelfde leeftijd.
Ik lees er meer over ik denk dat er in die periode wat slechtere geheugenchips gemaakt zijn welke later op deze kaarten is gekomen.
constant artifacts zelfs in het dosscherm en dat word alleen maar erger tot je alleen maar blokjes op je scherm ziet in div kleuren en niet eens meer kan lezen wat er op je scherm staat.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvi
Edwin van Cleef schreef op woensdag 21 december 2005 @ 06:12:
[...]

Dat betwijfel ik.
Heb hier in de kast ook een exemplaar liggen een GF4200ti met exact de zelfde problemen.
Het ligt meestal een defect geheugen van de kaart en deze is het ook spontaan van de ene op de andere dag gaan doen.
Dat ding is altijd normaal gebruikt geweest nooit oced en heeft in een kast gehangen met een prima airflow.
De mijne is overigens ook een asus van ongeveer de zelfde leeftijd.
Ik lees er meer over ik denk dat er in die periode wat slechtere geheugenchips gemaakt zijn welke later op deze kaarten is gekomen.
constant artifacts zelfs in het dosscherm en dat word alleen maar erger tot je alleen maar blokjes op je scherm ziet in div kleuren en niet eens meer kan lezen wat er op je scherm staat.
Dat is niet zo mooi om te lezen. Jij hebt hem dus in de prullenbak kunnen gooien?
Ik zag trouwens dat er wel 3 jaar garantie opzit, maar dat is ws. net voorbij.
Er is geen manier om hem te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan kun je hem in de prullenbak gooien ja (heb ik ook gedaan)

Zoiets kun je niet repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Caine schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:45:
[...]

Dat is niet zo mooi om te lezen. Jij hebt hem dus in de prullenbak kunnen gooien?
Ik zag trouwens dat er wel 3 jaar garantie opzit, maar dat is ws. net voorbij.
Er is geen manier om hem te repareren?
De geheugenchips zitten op het pcb gesoldeerd waardoor reparatie niet mogenlijk is.
Ik denk dat je het beste kan kijken naar een ander kaartje.

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1